Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز مطالعات تخصصی امام حسن(ع) در شهر نجف اشرف یکی از موسسه های مهم آستان مقدس امام حسین(ع) است که بر گسترش اندیشه امام حسن مجتبی(ع) و اهل بیت(ع) تکیه دارد.

خبرگزاری شبستان، جهان اسلام: مرکز مطالعات تخصصی امام حسن(ع) در شهر نجف اشرف یکی از موسسه های مهم آستان مقدس امام حسین(ع) است که هدف آن گسترش تفکر و اندیشه اهل بیت(ع) و نشر علوم آنها در چارچوب احقاق حق سید الشهداء امام حسین(ع) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کسی که برای ماندگاری و حفظ  دین خدا و جدش حضرت محمد مصطفی(ع) جان خود و عزیزانش را فدا کرد.

 

مرکز مطالعات تخصصی امام حسن(ع) به گسترش اندیشه امام حسن مجتبی(ع) نیز توجه دارد، به همین دلیل همگام با حرکت فرهنگی و علمی حاصل از علوم و دانش اهل بیت(ع) در مجهز کردن کتابخانه اسلامی با نشریه های سمعی و بصری و دیداری سهیم است.

 

این مرکز با تکیه بر اندیشه امام حسن(ع) تاسیس شد. در کتابخانه این مرکز 553 کتاب به زبان های عربی، فارسی، اردو، انگلیسی و اسپانیایی وجود دارد. این مرکز در پنج بخش تخصصی فعالیت می کند.

 

بخش اول: بخش تحقیق میراث حسنی است. این بخش به تحقیق و مطالعه میراث نسخه های خطی مربوط به امام حسن مجتبی(ع) توجه دارد. همچنین در امر نظارت و جمع آوری نسخه های خطی حسنی و و تحقیقات فعالیت می کند.

 

بخش دوم: بخش تحقیق و مطالعات حسنی است. این بخش به پژوهش ها، تحقیقات و مطالعات حسنی توجه دارد و نویسندگان با مطالعات علمی دقیق و تحقیقات بررسی شده کمک می کنند تا این مرکز به هدف غایی خود در این زمینه دست پیدا کند.

 

بخش سوم: بخش مجلات تخصصی است. این بخش به انتشار و چاپ فصلنامه علمی و موضوعی به منظور انتشار تحقیقات و پژوهش های تخصصی درباره امام حسن(ع) توجه دارد. علاوه براین ماهنامه مربوط به امور کودکان نیز منتشر می کند.

 

بخش چهارم: بخش رسانه حسنی است. این بخش به جمع آوری همه امکانات صوتی، تصویری و طرح ها توجه دارد، همچنین در پایگاه این مرکز و صفحه های ارتباط اجتماعی و شبکه های ماهواره ای و رادیویی اطلاعات فرهنگی و علمی درباره اندیشه امام حسن(ع) و اهل بیت(ع) و متون حدیثی منتشر می شود.

 

بخش پنجم: بخش شعائر حسنی است. این بخش به برپایی و احیای مناسک و شعائر امام حسن(ع) در میلاد مبارکش و شهادت دردناکش و سایر مناسبت های مربوط به کریم اهل بیت(ع) توجه دارد.

 

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: امام حسن ع نجف اشرف مرکز مطالعات اهل بیت ع اندیشه امام حسن اهل بیت ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۸۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی و حجیت فتوا

پنجاه و نهمین نشست اندیشه‌ورزی در ادامه سلسله نشست‌های اندیشه‌ورزی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با سخنرانی عضو اندیشکده فقه و حقوق الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و استاد درس خارج حوزه علمیه برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، در این نشست آیت‌الله محمد قاینی در جمع اعضای اندیشکده‌های الگوی اسلامی ایران و علاقه‌مندان به این مباحث به موضوع «هوش مصنوعی و حجیت فتوا، قضا و قول خبره و کارشناس» پرداخته و  در پایان پاسخگوی نظرات و انتقادات حاضران خواهد بود.

این نشست روز چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ماه جاری به‌صورت حضوری در محل مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت برگزار می‌شود و به صورت مجازی نیز به نشانی theory.olgou.ir قابل دسترسی است.

علاقه‌مندان برای شرکت حضوری در این مباحث می‌توانند از طریق شماره تلفن ۰۲۵۳-۳۲۸۸۹۵۶۶ اقدام کنند.

شرکت در این نشست  برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
  • هوش مصنوعی و حجیت فتوا
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای درقم برگزارمی شود
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی
  • برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی در همایش مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری
  • انتقاد دبیر کل حزب مجمع ایثارگران از حذف اندیشه و تصاویر امام