Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، دکتر پری صیادی از روانشناسان برجسته استان هرمزگان در یادداشت کوتاهی به بیان ابعاد شخصیتی حاج قاسم و تأثیر رفتار او بر مجبوبیتش در ایران و جهان پرداخته است.

در رفتار شناسی شهید قاسم سلیمانی می توان به چند نکته آموزنده دست پیداکرد که از او یک چهره مردمی و محبوب ساخته بود که نه تنها در ایران بلکه در جهان از او به عنوان چهره‌ای برآمده از اندیشه مقاومت یاد می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولین وجه رفتارشناسی او را می‌توان در توجّه به تربیت فرزندانی نیک و صالح دید. زینب سلیمانی اکنون به عنوان دختری سلحشور، مکتب حاج قاسم را در دنیا معرفی و عرضه می‌کند و با درس‌هایی که از مکتب پدر آموخته، نقشی ویژه در معرفی ابعاد مختلف شخصیتی و فکری حاج قاسم به جهانیان دارد.

دوم:احترام به همسر؛ نگاهی به همه آنچه که پس از شهادت حاج قاسم در رسانه‌ها از خانواده این شهید بزرگوار بیان و ارائه می‌شود، نشانگر توجه خاص او به خانواده و همسر است. بی شک نقش همسر حاج قاسم در تربیت فرزندان و حراست از کیان خانواده با توجه به انبوهی از مشغله‌های آن شهید بزرگوار، نقشی ممتاز بوده است.

سوم:شراکت در شادی و غصه های مردم؛ حاج قاسم صف اول سرکشی به مردم در غم‌ها و غصه‌ها بود. هزاران خاطره از کمک‌های شبانه‌روزی او به سیل‌زدگان خوزستان و یا نقش او در امدادرسانی به مردم در زلزله بم در میان مردم وجود دارد.

چهارم:باور به مسیر خود؛ حاج قاسم راه خود را شناخته بود و در این راه با مجاهدتی خستگی ناپذیر پیش می‌رفت. او هیچ‌گاه در این راه متوقف نشد و در آخر نیز به فیض عظیمی رسید که همیشه انتظارش را می‌کشید و در تمنای آن بود.

پنجم:اشتیاق به شهادت؛ او همیشه به یاران و همرزمان شهیدیش غبطه می‌خورد و بارها بارها از علما و مراجع و مردم و خانواده‌های شهدا طلب دعای شهادت کرده بود. او مصداق یک مجاهد الی الله بود.

ششم:نظم در کارها؛ حاج قاسم به عنوان فرمانده جریان مقاومت در منطقه به پیروزی‌های فراوانی در 3 دهه اخیر دست یافت که وجه بارز تمامی آنها نظمی بود که بر امور کاری او وجود داشت. مگر غلبه بر دشمن بدون نظم و تقوا ممکن است؟

مهم ترین عنصر در رفتار شناسی یک فرد، اهمیت دادن به ثبات در کارها است که در زندگی آن شهید متبلور بود و ذرّه ای از این راه منحرف نشد.

 در فرمایش امام خمینی (ره) راجع به شهید مطهری می بینیم که فرمودند: تمام کتاب های شهید مطهری اسلامی است،یعنی ذرّه ای انحراف ندارد. همین نکته در باب زندگی شهید سلیمانی وجود دارد که برای ما درس است. او مصداق یک مسلمان واقعی پیرو ولایت بود.

در این عصر تکنولوژی و پیچیدگی اسباب و لوازم علمی، تربیت مشاهده‌ای یکی از بهترین راه‌های الگوگیری است. حاج قاسم را می‌توان الگویی کم‌نظیر برای نسل امروز ما دانست که سراسر زندگی‌اش درس‌هایی از ادب، منش، احترام، اخلاق، متانت و بزرگواری است.

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

کلیدواژه: حاج قاسم شهید امنیت حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۹۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار مسئولان خوروبیابانک با خانواده شهید حسین ایرانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛  احمدرضا طحانی فرماندار خوروبیابانک در این دیدار گفت: عزت و اقتدار و امنیت ایران اسلامی مرهون جانفشانی شهدا و صبر و استقامت خانواده معظم شهیدان است.
شهید حسین ایرانی سال ۶۷ در سن ۲۴ سالگی در منطقه فاو به شهادت رسید.
پیکر این شهید پس از ۱۰ سال تفحص؛ سال ۷۷ به میهن بازگشت و در زادگاهش آرام‌ گرفت.
شهرستان خوروبیابانک ۱۲۰ شهید والامقام تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

دیگر خبرها

  • دیداری از جنس تکریم خانواده شهدا
  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در قم برگزار می‌شود
  • ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
  • سلامت از ارکان اصلی خوشبختی و بهروزی/ خانواده سلامت محور «زندگی زیسته» سالمی دارد
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • خانواده محور بودن برنامه‌های دهه کرامت در آذربایجان شرقی
  • دستگیری سارقان سابقه‌دار در طرح «امنیت محله محور» در اسفراین
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • دیدار مسئولان خوروبیابانک با خانواده شهید حسین ایرانی