Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار سرتیپ پاسدار محمود چهارباغی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه از دوران دفاع مقدس و عملیات والفجر سه در سال ۱۳۶۲ با شهید سلیمانی آشنا شد، افزود: در آن برهه به عنوان فرمانده گردان توپخانه سپاه پاسداران فعالیت می‌کردم و سردار سلیمانی فرمانده لشگر ثارالله بود که هماهنگی اجرای آتش توپخانه روی دشمن را انجام می‌دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با یادآوری برخی ویژگی‌های شخصیتی شهید سلیمانی از جمله صداقت، اخلاص و خدمت بی‌منت و چشمداشت ادامه داد: پس از دوران دفاع مقدس نیز در سوریه به عنوان فرمانده آتش پشتیبانی در خدمت فرمانده سپاه قدس افتخار همکاری در عملیات های علیه داعش و مسلحین را داشته است.

وی اضافه کرد: خاطرات شب و روزهای همراهی و همرزمی با سردار سلیمانی در مناطق حلب و جنوب دمشق و نهایت استفاده از راهنمایی‌های حاج قاسم به‌خصوص مناجات‌های شبانه و راز و نیاز عاشقانه‌اش با خداوند متعال هیچگاه فراموش نمی‌شود.

شهید سلیمانی، شیر روز و زاهد شب

همرزم شهید سلیمانی اظهار داشت: سرداری که نماز شب می‌خواند، پس از نماز صبح قرآن و زیارت عاشورا قرائت می‌کرد و همواره با غسل شهادت در میدان نبرد و عملیات‌های رزم حاضر می‌شد مصداق واقعی و کامل شیران روز و زاهدان شب بود، به طوری که در روز مانند شیر با دشمن می‌جنگید و در شب همچون زاهدی ترسان و گریان در برابر خدا راز و نیاز می‌کرد.

سردار چهارباغی با یادآوری مطالعه داشتن و دائم‌الذکر بودن سردار سلیمانی افزود: حاج قاسم همه وقت خود را برای امنیت مردم گذاشت، فقط از خدا می‌ترسید و همواره در سخت‌ترین شرایط با آرامش، تدبیر و روحیه عمل می‌کرد.

وی ادامه داد: این ویژگی‌ها در سخت‌ترین شرایطی که دشمن فشار می‌آورد از خصوصیت‌های بارز سردار دلها در هدایت و فرماندهی عملیات‌های جبهه مقاومت و امور مربوط به آن بود.

همرزم شهید سلیمانی با تاکید بر اینکه ارایه بهترین راهکارهای نظامی از سوی حاج قاسم تاثیر زیادی در شکست داعش داشت، گفت: علت محبوبیت سردار سلیمانی در بین مردم و علاقه‌مندی آنها به او در اینست که به معنی واقعی کلمه دوستدار مردم بود و ‌برای تامین امنیت مردم و کشورش همه وقت خود را بدون چشمداشت هزینه کرد.

سردار چهارباغی از سپهبد سلیمانی به عنوان مرد کارهای غیرممکن یاد و اضافه کرد: این شهید معظم نفس خود را قربانی کرد و به دنبال چرب و شیرین دنیا، مقام و موقعیت، ‌منصب، قدرت و مدیریت‌ها نبود، بلکه همه فکر و ذکرش به امنیت کامل مردم اختصاص داشت.

این سردار جبهه مقاومت که از سوی فرمانده معظم کل قوا به دریافت ⁧نشان نصر⁩ درجه یک مفتخر شده است، گفت: شاخص‌ترین ویژگی سردار سلیمانی اجرای فرمان‌های الهی و دینی در شبانه‌روز بود.

سردار چهارباغی با یادآوری حساسیت بسیار زیاد حاج قاسم در حفظ بیت المال اظهار داشت: راز ماندگاری و محبوبیت سردار دلها در بین قشرهای مختلف مردم و علاقه و ابراز احساسات آنها در تشییع میلیونی و باشکوه پیکر این شهید، داشتن چنین خوبی‌های اخلاقی و انسانی بود.

جوانان، حاج ‌قاسم‌های آینده

همرزم شهید سلیمانی با تاکید بر اینکه حاج‌قاسم دست نیافتنی نیست و جوانان با ادامه دادن راه و سلوک این شهید می‌توانند همچون او شوند گفت: حاج قاسم بر سرتاسر ایران حق دارد و همگان باید ادامه دهنده راه این مرد راستین در جبهه مقاومت و زندگی باشند.

وی تصریح کرد: برگزاری آیین ‌باشکوه نخستین سالروز شهادت حاج قاسم با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی دوران کرونا، تجلیل و نکوداشت شخصیت ارزنده سردار دلها و قدردانی ملت ایران از جانفشانی‌های ایثارگرانه و فداکارانه اوست.

به گفته وی، رشادت‌های سردار سلیمانی امنیت کامل را با وجود دشمنان قسم خورده و ابرقدرت برای ایران ماندگار کرد، مرزهای کشورمان را تا کنار دریای مدیترانه توسعه داد و جبهه جهاد و مقاومت را در سراسر دنیا گسترش داد.

سردار چهارباغی تاکید کرد: اگر همه خوبیها از جمله شجاعت، شهامت، ایثار، روح مهربانی، آرامش، توانمندی، اخلاص، صداقت، مردم داری، ساده زیستی، رعایت حقوق بیت المال، عشق به خدا، خلق خدا و امنیت وطن را یکجا روی یک کاغذ بنویسند چهره معصوم سردار معنا می‌شود و می‌درخشد.

صبحگاه جمعه ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ سردار قاسم سلیمانی در حمله هلی‌کوپتری آمریکایی‌ها در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

در این حمله همراه با سلیمانی، ابومهدی المهندس فرمانده حزب الله عراق و قائم مقام بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و شمار دیگری از رزمندگان عراقی به شهادت رسیدند.

این حمله به دستور مستقیم دونالد ترامپ رییس جمهوری ایالات متحده آمریکا صورت گرفت.

برچسب‌ها دفاع مقدس اختصاصی ایرنا کاشان قاسم سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دفاع مقدس اختصاصی ایرنا کاشان دفاع مقدس اختصاصی ایرنا کاشان قاسم سلیمانی اخبار کنکور همرزم شهید سلیمانی سردار سلیمانی حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۸۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شهید غیرت

    به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شب گذشته  در نخستین سالگرد شهادت شهید غیرت، حمیدرضا الداغی، با حضور در منزل این شهر بزرگوار در سبزوار با خانواده وی دیدار و گفتگو کرد.    سردار علی فدوی،  گفت: شهید الداغی نماد غیرت، جوانمردی و شجاعت و متعلق به تمام مردم ایران است، مرد غیرتمندی بود که بر اساس تکلیف از ناموس این کشور دفاع کرد و جان خود را در این راه داد.   وی افزود: این حرکت وی نه تنها در سبزوار، بلکه در کل کشور و از ابعادی در کل دنیا، جلوه ویژه‌ای پیدا کرده است.    سردار علی فدوی، گفت: این افتخار و سربلندی برای مردم ما است که در بزنگاه‌ها بصیرت وافری دارند و تکلیفشان را به خوبی و درستی انجام می‌دهند.   شهید الداغی اردیبهشت سال گذشته هنگامی که ۲ شرور در یکی از خیابان‌های سبزوار برای ۲ دختر جوان ایجاد مزاحمت کردند و قصد داشتند یکی از آنها را با خود ببرند،  در درگیری با آن افراد شرور، از ناحیه سینه و پشت مورد ضربات متعدد چاقو قرار گرفت و به شهادت رسید.   این حرکت غیرتمندانه مورد تحسین مردم قدرشناس ایران قرار و به پاس این حرکت انسانی، وی شهید غیرت لقب گرفت.   سبزوار، واقع در ۲۳۰ کیلومتری مشهد قرار دارد.

دیگر خبرها

  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم
  • تجلیل جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شهید غیرت
  • سردار سلیمانی: عملیات «وعده صادق» عامل خودباوری است
  • طعنه سردار سلیمانی به کشورهای منطقه /هیچ پرنده خارجی نمی‌تواند از آسمان ایران عبور کند
  • دمیدن روح در دنیای امروز با تمدن نوین اسلامی
  • نقش مهم «سردار سلیمانی» در تقویت توان موشکی مقاومت
  • تمدن اسلامی به همه مردم دنیا خدمت خواهد کرد