Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-04@06:34:13 GMT

میوه‌هایی با طعم عجیب و غریب!

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۲۸۳۰۱

میوه‌هایی با طعم عجیب و غریب!

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، در چند سال اخیر برخی میوه‌های جدید به نام میوه‌های استوایی در بازار‌های میوه عرضه می‌شوند که، چون قبلا در ایران در دسترس نبوده، برای ما جالب هستند؛ البته معمولاً از این میوه‌ها در کل دنیا به‌عنوان میوه‌های استوایی عجیب و غریب یاد می‌کنند.

آلو ترش

آلو ترش از انواع آلو‌های تابستانی است که بیشتر ما آن‌ها را می‌شناسیم و دوست داریم که در بهار وقتی که هنوز ترش و سبز هستند، برداشت شود؛ در واقع همان آلوچه یا گوجه‌سبز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این میوه‌های استوایی معمولاً به‌عنوان میان وعده فصلی در خاورمیانه و ایران استفاده می‌شوند که مردم این مناطق از خوردن آن با نمک لذت می‌برند و در همه شهر‌های کشور‌های خاورمیانه یافت می‌شود.

لانگان

لانگان یک میوه کوچک گرد با گوشت سفید شفاف و یک دانه سیاه براق است. لانگان به زبان چینی به معنای «چشم اژدها» است و به این دلیل به آن چشم اژد‌ها می‌گویند که وقتی پوسته می‌شود مانند یک ابرو همراه با چشم به نظر می‌رسد. لانگان بومی آسیای جنوبی است.

انواع توت‌های طلایی

توت طلایی یک توپک نارنجی کوچک است که مزه آن ترش و شیرین است؛ این میوه استوایی مانند گوجه‌فرنگی‌های مینیاتوری و سالادی است که گاهی اوقات در توری به‌صورت دسته‌ای به فروش می‌رسد. این میوه بومی قاره آمریکاست که امروزه در آمریکای جنوبی نیز رایج است. در پرو نوعی از این میوه به سس pisco اضافه می‌شود و کوکتل را بسیار خوشمزه می‌کند.

توت

بهتر است به‌جای توت بگوییم شاه توت. شاه‌توت‌ها توت‌های سیاه بلندقدی هستند که برخلاف شاه‌توت‌هایی که ما تا به حال می‌شناختیم روی درخت کوچک و بوته‌ای رشد می‌کند. این نوع توت بومی چین است و از لحاظ تاریخی به‌عنوان میوه لارو کرم ابریشم شناخته‌شده و پرورش داده می‌شود.

عناب

یکی از میوه‌های استوایی کوچک بیضی و شیرین و قرمز عناب است که پس از چیدن سریع چروک می‌شود و شبیه خرماست. این میوه نیز بومی چین هست، اما اکنون در سراسر جهان رشد داده می‌شود و علاوه بر استفاده از آن به‌صورت تازه به‌صورت خشک‌شده، از خواص عناب نیز در درمان بسیاری از بیماری‌ها در طب سنتی استفاده می‌شود.

رامبوتان

این میوه قرمز و عجیب‌وغریب به‌اندازه توپ پینگ‌پنگ است و بومی کشور مالزی است و همچنین در تایلند، ویتنام جنوبی، اندونزی، فیلیپین، هند و سریلانکا نیز کشت می‌شود. رامبوتان دارای پوست نازک و چرمی است که در مو‌های صورتی و ریز پوشیده شده است. گوشت داخل این میوه به رنگ صورتی یا صورتی مایل به قرمز بوده که آبدار و شیرین است. رامبوتان غالباً در سالاد‌ها و اخیراً در کوکتل‌ها به‌صورت تازه یا کنسرو شده خورده می‌شود.

دست بودا

دست بودا از خانواده مرکبات است که به‌عنوان بوشوکان یا مرکبات انگشتی نیز شناخته‌شده است. این میوه که پوست آن تا حدودی به پوست لیمو شباهت دارد، بومی جنوب غربی چین و شمال شرقی هند است و مانند یک دست انگشتی غول‌پیکر یا ماهی مرکب زرد به نظر می‌رسد. این میوه در فصل زمستان رشد می‌کند و می‌تواند تا ۱۲ اینچ یعنی ۳۰ سانتیمتر رشد کند.

هنگامی‌که به‌صورت عمودی تقسیم شود، گوشتی سفید، آبدار و غالباً بدون دانه خواهد داشت. با توجه به رایحه خوشبوکننده آن (مانند بنفشه)، پوست زرد ضخیم آن اغلب برای تهیه مربا و ترشیجات، طعم‌دهنده مشروبات الکلی و لباس‌های عطری استفاده می‌شود. در ژاپن نیز به‌عنوان یک میوه عالی برای سال نو محسوب می‌شود و به‌عنوان دکوراسیون در خانه‌ها به نمایش گذاشته می‌شود.

مونسترای خوشمزه

این میوه‌های استوایی بومی مکزیک و آمریکای مرکزی است. این گیاه براق تا حد زیادی برای اهداف زینتی پرورش می‌یابد، اما میوه آن‌که مانند ذرت شکل می‌گیرد و تنها بخش غیر آزاردهنده گیاه است، در مناطق گرمسیری بسیار محبوب است. جالب است بدانید که بیشتر از یک سال زمان می‌برد تا یکی از آن‌ها برسد. طعم آن ترکیبی از آناناس و موز است که با کمی خامه سرو می‌شود و یا به فنجان‌های میوه‌ای و بستنی اضافه می‌شود، یا برای طعم نوشیدنی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چایوت

چایوت بومی مکزیک است. این گیاه گوشتی و گلابی‌شکل به گلابی گیاهی، چو چو، میرلیتون و کریستوفن نیز مشهور است و به خانواده خربزه، خیار و کدو متعلق است. این میوه در اصل از آمریکای مرکزی سرچشمه می‌گیرد و اکنون در سراسر مکزیک و در مناطق خاصی از آمریکا کشت می‌شود. هر میوه آن می‌تواند ۶ اونس یعنی کمتر از یک فنجان تا ۳ پوند (۱.۵ کیلوگرم) وزن داشته باشد. می‌توان چایوت را به چند روش ازجمله آب پز، پوره، ترشی و سرخ‌شده و در همه‌چیز از آب‌میوه گرفته تا مربا مصرف کرد.

میوه سالک

سالک بومی اندونزی و مالزی است که به‌عنوان میوه مار نیز شناخته می‌شود. شکل و اندازه آن دقیقه مانند یک انجیر رسیده است، اما دارای نوک انگشتی و پوسته‌پوسته قهوه‌ای است. این ماده با جدا کردن نوک و لایه‌برداری پشت پوست قابل مصرف است.

این گیاه دارای یک حالت ترد و عطر و طعم شیرین است و آن را به یک انتخاب محبوب برای سالاد میوه تبدیل می‌کند. همچنین از آن در سوپ و نگهدارنده‌ها استفاده می‌کنند و می‌توان سالک را به‌صورت کنسرو در شربت، آب‌نبات و ترشی نیز مصرف کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کواکس ابومهدی مهندس قاسم سلیمانی شهادت سردار سلیمانی واکسن ایرانی کرونا میوه های استوایی میوه های عجیب طعم های عجیب کواکس ابومهدی مهندس قاسم سلیمانی شهادت سردار سلیمانی واکسن ایرانی کرونا میوه های استوایی میوه ها توت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۸۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی سازی تبدیل پسماند پلاستیک به سوخت جامد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، این سوخت غیرآلاینده است و می‌تواند جایگزین مازوت شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی به گفته مسئولان این شرکت دانش بنیان، سوخت‌های جامدی که از این دستگاه خارج می شود، قابلیت اشتعال چندین برابری سوخت‌های سنگین را دارد.

دیگر خبرها

  • آبشار لوه این هفته برای دومین بار قربانی گرفت؛ امروز مسافر سبزواری سقوط کرد
  • دانلود آهنگ جهان لاغر محسن چاوشی + متن
  • بومی سازی تبدیل پسماند پلاستیک به سوخت جامد
  • غریب‌آبادی: ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند
  • معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه: ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند
  • غریب آبادی: ۲۸ زندانی پاکستانی در جریان سفر رئیس قوه قضائیه به استان هرمزگان آزاد می‌شوند
  • آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در جریان سفر رئیس قوه قضاییه به هرمزگان
  • ادامه جستجو برای یافتن «یسنا»
  • عکس| تبریک عجیب و غریب بهرنگ علوی در روز معلم
  • غرق در انبه! طراحی خانه ای با تم میوه ای (عکس)