Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، بیست و پنجمین قسمت از فصل جدید برنامه تلویزیون «نردبان» امشب روی آنتن شبکه مستند می‌رود. این قسمت از برنامه با مروری بر آثار فرهاد ورهرام، کارگردان پیشکسوت سینمای مستند، سینمای او را بررسی کرده است. 

در این قسمت از برنامه، برش‌هایی از فیلم مستند «تمام فصول برای یک مرد» اثری دیده‌نشده از مهدی باقری به نمایش درمی‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فیلم مستند، پرتره‌ای از فرهاد ورهرام است و مروری بر یک عمر فعالیت سینمایی او دارد. در این فیلم که برای نکوداشت این چهره هنری تولید شده است، چهره‌های شاخصی از سینمای مستند نظیر محسن استادعلی، حسن نقاشی، مازیار مشتاق گوهری، سام کلانتری، آرش لاهوتی، یاسر خیر و ... درباره این کارگردان پیشکسوت صحبت می‌کنند. 

در بخش دیگری از مرور سینمای ورهرام، فیلم مستند «بازگشت دوباره» که در جشنواره حقیقت امسال به نمایش درآمد معرفی می‌شود. این اثر مستند، داستان چند نسل از یک ایل شناخته شده بختیاری و بازگشت دوباره آنان به سرزمین‌های آبا و اجدادی‌شان است؛ این فیلم به نوعی رجعت دوباره به فیلم ماندگار «علف» اثری از مریان سی کوپر است و ورهرام سال‌ها پیش فیلم مستند «تاراز» را با همین سوژه ساخته بود. 

گفت‌وگوی تصویری با فرهاد ورهرام، حنیف شهپرراد و بابک بهرام‌بیگی بخش دیگری از این مراسم نکوداشت تلویزیونی برای این چهره سینمایی است. 

گفت‌وگو با امید بلاغتی و سیدامیر موسویان و همچنین معرفی مستندهای برگزیده سال ۲۰۲۰ بخش دیگری از نردبان این هفته است. 

«نردبان» مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که تلاش می‌کند به فیلم و عکس مستند با نگاهی تخصصی توجه کند. این برنامه با اجرای محمد (حامد) شکیبانیا، کارگردانی و تهیه‌کنندگی اصغر احمدپور و فاطمه بوربور با آیتم‌هایی متنوع جمعه‌ها ساعت ۱۸ روی آنتن شبکه مستند می‌رود.
 

برچسب‌ها محسن استاد علی تلویزیون مستند

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محسن استاد علی تلویزیون مستند محسن استاد علی تلویزیون مستند اخبار کنکور فیلم مستند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۸۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایساتیس پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه

مستند ایساتیس به کارگردانی علیرضا دهقان و تهیه‌کنندگی راحیل صحرایی و علیرضا دهقان بعد از موفقیت در جشنواره‌های داخلی و خارجی از زمستان ۱۴۰۲ در سینما‌های منتخب گروه سینمایی هنر و تجربه در تهران و شهرستان‌ها به اکران عمومی درآمد و بر اساس آمار سامانه فروش فیلم‌های سینمای ایران عنوان پرمخاطب‌ترین فیلم این گروه را از آن خود کرده و رضایت مخاطبان و منتقدان را همراه دارد.

«ایساتیس» پیش از این در جشنواره سینماحقیقت و جشنواره بین‌المللی فیلم شهر، جشنواره جهانی فیلم فجر و جشن مستقل سینمای مستند ایران به نمایش درآمده و موفق به کسب جایزه ویژه دبیر جشنواره سینماحقیقت، تندیس بهترین مستند بلند در بخش بین‌الملل جشنواره شهر و تندیس موسیقی از جشن مستقل سینمای مستند شد.

این فیلم همچنین در جشنواره‌های خارجی از جمله جشنواره فیلم مستند مسکو، جشنواره اوشن سیتی امریکا، کازان روسیه، جشنواره سبز مونتنگرو، جشنواره مستند ازمیر و... شرکت کرده و جوایزی از جمله جایزه بهترین فیلم جشنواره اوشن سیتی، جایزه بهترین فیلم جشنواره مونته نگرو را کسب کرده است.

داستان فیلم مستند «ایساتیس» به معرفی قنات‌ها و تاریخچه آن در استان یزد است و به این بهانه قسمت مهمی از تاریخ این استان کهن ایران را بازگو می‌کند و صدایی است شاعرانه و قصه‌گو که تا به حال ناشنیده مانده است.

تدوین این فیلم توسط بهمن کیارستمی و پویا پارسامقام صورت گرفته و فیلمبرداری آن به عهده مهدی آزادی است. داستان فیلم با صدای ابوالحسن تهامی‌نژاد، نصرالله مدقالچی، زهره شکوفنده و مریم شیرزاد روایت می‌شود.

علاقه‌مندان برای تماشای این مستند سینمایی می‌توانند به سایت https://gisheh۷.ir/event/۴۵۶۶۶/ مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ایساتیس پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه
  • پخش «چهل تیکه» و «استودیو هشت» به یاد مسعود اسکویی + تیزر
  • یادبود مسعود اسکویی در شبکه نسیم
  • ماجرای «بدل» رضا عطاران در تلویزیون
  • ماجرای «بدل» رضا عطاران در تلویزیون چیست؟
  • مسعود اسکویی، گوینده پیشکسوت رادیو درگذشت
  • اعلام زمان ثبت طرح در سامانه مرکز گسترش سینمای مستند
  • زمان ثبت طرح در سامانه مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی اعلام شد
  • کارگردان مشهور ایرانی: تلویزیون نمی‌بینم!
  • مستندی درباره مادری که دو بازیگر نقش دو دختر گمشده اش را بازی می کنند