Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید علی آقازاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به فرهنگ شهر رشت و نقش تاریخی شهروندان رشتی در صحنه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، تاریخی و اجتماعی، گفت: مردم گیلان همواره در پایبندی به سنت‌ها و احیای آداب و رسوم پیشتاز بوده و در مناسبت‌های مختلف، حال و هوای شهر، متناسب با هر ایامی، رنگ و بوی خاصی به خود می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده رشت در مجلس با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی، تصریح کرد: مردم رشت در قدردانی از سربازان خود سنگ تمام گذاشته و امروز رشت در آستانه اولین سالروز شهادت این نخبه نظامی، حال و هوای مکتب سلیمانی به خود گرفته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس به جاذبه‌های سیاحتی، زیارتی و فرهنگی رشت اشاره کرد و افزود: شهر رشت با توجه به قدمت کهن خود بناهای تاریخی بسیاری از جمله میدان شهرداری رشت، ساختمان شهرداری و برج ساعت که نماد شهر رشت دارد.

وی با اشاره به ۱۲ دی ماه که به روز رشت نامگذاری شده است، تأکید کرد: تلاش می‌کنیم تا با همراهی شهروندان، شهر رشت به پیشرفت و توسعه دست پیدا کند.

نماینده رشت در مجلس به مشکلات شهر رشت اشاره کرد و افزود: زمان زیادی است که احیای رودخانه زرجوب، گوهررود و تالاب عینک صرفاً در شعار باقیمانده و خبری از عمل نیست.

وی با انتقاد از عملکرد مسئولان شهری و استانی در مواجهه با مشکلات رودخانه‌های شهر رشت، گفت: متأسفانه وضعیت زرجوب، گوهر رود و تالاب عینک به جای بهبود، به دلیل سو مدیریت روز به روز تشدید می‌شود و آنگاه آقایان صرفاً به برخورد خوش‌بینانه و دادن وعده بسنده می‌کنند.

وضعیت نامطلوب صنعت گیلان

آقازاده با بیان اینکه حل مشکل اشتغال جوانان رشتی دغدغه نمایندگان شهرستان بوده تا گره شغلی استان برطرف شود، بیان کرد: ما زمانی می‌توانیم با افتخار روز رشت را به شهروندان عزیز تبریک بگوییم که با احیای کارخانه‌های راکد و نیمه فعال رشت و استان زمینه اشتغال جوانان را فراهم و بتوانیم با ایجاد انقلاب صنعتی رشت مشکل اشتغال جوانان را برطرف کنیم

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با ابراز امیدواری از فعالیت نمایندگان استان در مجلس یازدهم برای احیای کارخانه‌های نیمه فعال و راکد استان، تصریح کرد: سال‌ها است که غصه پرفراز و نشیب برخی از کارخانه‌های خوش‌نام استان گیلان، قلب و جان دغدغه‌مندان را رنجور کرده و سرگذشت حیرت‌آور هریک از آن‌ها، خاطر همگان را مکدر کرده است.

آقازاده با بیان اینکه حل مشکل اشتغال به طور جدی در دستور کار مجلس یازدهم قرار دارد، افزود: در این سال‌ها، فساد در صنعت استان ریشه دوانیده و مافیا با زیاده خواهی‌های خود سفره‌های اقتصادی را کوچک و روز به روز بر مشکلات آن افزوده است لذا باز کردن این گره‌ها نیاز به تلاش مضاعف دارد که این مهم در دستور کار قرار گرفته‌است.

کد خبر 5109895

منبع: مهر

کلیدواژه: روز رشت مجلس شورای اسلامی قاسم سلیمانی ویروس کرونا 9 دی شیراز کرمانشاه آمار کرونا بوشهر آلودگی هوا شهرستان کرج بصیرت گرگان ایام فاطمیه شیوع کرونا شهرکرد شهر رشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۸۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش نقش چین برای استخراج معادن افغانستان

سفیر حکومت طالبان در پکن اظهار داشت چینی‌ها خواستار افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه معادن افغانستان هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «بلال کریمی» سفیر حکومت افغانستان در پکن در دیدار با «شهاب‌الدین دلاور» وزیر معادن این کشور در مورد مسائل مختلف به‌ویژه قراردادهای معادن گفتگو کرد.

دلاور با اشاره به قراردادهای مس عینک، حوزه نفتی آمو، «طلا سمتی» در تخار و مس عینک دوم گفت: شرایط سرمایه‌گذاری در بخش صنایع استخراجی افغانستان واضح است، فرصت‌های سرمایه‌گذاری را مساعد کرده‌ایم که یکی از شرایط مهم آن فرآوری صد درصد  در داخل این کشور است.

وی افزود: تمام سرمایه‌گذاران ملی و بین‌المللی می‌توانند در عرصه منابع معدنی افغانستان سرمایه‌گذارای کنند.

در این دیدار کریمی نیز با اشاره به دیدارهایش با سران شرکت‌های قراردادی حوزه نفتی آمو و مس عینک در چین گفت سرمایه‌گذاران چینی خواستار سرمایه‌گذاری بیشتر در بخش معادن افغانستان هستند.

ابراز آمادگی چینی‌ها برای سرمایه‌گذاری در معادن افغانستانیادداشت| جایگاه معادن افغانستان در منظومۀ تجارت خارجی چیننقش چین در رونق پالایشگاه‌های خصوصی نفت در شمال افغانستان

پیش از این وزارت معادن افغانستان از آمادگی چینی‌ها برای سرمایه‌گذاری 10 میلیارد دلاری در معادن «لیتیوم» افغانستان خبر داده بود.

چین یکی از کشورهایی است که برای سرمایه‌گذاری در بخش معادن افغانستان به صورت عملی ورود پیدا کرده است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • تالاب‌های نقده از وضعیت مطلوب برخودار هستند
  • دلشوره دریاچه ارومیه ادامه دارد/ وعده‌ها محقق می‌شود؟
  • «عینک قرمز» و «تگزاس۳» اکران می‎‌شوند
  • تلاش برای احیای کامل تالاب نئور
  • رفع خستگی چشم با شستشوی یک دقیقه چشم
  • سرمایه‌گذاری چین در معادن افغانستان
  • افزایش نقش چین برای استخراج معادن افغانستان
  • آینده رقابت متا با غول‌های هوش مصنوعی
  • احیای موقت گردشگری در تالاب بین‌المللی هامون
  • پیش‌نیازهای تحقق شعار سال در مناطق آزاد