Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@17:00:38 GMT

کرونا، عامل بروز حوادث ترومبوتيک در بدن

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۲۸۶۳۲

کرونا، عامل بروز حوادث ترومبوتيک در بدن

خبرگزاری آریا- فوق تخصص جراحی قلب و عروق گفت: کرونا عامل بروز حوادث ترومبوتیک یا ایجاد لخته در بدن است که در قلب به سکته‌های قلبی و در مغز به سکته‌های مغزی می‌انجامد.
به گزارش خبرگزاری آریا، دکتر شاهرخ کربلایی معاون آموزشی بیمارستان سینا افرود:کرونا به محض ورود به بدن عروق اصلی را مورد حمله قرار می‌دهد به گونه‌ای که در قلب حملات قلبی و در نهایت سکته و در مغز انسفالیت و سکته مغزی و در ریه آمبولی و آب آوردن ریه را ایجاد می‌کند که این عوارض مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه کسانی که سابقه نارسایی قلبی دارند نباید از ترس کرونا بیماری خود را به تعویق بیاندازند ادامه داد:به علت مراجعه نکردن بیماران مزمن از ترس کرونا این روز‌ها با افزایش وخامت بیماری در بیماران قلبی، فشار خون، دیابتی و کبدی هستیم.
فوق تخصص جراحی قلب و عروق با بیان اینکه نگرانی جامعه پزشکی مواجهه با سونامی و سیلی از بیماران بدحال پس از کروناست افزود:کسانی که علایمی دال بر وجود توده‌ای هر چند کوچک در بدن خود احساس کرده اند یا بیماران دیابتی که قلب، کلیه و چشمشان در معرض اسیب‌های جدی است نباید معاینات دوره‌ای خود را بعلت ترس از کرونا عقب اندازند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، آقای کربلایی گفت: به هر حال در این شرایط بیماران باید با زدن ماسک، شستشوی دست ها، رعایت فاصله گذاری به مراکز درمانی مراجعه کنند و بیمارستان‌ها هم با در اختیار گذاشتن امکانات ایمن و استاندارد خیال بیماران را آسوده کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرونا حوادث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۸۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت

قهرمان سابق جودوی جوانان آسیا به علت عارضه قلبی درگذشت.

به گزارش ایسنا،‌ امیر ملکی‌پور قهرمان اسبق سنگین وزن تیم ملی جودو به دلیل عارضه قلبی شب گذشته (جمعه) درگذشت.

ملکی‌پور سالها عضو تیم ملی جوانان و بزرگسالان بود. وی مدال طلای مسابقات جوانان آسیا، چندین مدال در تورنمنت های مختلف و چندین دوره قهرمان مسابقات قهرمانی کشور  بوده است.

خبرگزاری ایسنا، این ضایعه را به خانواده آن مرحوم تسلیت می گوید و برای او آرزوی غفران الهی دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سفربه تهران قدیم؛ اولین مجری برنامه‌های مهران مدیری سکته کرد (+عکس)
  • نبود کمیته‌های حفاظت فنی و بازرسان عامل ازدیاد حوادث کار
  • قهرمان اسبق جودو جوانان آسیا درگذشت
  • قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
  • سپاهان ستاره‌اش را دوباره به خدمت گرفت!
  • مدافع رم سکته را رد کرد و به تمرینات برگشت
  • ویدیو/ تشخیص نارسایی قلبی توسط هوش مصنوعی با اسکن پا
  • فیلم| شوخی جالب با رونالدو/رونالدو از ترس سکته کرد
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • درد قفسه سینه نشانه چه بیماری است؟