Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،   نشست توجیهی نودانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌رضوی به‌صورت مجازی برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌رضوی در این نشست مجازی اظهار کرد: امام خمینی(ره) اشاره می‌کنند که دانشگاه مبدأ تحولات در کشور است و اگر کشوری بخواهد اصلاح شود باید دانشگاه آن اصلاح شود، بنابراین دانشگاه نقش مهمی در تمامی جریانات یک کشور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف دانشجو تحصیل علم است؛ نه اخذ مدرک

مسعود طاهری لاری، خطاب به دانشجویان شاهد و ایثارگر عنوان کرد: دانشجو طالب علم است و باید شما هدف خود را تعریف کنید و دنبال تحقق آن باشید و هدف دانشجو طبیعتاً تحصیل علم است؛ نه اخذ مدرک.

وی یادآور شد: هرچند که این فرآیند طبیعتاً منجر به اخذ مدرک هم خواهد شد، اما آنچه مهم است اینکه شما باید بتوانید برای کشور خود مفید واقع شوید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌رضوی با بیان اینکه آینده کشور در اختیار جوانان است، ادامه داد: انتظار جامعه از نیروی جوان آن است که پس از اینکه تخصصی را در دانشگاه کسب کرد با دو بال تخصص و تعهد بتواند به جامعه خدمت کند.

طاهری لاری تأکید کرد: جوانان متعهد، مومن و متخصص باید این کشور را بسازند، کشوری که ظرفیت بسیار بالایی از جهت نیروی انسانی و منابع فیزیکی دارد.

وی افزود: اگر بتوانیم در این زمینه نیروی انسانی خوب تربیت کنیم و دانشگاه را در راستای خدمت به حل مسائل جامعه قرار دهیم کار بسیار بزرگی کرده‌ایم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌رضوی با تأکید بر هدایت دانشگاه به سمت حل مسائل جامعه و تزکیه و تعلیم به عنوان دو نکته مورد تأکید در آموزه‌های دینی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) تأکید می‌کنند که در دانشگاه‌ها تزکیه مقدم بر تعلیم است و این نشان می‌دهد در دانشگاه‌ها باید نیروها را طوری تربیت کنیم که تربیت یافته اسلامی شوند.

دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌رضوی یک‌هزار هیئت علمی دارد

طاهری لاری یادآور شد: تأکید بر دانشگاه اسلامی در سند اسلامی کردن دانشگاه‌ها بر همین موضوع است که جوان‌هایی که در اختیار ما قرار می‌گیرند پاک و بسیار پرانرژی هستند که این جوانان باید بعد از فارغ‌التحصیلی مشکلات جامعه را برطرف کنند.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های کمّی و کیفی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌رضوی ۶۰ هزار دانشجو دارد که بیش از ۵۰ درصد آنان در مشهد مشغول تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌رضوی تبیین کرد: تمام مراکز آموزشی ما در سطح دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌رضوی در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی از امکانات بسیار خوبی برخوردارند.

طاهری لاری افزود: دانشگاه آزاد اسلامی مشهد امسال توانسته براساس شاخص‌های عملکردی رتبه نخست را در بین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی کشور به خود اختصاص دهد که کسب این افتخار نشان‌دهنده قابلیت‌هایی است که این دانشگاه دارد.

وی تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌رضوی یک‌هزار هیئت علمی دارد که ۵۰۰ عضو هیئت علمی در واحد مشهد مستقر هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌رضوی با اشاره به وجود مراکز تحقیقاتی، مراکز رشد و صنایع فناوری گسترده‌ای وجود دارد به دانشجویان توصیه کرد که از این ظرفیت‌ها استفاده کنند و در حوزه فعالیت‌های علمی مشارکت داشته باشند.

طاهری لاری افزود: تشکل‌های دانشجویی باید در انجمن‌های علمی، فرهنگی و کانون‌های فرهنگی حضور فعال داشته باشند.

انتهای پیام/

حبیبه رحیمیان کد خبر: 1086140 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی تا کید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۷۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دکتر طهرانچی روز معلم را تبریک گفت

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور پیامی، روز معلم را به استادان و معلمان دانشگاه آزاد اسلامی تبریک گفت.
در متن پیام دکتر طهرانچی آمده است:
«با حمد و ستایش به محضر باری‌تعالی و درود بر پیامبر خاتم (ص) و اهل بیت کرامش که چراغ راه بشریت‏اند
دوازدهم اردیبهشت، سالروز شهادت بزرگمرد عرصه تعلیم و تربیت و اندیشه‌ورزی، شهید گرانقدر استاد مرتضی مطهری گرامی باد.
بی‌تردید معلم و استادان در جامعه نماد عظمت و عزت انسان‌های فداکار و پاک‌سرشتی است که وجودشان مملو از عشق است و تجلی آن در تربیت و آموزش فرزندان این سرزمین رؤیت می‌شود. بدین وسیله از زحمات ارزنده همه استادان ارجمند و معلمان دلسوز در خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی که در مسیر رشد و تعالی فرزندان این سرزمین تلاش می‌کنند، تشکر و قدردانی می‌کنم.
روز معلم فرصت مغتنم و شایسته‌ای است که حقیقت و اهمیت نقش و جایگاه آموزگاران و استادان در عرصه تعلیم و تربیت جامعه یادآور شود که زیربنای تعالی و رشد جامعه از این مسیر تحقق می‌یابد. به واقع آموزش و پرورش و آموزش عالی، رسالتی مهم در سرنوشت یک ملت دارند و پل ارتباطی نسل‌های مختلف با اجتماع هستند که متناسب با اقتضائات و شرایط باید تأمین‌کننده نیازهای مادی و معنوی جامعه باشند. از این جهت نقش محوری معلّمان و استادان در آگاهی‌بخشی، تعلیم و تربیت نسل جوان بر کسی پوشیده نیست و مسئولیت سنگین تولید علم و دانش، اندیشه‌ورزی و تربیت نیروی کارآمد و توسعه همه‌جانبه کشور برعهده آنان است؛ این همان موضوعی است که شهید مطهری تلاش کرد در جامعه علمی کشور درمورد آن آگاهی‌بخشی کند.

عرصه تعلیم و تربیت نظامی گسسته نیست، بلکه باید مجموعه‌ای بهم‌پیوسته، پویا و کارآمد باشد تا انسان‌هایی مفید برای جامعه شکل دهد. دانشگاه آزاد اسلامی نیز به عنوان یک نهاد آموزشی و اجتماعی، مسئولیت و رسالت خود را در همین راستا تنظیم کرده است؛ به طوری که دانشگاه به تربیت مبتنی بر روایت تاریخ توجه می‌کند.
واقعیت این است که درک گذشته، تابع درک آینده و آینده نیز به گذشته پیوسته است و بدین شیوه می‌توان افقی ترسیم کرد که مبتنی بر واقعیات جامعه باشد. مسلماً توجه به مسائل اخلاقی و انسانی، فرهنگی و اجتماعی، علمی و مهارتی مناسب، می‏‌تواند به تدوین یک مدل کارآمد آموزشی در مدارس و دانشگاه بیانجامد که در تعمیق مباحث تعلیم و تربیت مؤثر باشد. مدارس مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی بی‌شک متناسب با این شرایط بازطراحی شده‌اند.
اینجانب با گرامیداشت یاد و نام استاد شهید مرتضی مطهری (ره) و بزرگداشت مقام شامخ معلم، این روز را به همه معلمان و استادان گرانقدر و زحمت‏کش دانشگاه آزاد اسلامی تبریک و تهنیت می‏‌گویم و برای تمامی عزیزان توفیق و شادکامی در پناه توجهات خداوند منان مسئلت دارم.
محمدمهدی طهرانچی
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی»
انتهای پیام/

کد خبر: 1229154 برچسب‌ها محمدمهدی طهرانچی

دیگر خبرها

  • تشریح ۵ گام ارتقای تعلیم و تربیت اجتماعی
  • غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای گمنام دانشگاه فرهنگیان مشهد
  • علت محبوبیت رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در کشورمان چیست؟
  • طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی در پی نظام تعلیم و تربیت «احسن» است
  • دکتر طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی در پی نظام تعلیم و تربیت «احسن» است
  • تشریح جزئیات مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات
  • چه کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات شرکت کنند؟
  • دکتر طهرانچی روز معلم را تبریک گفت
  • افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد
  • آیین «زنگ سپاس معلم» در مشهد برگزار شد