Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ عضو مجمع نمایندگان گیلان گفت: پیگیری‌هایی انجام دادیم که به ازای سنواتی که فرهنگیان با سابقه تدریس کرده‌اند از شرایط سنی آنان کم شود ولی از آن طرف در خدمات سنواتی آن‌ها محسوب شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، محمدرضا احمدی صبح امروز در حاشیه یک بازدید در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  سردار سلیمانی سلیمانی سرباز ولایت بود ایشان سردار جبهه مقامت نامیده شد و  بسیاری از کشورهای محروم جهان از ایشان درس مقاومت گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان افزود: یکی از دغدغه‌های ما در لایحه بودجه 1400 بحث مالیات است در جریان شیوع کرونا بسیاری از مردم و صنوف آسیب دیدند لذا اینکه دولت می‌گوید درصدی از مالیات برای درآمد بودجه درنظر گرفته شده برای ما شفاف نیست.

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی عنوان داشت: ما باید این را در نظر بگیریم که مردم ما آسیب‌دیده‌اند و نمی‌توانیم از کسانی که کسب و کاری در این مدت نداشتند مالیات اخذ کنیم‌، باید به این افراد بخشودگی مالیاتی تعلق بگیرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: لذا در مقابل افرادی هستند که فرار مالیاتی و یا صادرات دارند به عنوان مثال خودروهای لوکس وارد می‌کنند باید از این افراد بیشتر مالیات گرفته شود تا عدالت رعایت شود و حق محرومین و آسیب دیدگان پامال نشود.

احمدی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند اینکه تحریم را دور بزنید هنر نیست و باید تحریم را خنثی کرد لذا در این راستا نگاه ما باید به درون باشد و مشکلات را از داخل برطرف کنیم یکی از راه های رسیدن به این هدف این است که همیشه منتظر نمانیم تا قوه قضاییه ورود کند

وی افزود: در زمان شیوع کرونا با وجود اینکه بسیاری احتکار می‌کردند اما مردم عزیز ما با همه مشکلاتی که داشتند در کنار نظام و قوه قضائیه ماندند بسیاری از این انبارهایی کشف شدند توسط مردم بوده و مجلس نیز همگام با قوه قضاییه بوده  تا مشکلات معیشت مردم را برطرف کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت:  همچنین مجلس عملا نیز در کمیسیون ها به عنوان مثال کمیسیون اصل 90 پیگیر این مشکلات بوده مثلا در بحث افزایش ناگهانی نهاده‌های دامی، مسئولان مربوطه را به کمیسیون اصل 90 فراخواندیم و از آنها خواستیم که پاسخگو باشند.

احمدی عنوان داشت: لذا این پرونده در صحن نیز مطرح شد و با کمک قوه قضاییه سعی در رفع این مشکل داریم کمیسون اصل 90  در مجلس در کنار قوه قضاییه هستند و تلاش می کنند برای مشکلاتی که مردم فکر می کنند دیگر هیچ راه حلی برای رفع آن نیست، راهکاری پیدا کنند.

وی گفت: کمیبسیون اصل 90 دارای 23 عضو می باشد که 8 عضو آن ثابت است و بقیه اعضا از کمیسیون‌های خاص است از هر کمیسیون یک نفر برای عضویت در کمیسیون اصل 90 انتخاب می شود و مردم در هر زمینه‌ای که شکایت داشته باشند نماینده مربوط به همان حوزه پیگیر می‌شود.

نماینده مردم رشت در مجلس گفت: قبل از اینکه لایحه بودجه 1400 وارد مجلس شود نمایندگان گیلانی در استان نشست هایی را تشکیل دادیم و طرح های کلان استان را که باید بودجه زیادی برای آن ها دریافت کنیم را تعریف کردیم همچنین مسئولین بودجه ای استان را نیز دعوت کردیم.

احمدی گفت: در این راستا با کارشناسان مربوطه مشکلات استان را بررسی کردیم و پس از آن که نزدیک به ارائه لایحه بودجه بودیم تمام نمایندگان با رئیس سازمان برنامه و بودجه جلسه‌ای گذاشتیم و مشکلات استان را بررسی کردیم و طرح هایی که قابلیت اجرا داشت را مشخص کردیم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از این طرح‌ها می‌توان به نیروگاه زباله‌سوز سراوان، ریل قطار رشت، سد شفارود و پل رود و بهسازی بعضی از این مسیرها اشار کرد حتی در تلاشیم که ردیف بودجه ای هم برای شرکت‌های ورشکست شده در نظر گرفته شود.

وی گفت: یکی از دغدغه ما رفع مشکلات جذب ‌ ‌فرهنگیان ‌در مدارس دولتی، غیردولتی حق‌التدریسی و سایر موارد است  اکنون در استان گیلان 2 هزار نفر در این حوزه جذب شدند لذا در این حوزه فقط کمیسیون آموزش و تحقیقات نظر نمی‌دهد سازمان استخدامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت آموزش و پرورش نیز صاحب نظر هستند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قرار بر این بود که این افراد آزمون ندهند ولی شورای عالی انقلاب فرهنگی بر این عقید بود که باید آزمون انجام شود در این حوزه پیگیری هایی انجام شده ولی شورای عالی فرهنگی همچنان موافق گرفتن آزمون است.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان گفت: پیگیری‌هایی انجام دادیم که به ازای سنواتی که فرهنگیان با سابقه تدریس کرده‌اند از شرایط سنی آنان کم شود ولی از آن طرف در خدمات سنواتی آن‌ها محسوب شود و ان‌شاالله خبرهای خوبی در سال 1400  برای این عزیزان خواهیم داشت.

نماینده مردم رشت در مجلس افزود: خیلی از آتش‌نشانان شرکتی با سنوات مختلف و پایه حقوق‌های مختلف خدمت می‌کنند ما برای این افراد طرحی ارائه کردیم البته این طرح برای تمام نیروهای شرکتی است  وقتی نیرویی در دستگاهی کار می‌کند و باید در آن دستگاه استخدام شود.

وی عنوان داشت: از سوی سازمان‌ها به نیروهای شرکتی حقوق داده می‌شود ولی این وسط واسطه حضور دارد که مجلس سعی دارد این واسطه را از میان بردارد و این‌گونه نیروها امنیت خاطر دارند که امنیت شغلی داشته و جذب این سازمان می شوند این طرح احتمالاً با رای بالایی رای می‌آورد.

وی گفت: وضعیت جاده‌های گیلان بسیار اسفناک است، اگر اینجا آسفالتی انجام شود با چند باران آسیب می‌بیند و نباید دریافت قیر رایگان برای گیلان را با استان‌های جنوبی همسان قرار داد لذا باید هم شرایط اقلیمی و هم مساحت را در نظر بگیریم؛ وزارت راه به‌جای اختصاص قیر به گیلان پولی را تخصیص داده  و برای بنیاد مسکن نیز قیر را اختصاص داده است.

انتهای پیام/614/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیسیون آموزش و تحقیقات عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی نماینده مردم رشت در مجلس قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۸۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی، رتبه دوم کشور در جذب نخبگان به دانشگاه فرهنگیان

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی گفت: این استان رتبه دوم نخبگان انتخابی در دانشگاه فرهنگیان را در کشور دارد و پذیرفته شدگان دانشگاه فرهنگیان حائز رتبه‌های تک رقمی و بالای کنکور هستند.   حبیب‌الله تقی‌پور ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان، تنها دانشگاهی است که رئیس جمهور جزو هیئت امنای آن است و با ۹۸ پردیس و ۱۰۰ هزار دانشجو به عنوان بزرگترین دانشگاه کشور محسوب می‌شود که مورد توجه رهبری نیز هست.    تقی‌پور ادامه داد: باعث افتخار است که دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی، ۱۰ درصد دانشجویان و اعضای هیئت علمی را به خود اختصاص داده و ۴۵ هزار دانشجو در آن به شیوه‌های مختلف در حال تربیت هستند.   وی گفت: تا چهار سال آینده نیاز‌های آموزش و پرورش به صورت ثابت از طرف این دانشگاه تأمین می‌شود، همچنین متعهد شده‌ایم نیاز‌های متغیر آموزش و پرورش در حوزه کمبود معلم را در هر لحظه با دانشجویان فعال خود تأمین کنیم و بر این اساس، پارسال دو هزار دانشجو را به کلاس‌های درس فرستادیم.   وی با اشاره به افتخارات دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی، گفت: هفته گذشته دانشگاه فرهنگیان با کسب ۱۶ شاخص معتبر دانشگاهی، به عنوان دومین دانشگاه مورد پذیرش وزارت علوم با ساختار و اعضای علمی به صورت مستقل معرفی شد.   تقی‌پور ادامه داد: طی سال‌های اخیر اقدامات خوبی برای توسعه دانشگاه فرهنگیان با قدمت ۱۰۰ ساله، انجام شده که از آن جمله می‌توان به افزایش ظرفیت اسکان و فضای خوابگاهی دانشجویان اشاره کرد که با افزایش پنج فضای خوابگاهی، میزان ظرفیت سکونت خوابگاهی دانشجویان بهتر شده و دانشجویان در فضای خوابگاهی به آرامش بهتری دست یافته‌اند.   مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی یادآوری کرد: آزمون دانشگاه فرهنگیان مستقل شده و از یک میلیون و ۱۰۰ هزار داوطلب دانشگاه، تعداد ۶۸۰ هزار نفر در آزمون دانشگاه فرهنگیان شرکت کرده‌اند که این افتخاری برای انتخاب معلمان شایسته در آینده آموزش و پرورش کشور است.

دیگر خبرها

  •  جذب سه هزار معلم جدید در آموزش و پرورش هرمزگان
  • خراسان رضوی، رتبه دوم کشور در جذب نخبگان به دانشگاه فرهنگیان
  • حمایت مجلس ؛ به مردم زمین رایگان بدهید | زمین اگر برای خود مردم باشد ماشین و طلای خودشان را می‌فروشند تا زمین‌شان را بسازند
  • مردم ماشین و طلا بفروشند، خانه بسازند
  • اهدای زمین رایگان بهترین راه خانه‌دار کردن مردم است
  • ژابی آلونسو: می‌خواهیم شکست ناپذیر بمانیم
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • ذاکر : از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد/ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند + فیلم
  • دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها، بورسیه دانشگاه فرهنگیان می‌شوند
  • بورسیه شدن دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش