Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@19:47:57 GMT

بسیج مردمی عراق به پشتوانه حاج قاسم تشکیل شد

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۲۹۵۷۴

بسیج مردمی عراق به پشتوانه حاج قاسم تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سجاد اسماعیلی امروز در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه این هفته رشت در مصلا این شهر با گرامیداشت سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: تشکیل ستاد بازسازی عتبات و عالیات توسط شهید سلیمانی از سال ۱۳۸۲ و بعد از سقوط صدام، بنیاد نهاده شد و این شهید آغازگر کار پربرکت و بزرگی بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه ستاد بازسازی عتبات و عالیات علاوه بر بازسازی‌ خرابی‌های صدام، عامل توسعه حرمین شریفین بوده است، گفت: آمریکا نقشه‌های مختلفی را برای ایجاد فتنه و جنگ شیعه و سنی، تحریک صدام و تحمیل جنگ هشت‌ساله به کشور ایران و تحریک صدام به حمله به کویت در پیش گرفت تا  مقدماتی برای باز شدن پای آمریکا به عراق باشد.

مسؤول ستاد بازسازی حرم امام هادی (ع) با بیان اینکه حضور آمریکایی‌ها در شهرهای عراق همراه با نقشی منافقانه بوده است، افزود: نیروهای کارکشته آمریکایی در شکل‌های مختلف تقسیم‌شده و با بلندگوهای تبلیغاتی رسانه‌ای دنبال نشان دادن چهره‌ای منفی از ایران و چهره‌ای منجی از آمریکا بودند. 

مسؤول سابق ستاد بازسازی سامرا با اشاره به نقش منافقانه آمریکایی‌ها در تفرقه بین شیعه و سنی ‌تصریح کرد: شیوخ اهل سنت در بعضی اتفاقات وقتی کمک شیعیان را دیدند متحول شده و می‌گفتند که آمریکایی‌ها علیه شیعیان برای اهل سنت سخن می‌گفتند و در جمع شیعیان نیز برنامه‌های اهل سنت را مخالفت با شیعیان اعلام می‌کردند.

اسماعیلی با بیان اینکه بعد از انفجار حرمین عسگرین بلندگوهای تبلیغاتی دشمن آغاز و آن را به نام اهل سنت زدند اما با هوشیاری مرجعیت شیعه از برادرکشی جلوگیری شد، افزود: نقطه‌ضعف شیعیان در سامرا بود چراکه اگر آمریکا و نیروهای عبری عربی بر سامرا تسلط پیدا می‌کردند، تسلط بر شیعیان را در دست گرفته و باید برای شیعیان تعیین تکلیف می‌کردند. 

مسؤول ستاد بازسازی امام هادی (ع) با اشاره به اینکه به‌دروغ میگویند که اهالی سامرا با تکفیری‌ها هستند درصورتی‌که دل آن‌ها با جمهوری اسلامی و آل‌الله است، بیان کرد: قرار بر این بود که در روز نیمه شعبان حرم امامین عسکرین تصرف‌شده و حکومت شامات توسط داعش اعلام شود. 

مسؤول سابق ستاد بازسازی سامرا با بیان اینکه حقیقت حمله نیروهای تکفیری به امامین حرمین را باید از زبان خود تکفیری‌ها شنید که چه جبهه‌ای را مقابل خود می‌دیدند، گفت: در آن شب دشمن از اصل غافلگیری استفاده کرده و باوجوداینکه دست پری داشت اما نتوانست به نتیجه خود برسند. 

اسماعیلی با بیان اینکه قوای نیروهای عراق نیاز به خط‌شکن داشت و سردار سلیمانی از طریق زمینی مسیر بغداد به سامرا را انتخاب کرده تا بزرگ‌ترین سیلی را به دشمن بزند، افزود: خودروی سردار سلیمانی را سوراخ‌سوراخ کرده بودند اما با هر سختی که بود سردار سلیمانی از این مسیر که پشت هر بوته و نخلی تک‌تیرانداز و تله‌های انفجاری بود موفق به حضور خود و نیروها در سامرا می‌شوند.

مسؤول سابق ستاد بازسازی سامرا با اشاره به حضور سردار سلیمانی در صحن امامین حرمین که روح تازه‌ای به مدافعان حرم دمیده شده، تصریح کرد: آن‌ها وقتی سردار سلیمانی را در حرم دیدند تهدید کردند که باید سردار سلیمانی حرم را ترک کند اما این شهید فرمودند خیر ما خودمان آن‌ها را از سامرا بیرون می‌کنیم. 

وی با اشاره به دمیده شدن روحیه بسیج مردمی در عراق که پشت سر سردار سلیمانی حماسه بزرگی را ایفا کرده و سامرا محل وحدت شیعه و سنی شده است، افزود: با تشکیل نیروهای بسیج مردمی در عراق، جوانان برومند عراقی نوای چندین و چندساله آبا و اجدادی خود را در مقابل استکبار سردادند و ما فهمیدیم که عراق بیمه‌شده و نه کودتا می‌شود و نه آمریکایی‌ها بر آن می‌تازند. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: عراق سردار سلیمانی حاج قاسم شهید سردار سلیمانی ستاد بازسازی آمریکایی ها اهل سنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۹۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکرات مهدی کروبی با شورای نگهبان به روایت آیت الله هاشمی /سردار سلیمانی و ناطق نوری مهمانم بودند /آقای حجازی از بهزاد نبوی دلخور بود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مشروح خاطرات آیت الله هاشمی در ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۰ را بخوانید؛

بعد از ۵۳ سال که آمریکا دائماً عضو کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل بوده، در انتخابات پریروز حذف شد و مخالفان [جرج] بوش، [رئیس‌جمهور آمریکا]، سیاست ضعیف خارجی او را به باد انتقاد گرفتند. پاپ ژان پل دوم، [رهبر کاتولیک‌های جهان]، در یونان از کلیسای ارتدکس‌ها، به خاطر جنایات کاتولیک‌ها در جنگ‌های صلیبی علیه مسیحیان ارتدوکس استانبول، عذرخواهی‌ کرد. رئیس اُرتدکس‌های یونان، ملاقات خود را مشروط به عذرخواهی پاپ کرده بود.

پیش از جلسه مجمع [تشخیص مصلحت نظام]، سیاست‌های کلی امنیت ملی در بخش دفاع را تکمیل کردیم. ظهر آقایان [عباس واعظ] طبسی و [علی‌اکبر] ناطق [نوری]، میهمانم بودند. دربارۀ انتخابات بحث بود. قرار است جامعه روحانیت [مبارز تهران] و جامعه مدرسین [حوزه علمیه قم]، نامزد مشخصی نداشته باشند و بیانیه بدهند و مطالب کلی بگویند. عصر آقایان [محمدمحسن] سازگارا، [مدیرعامل شرکت مطبوعاتی جامعه‌ روز]، [سعید] فائقی، [معاون فنی سازمان تربیت بدنی] و عباس [قاسمی‌شریف]، پسر خانم اعظم طالقانی آمدند. سازگارا، نامزد ریاست‌جمهوری شده؛ نگران است که شورای نگهبان، صلاحیت او را رد کند. گفت، بارها اعلام کرده، موتور حرکت اصلاحات را سیاست‌های برنامه اول و دوم و عملکرد دولت سازندگی می‌داند. به عملکرد دوم‌ خردادی‌ها معترض است و گفت، روحانیت در دو قرن اخیر، هر وقت وارد مسائل شده، خیلی جدی و مؤثر بوده است.

جمعی از مسئولان [بسیج] حزب‌الله لبنان آمدند. سردار [قاسم] سلیمانی، [فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران] گزارش داد و من هم صحبت دلگرم‌کننده‌ای برای آنها نمودم.

شب جلسه سران قوا در دفتر آقای [مهدی] کروبی، [رئیس مجلس] در مجلس بود. آقای کروبی، مذاکراتش با شورای نگهبان در مورد ردصلاحیت اکثر نامزدهای دوم خردادی در [انتخابات] میان‌دوره‌ای مجلس را تعریف‌ کرد؛ خیلی ناراضی‌اند. گفته شد، با نفوذ آقای [مجید] انصاری، [نماینده تهران] ، در قانون برنامه، دو طرح گذاشته‌اند که باید اصلاح شود. گفت، آقای [سیدعلی‌اصغر] حجازی از دفتر رهبری، در روزی که او در ساوه بوده، تلفنی به او گفته است که آقای بهزاد نبوی، [نایب‌رئیس مجلس]، در مورد فرمان هشت‌ماده‌ای رهبری، در خصوص مبارزه با فساد، بد برخورد کرده است. قرار شد سران سه قوه، آیین‌نامه‌ای برای کنترل درست مبارزه با فساد تهیه کنند که مثل مسئله ثروت‌های بادآورده، خراب نشود.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902823

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۸۰ برنامه شاخص هفته بسیج در شاهرود پیش‌بینی شد
  • تشکیل ستاد مدیریت بحران در سازمان امور عشایر
  • صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان در قم تشکیل می‌شود
  • تشکیل مجمع خیرین حرم ساز در کهگیلویه و بویراحمد
  • مراحل برخورد با افراد بی‌حجاب بر اساس لایحه عفاف و حجاب
  • مذاکرات مهدی کروبی با شورای نگهبان به روایت آیت الله هاشمی /سردار سلیمانی و ناطق نوری مهمانم بودند /آقای حجازی از بهزاد نبوی دلخور بود
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح
  • ستاد پیشگیری و فرماندهی عملیات مدیریت بحران در دهلران تشکیل شد
  • رونمایی از کتاب ۱۰ جلدی یک سردار دراصفهان
  • «ما ملت شهادتیم» از شهید زاهدی تا سردار سلیمانی