Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-04@03:30:05 GMT

درخواست پلیس در پی تشدید آلودگی هوای تهران

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۲۷۹۵۴

صراط: سردار محمدحسین حمید درباره آلودگی هوای تهران و برخورد پلیس با خودرو‌های آلاینده گفت: در موضوع آلودگی هوا طرح برخورد با خودرو‌های آلاینده و فاقد معاینه فنی اجرا و خودرو‌های فاقد معاینه فنی توسط دوربین‌ها و نیز ماموران پلیس راهور جریمه می‌شوند.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه ماموران پلیس نیز علاوه بر دوربین، اقدام به برخورد با خودرو‌های آلاینده و فاقد معاینه فنی می‌کنند، گفت: گاهی ممکن است خودرویی دارای معاینه فنی هم باشد، اما دودزا بوده یا نقص فنی داشته باشد این خودرو‌ها نیز توسط ماموران اعمال قانون می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حمیدی با بیان اینکه چه آلودگی هوا باشد و چه نباشد، این رویه ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی است، گفت:، اما طبیعی است که در شرایط آلودگی هوا پلیس راهور با حداکثر ظرفیت با این موارد برخورد می‌کند. توصیه ما نیز به شهروندان این است که در راستای مسوولیت اجتماعی خودشان هم که شده موارد دودزا بودن و آلایندگی وسایل نقلیه خود اعم از انواع خودرو و موتورسیکلت را رفع کنند.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه نقص فنی و نداشتن معاینه فنی در وقوع برخی از تصادفات نیز موثر است، گفت: در همین راستا نیز لازم است که شهروندان حتما نسبت به دریافت معاینه فنی خودرو‌های خود اقدام کنند.

وی درباره تردد کامیون‌ها نیز به ایسنا گفت: طبق روال ساعت تردد کامیون‌ها از ساعت ۲۲ تا شش بامداد است و در طول روز هم با صدور مجوز‌های مقطعی و در موارد ضروری با تردد محدود آن‌ها موافقت می‌شود. اما اگر این کامیون‌ها دودزا بوده یا فاقد معاینه فنی باشند در هر ساعت از شبانه‌روز نسبت به اعمال قانون و جریمه آنان به شکل سیستمی یا دستی اقدام خواهد شد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: پلیس آلودگی هوا پلیس راهور تهران خودرو های آلاینده صراط فاقد معاینه فنی خودرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۷۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات آلودگی‌ هوا در شهرهای خوزستان

بر اساس اعلام سامانه‌ پایش کیفی هوای کشور، هوای شهرهای اهواز، خرمشهر، ماهشهر و هندیجان در وضعیت آلوده برای گروه‌های حساس قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، وضعیت هوا امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ منتهی به ساعت ۰۹:۰۰ بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، در ایستگاه‌های شهر اهواز از جمله حفاری ۱۵۴ و نیوساید ۱۵۳و پادادشهر ۱۳۱، اداره برق ۱۰۲ و شهرهای خرمشهر ۱۱۵ ماهشهر ۱۰۸ و هندیجان ۱۰۸ میکروگرم بر متر مکعب در وضعیت آلوده برای گروه‌های قرار گرفت و بر این اساس افراد باید از فعالیت‌های خارج از منزل خودداری کنند.

بر اساس طبقه‌بندی پنج‌گانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

به گزارش ایمنا، کارگروه آلودگی هوای استان مدارس تمامی مقاطع در شهرهای اهواز، باوی، کارون و حمیدیه را در روز دوشنبه به صورت غیرحضوری اعلام کرد و دیروز نیز مدارس تایم صبح شهرهای اهواز باوی کارون خرمشهر آبادان و شادگان تعطیل شدند.

کد خبر 749590

دیگر خبرها

  • برملا شدن راز قتل پیرزن با سرقت ۱۰۳ گرملاجات
  • هوای تهران در شرایط قابل قبول
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳+ شاخص به تفکیک مناطق
  • دستگیری ۲ شرور که در محله فلاح تهران قدرت‌نمایی کردند
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • درخواست پلیس از خودروسازها برای مجهز شدن خودرو‌های داخلی به ردیاب
  • پاک‌ترین و آلوده‌ترین کشورهای جهان
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • جزئیات آلودگی‌ هوا در شهرهای خوزستان
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق