Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ خرده کشاورزان رودباری دغدغه‌هایشان با اعضای کمیسیون کشاورزی در میان گذاشتند از اینکه بعضی از آنها روزانه فقط یک وعده غذا می‌خورند! - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رودبارجنوب، اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در دومین روز از سفر خود به جنوب کرمان از مزارع گندم رودبار جنوب بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حاشیه این بازدید در چندین مسیر کشاورزان رودباری جلو ون اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس را گرفتند و درد دل‌ها، مشکلات و گلایه‌های خود را با اعضای این کمیسیون در میان گذاشتند.

محمدی کشاورز رودباری هراسان خود را به ون سفید رنگ حامل اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی رساند و گفت: کشاورزان خرده کار هر سال با کاهش قیمت‌ها در زمان برداشت محصول خود مواجه هستند؛ کود نیز به آنها تعلق نمی گیرد چرا که می‌گویند اولویت با کشاورزان بزرگ است.

این کشاورز رودباری افزود: مگر ما گناه کردیم که وسعمان کم است و نمی‌توانیم در حد بزرگان کشت کنیم.

وی تصریح کرد: به ما گفتند  اولویت توزیع کود اوره با کشت‌های استراتژیک است مانند گندم و کلزا؛ پس ما باید بمیریم.

سعید برخوری رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب نیز در جواب این گلایه های کشاورزان جنوب استان گفت: ما در توزیع کود مشکل داریم و نمی‌توانیم خرده مالکین را تأمین کنیم و طبق دستور اولویت توزیع این کودها با کشت‌های استراتژیک است.

سعیدی کشاورز دیگر این منطقه اظهار داشت: سهم بذر پیاز به خرده مالکان داده نمی‌شود. چرا نباید به خرده مالکان توجه شود که بتوانند خودشان را بالا بکشند.

وی تصریح کرد: ما خواهان مصوبات منطقی در این منطقه هستیم و نیاز هست خانه کشاورز در این منطقه راه اندازی شود.

سعیدی گفت: به خدا قسم بعضی از مردم کشاورز ما روزانه فقط یک وعده غذا می‌خورد.

وی تصریح کرد: نظارت بر خرید و فروش محصولات کشاورزی در این منطقه نیست حمل و نقل نیز بزرگترین مشکل کشاورزان این منطقه است.

این کشاورز جنوب استان کرمان گفت: از ما تعرفه صادرات می‌گیرند؛ مگر ما چکار می‌کنیم که باید تعرفه بدهیم.

تلاش مجلس برای بازگشت برخی اختیارات ‌وزارت جهاد کشاورزی / قیمت محصولات کشاورزی را سر و سامان می‌دهیم‌ تراژدی ورشکستی در انتظار کشاورزان جنوب کرمانی / دلالان حاصل ‌‌‌دسترنج گوجه‌کاران را با قیمت ‌اندک خریداری می‌کنند‌

در این بازدید سعید برخوری رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: جنوب کرمان ظرفیت کشاورزی بی‌نظیری در همه حوزه‌های کشاورزی دارد اما مشکل ما صادرات محصولات منطقه است.

وی تصریح کرد: رودبار جنوب بیشترین تولید را در حوزه گندم با 15 هزار هکتار و تولید سالیانه 60 هزار تن گندم دارد که کشت غالب این منطقه است.

برخوری با عنوان اینکه این منطقه در کشت حنا و وسمه رتبه اول کشور را با تولید سالیانه 20 هزار تن از آن خود کرده است اظهار داشت: 33 درصد اراضی این منطقه به آبیاری تحت فشار مجهز است که در کشور رتبه برتر هستیم.

انتهای پیام/513/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشاورزی استان کرمان کشاورزی استان کرمان اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس جنوب کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۸۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در این دولت حضور دارند 

مراسم بزرگداشت روز معلم و تجلیل از اساتید سرآمد آموزشی دانشگاه‌های استان کرمان و سرآمدان آموزشی دانشگاه شهید باهنر کرمان چهارشنبه شب ۱۲ اردیبهشت با حضور معاون امور مجلس رئیس جمهور، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، استاندار کرمان در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.

سیدمحمد حسینی، معاون امور مجلس رئیس جمهور در این مراسم با تبریک بزرگداشت روز معلم، گفت: علم، یک معیار است و هر کس دارای علم بیشتر باشد، ارزش وی از دیگران بیشتر است.

 وی با بیان اینکه شهید مطهری، شخصیتی متدین و دانشمند بود که آثار ارزشمند و فاخری را عرضه کرد و تا همیشه نام وی ماندگار خواهد بود، بیان داشت: یکی از کار‌های بزرگ شهید مطهری پاسخ به شباهت بود و بر اساس شرایط روز به شبهات پاسخ می‌داد.

 معاون امور مجلس رئیس جمهور با بیان این مطلب که همه ما مدیون علما و روحانیون هستیم، افزود: بیشترین اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در این دولت حضور دارند و بنابر این نیست که دانشگاه یک جزیره‌ای جدا از جامعه باشد؛ بنابراین باید به دنبال حل مسائل باشیم.

وی با اشاره به اینکه عملیات وعده صادق را نباید دست کم بگیریم؛ چرا که آغازی بر سایر تحولات جهانی شده است، بیان داشت: علم و فناوری دانشمندان ما عامل موفقیت این عملیات بود و در این عملیات فقط ۲۰ درصد ظرفیت‌ موشکی و‌ پهبادی به کار گرفته شد.    حسینی با بیان این مطلب که همه باید برای سرفرازی کشور تلاش کنیم، بیان داشت: در آینده‌ای نزدیک‌، شاهد تحولات بزرگی در جهان خواهیم بود که مصداق آن اعتراض دانشجویان دانشگاه‌های مطرح دنیا است که از مقاوت ملت ایران برخواسته است.   باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • رئیس کمیسیون حقوقی مجلس: بعید است بررسی قانون مهریه به مجلس یازدهم برسد
  • رئیس اتاق اصناف کشاورزی مشکلات کشاورزان را به معاون وزیر منتقل کرد
  • قانون‌گذاری باید در کنار نظارت قرار گیرد
  • افتتاح طرح آبرسانی فلارد یک در شهرستان فلارد
  • مشکلات اقتصادی و معیشتی مهمترین دغدغه مردم است
  • بیشترین اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در این دولت حضور دارند 
  • خسارت ۱۰۰۰ میلیاردی بارش‌های اخیر به بخش کشاورزی جنوب کرمان
  • انعقاد ۴۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • انعقاد ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • بیش از یک میلیون نفر روستایی و کشاورز در این دولت بیمه شدند