Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@00:25:04 GMT

شیطان کش پرفروش ترین فیلم تاریخ گیشه ژاپن شد

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۳۰۰۰۲

شیطان کش پرفروش ترین فیلم تاریخ گیشه ژاپن شد

«شیطان کش» پرفروش ترین فیلم تاریخ کشور ژاپن شد. با خلق این فیلم، سلطنت نزدیک به دو دهه «هایائو میازاکی» در صدر رده بندی باکس آفیس ژاپن به پایان رسید. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم به نقل از هالیوود ریپورتر، به لطف سطح پایین ابتلا به بیماری کووید 19 در ژاپن که باعث شد سینماهای این کشور کاملاً فعال باشند، انیمیشن بلند سینمایی «شیطان کش» تمام رکوردهای مهم تاریخ گیشه سرزمین آفتاب تابان را شکست و به یک پدیده فرهنگی گریزناپذیر در این کشور تبدیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با خلق و اکران این فیلم، سلطنت نزدیک به دو دهه «هایائو میازاکی» در صدر رده بندی باکس آفیس ژاپن به پایان رسید.

فیلم پرفروش انیمیشن «شیطان کش» «Runaway Demon Slayer the Movie: Mugen Train» در آخر هفته به بزرگترین موفقیت در گیشه ژاپن تبدیل شد و فیلم محبوب میازاکی «شهر اشباح» (Spirited Away)  محصول سال 2001 را به جایگاه دوم کشاند. طبق گفته توزیع کننده آن «Aniplex»، از روز یکشنبه، انیمیشن «شیطان کش» مبلغ 32.47 میلیارد ین معادل 313.9 میلیون دلار درآمد کسب کرده و «شهر اشباح» میازاکی در مجموع 31.68 میلیارد ین به دست آورده است. این فیلم محبوب و پرطرفدار هایائو میازاکی در زمان انتشار اولیه خود در سال 2001 توانست 30.8 میلیارد ین درآمد کسب کند.

«شیطان کش» در سالی که سینمای جهان در تلاطم بحران کرونا دست و پا می زند، برای صنعت فیلم جهانی موفقیتی کم نظیر بوده است. این فیلم از زمان افتتاحیه در 16 اکتبر در ژاپن رکورد زده است، از جمله بزرگترین درآمد ناخالص یک روزه 1.2 میلیارد ین معادل 11.3 میلیون دلار و بزرگترین تعطیلات آخر هفته سه روزه 4.6 میلیارد ین معادل 44 میلیون دلار در گیشه فروش داشته است. 

«شیطان کش» همچنین با عبور از 10 میلیارد ین و 100 میلیون دلار، سریعترین فروش فیلم تاریخ گیشه ژاپن را به خود اختصاص داد و تنها در 10 روز به این رکورد رسید (گیشه ژاپن به خاطر نگه داشتن طولانی مدت و کسب مداوم عناوین برتر در هفته ها و ماه ها معروف است) اقدام انیمیشن زنده CG این فیلم نیز با موفقیت 21 میلیون دلاری به بزرگترین فیلم ژاپن در پخش آی مکس تبدیل شد.

این فیلم انیمیشن بر اساس یک مانگای(کتاب های کمیک یا ابرقهرمانی مصوّر ژاپنی) محبوب در سال 2016 توسط هنرمند ژاپنی «کیوهارو کوتوگه» ساخته شد. اما این پروژه به یک پدیده فرهنگی پاپ تبدیل نشد تا اینکه در یک مجموعه انیمیشن برای تلویزیون اقتباس شد. این مجموعه 26 قسمتی که توسط استودیوی «Ufotable» مستقر در توکیو تولید شد، در سال 2019 از توکیو MX و کانال های دیگر پخش شد، اما با پخش مجدد آن از نتفلیکس و «فوجی تی وی» به یک فیلم موفق تبدیل شد. محبوبیت این مجموعه علاقه به مانگا را دوباره جلب کرد و آن را تبدیل به یکی از پرفروش ترین ها کرد. از ماه دسامبر، سری مانگاهای «شیطان کش» نزدیک به 120 میلیون نسخه فروش کرده است.

اخبار هالیوود| یک کشته و 5 زخمی سر صحنه فیلمبرداری نماهنگ!

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فیلم فیلم میلیون دلار میلیارد ین گیشه ژاپن تبدیل شد شیطان کش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۰۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتصاد ژاپن دست پُر آمد

آمارها نشان داد که تولید کارخانه ژاپن در مارس ۳.۸ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت و این در مقابل میانگین پیش‌بینی بازار برای افزایش ۳.۵ درصدی بود.

به گزارش ایسنا، تولیدکنندگانی که وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن مورد بررسی قرار داد، انتظار دارند که تولید فصلی تعدیل شده در آوریل ۴.۱ درصد افزایش یابد و در ماه می ۴.۴ درصد افزایش یابد.

داده‌های جداگانه نشان می‌دهد که فروش خرده فروشی ژاپن در ماه مارس نسبت به سال قبل ۱.۲ درصد افزایش یافته است و این نتیجه پایین‌تر از میانگین پیش‌بینی بازار برای افزایش ۲.۲ درصدی بود اما بیست و پنجمین ماه متوالی رشد را نشان داد.

طبق گزارش رویترز، داده‌ها نشان می‌دهد که خرده فروشی در ماه مارس ۱.۲ درصد در مقایسه با ماه قبل، کاهش یافته است که پس از افزایش ۱.۷ درصدی در فوریه است.

دیگر خبرها

  • خشکه مقدس هایی که تیرهای کمان شیطان هستند؛ خوارج امروز کیستند؟ (فیلم)
  • نرخ بیکاری ژاپن منحرف شد
  • وضعیت خراب داروین نونیز و نیکولاس جکسون در گلزنی و تمام کنندگی به روایت انیمیشن بلیچر ریپورت / فیلم
  • اقتصاد ژاپن دست پُر آمد
  • ببینید | ترس و وحشت یک گربه هنگام تماشای انیمیشن تام و جری
  • گیشه روزنامه بازار پادکست |تیتر خوانی روزنامه‌های اقتصادی سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت
  • با حل مشکلات مردم اعتماد عمومی را افزایش دهید
  • دستگاه قضا با حل مشکلات مردم اعتماد عمومی را افزایش دهد
  • از آمار فروش هفته گذشته چه می‌دانید؟/ پرفروش‌ترین اثر غیرکمدی
  • ۸ انیمیشن کلاسیک که باید حتما ببینید | از والت دیزنی تا میازاکی