Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@00:23:58 GMT

کدام کشورها واکسن چینی خریداری کرده‌اند؟

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۳۰۲۴۶

کدام کشورها واکسن چینی خریداری کرده‌اند؟

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، رسانه‌های چین گزارش دادند که میزان اثربخشی و کارآیی واکسن سینوفارم ۷۹ درصد تشخیص داده شده و سهولت دسترسی و قابلیت مصرف آن به استاندارد سازمان جهانی بهداشت و اداره ملی نظارت بر داروی چین رسیده است.

زنگ ییکسین، معاون کمیسیون ملی بهداشت چین پس از صدور پروانه برای واکسن سینوفارم گفته است که این واکسن را اکنون می‌توان برای واکسیناسیون "اقشار و گروه‌های پرخطر" در برابر ویروس کرونا مورد استفاده قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه "South China Morning Post" گزارش داده است که واکسیناسیون ۵۰ میلیون شهروند چین با این واکسن پیش از آغاز جشن‌های سال نو چینی در ماه فوریه ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی شده است.

به گفته سینوفارم، واکسن مجوز گرفته در دو نوبت باید تجویز شود. این واکسن با ۷۹ درصد کارایی بعد از واکسن‌های بیوان‌تک با ۹۵ درصد تاثیر و مُدرنا با ۹۴ درصد کارایی قرار گرفته اما تاثیر و کارآیی آن بالاتر از واکسن آسترازنکا قرار دارد.

مزیت واکسن چینی این است که برخلاف واکسن‌های دیگر به دمای خیلی پایین نیاز ندارد و این امر انتقال و نگهداری آن را تسهیل می‌کند.

اندونزی و برزیل توافقنامه‌هایی برای خرید این واکسن با چین منعقد کرده‌اند. اکنون پاکستان نیز از خرید یک میلیون و ۲۰۰ هزار دوز واکسن سینوفارم خبر داده است.

سایر کشورهای در حال توسعه نیز امیدوارند که از چین یا روسیه واکسن بخرند.

با وجود توزیع واکسن چینی در برخی کشورها منتقدان می‌گویند که چین برای جلب اعتماد نسبت به کارآیی این واکسن بایستی اطلاعات دقیق‌تر آزمون‌های واکسن دولتی سینوفارم را به طور شفاف رسانه‌ای کند.

به گزارش دویچه وله، ویروس‌شناسان و اپیدمی‌شناسان اما با جدیت توصیه می‌کنند که انواع هرچه بیشتری از واکسن به طور همزمان معرفی شوند و پروانه بگیرند تا واکسیناسیون به شکل برابر در سطح جهان انجام گیرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ابومهدی مهندس قاسم سلیمانی شهادت سردار سلیمانی واکسن ایرانی کرونا مصباح یزدی ناو هواپیمابر یو اس اس نیمیتز رسانه های چین سینوفارم واکسن کرونا ابومهدی مهندس قاسم سلیمانی شهادت سردار سلیمانی واکسن ایرانی کرونا مصباح یزدی ناو هواپیمابر یو اس اس نیمیتز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۰۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تولید خودروهای برقی چینی در تایلند

هیات سرمایه‌گذاری تایلند (BOI) اعلام کرد که چری اتومبیل، شرکت خودروسازی چین کارخانه‌ای در تایلند راه‌اندازی خواهد کرد که خودروهایی را برای بازارهای داخلی و صادراتی تولید خواهد کرد و تولید آن در سال ۲۰۲۵ آغاز خواهد شد.

به گزارش ایسنا، ناریت تردستیراسوکدی، دبیر کل هیئت سرمایه‌گذاری تایلند اظهار کرد که پیش‌بینی می‌شود این تاسیسات ۵۰ هزار خودروی الکتریکی و هیبریدی در فاز اول تا سال ۲۰۲۵  تولید کند و تا سال ۲۰۲۸ تولید را به ۸۰ هزار خودرو افزایش دهد.

هیات سرمایه‌گذاری تایلند عنوان کرد که چری اتومبیل، هشتمین خودروساز چینی خواهد بود که یک کارخانه تولیدی در تایلند راه‌اندازی می‌کند و به سایرین از جمله بی‌وای‌دی، گریت وال موتورز و چانگان موتورز می‌پیوندد.

تایلند یک مرکز مونتاژ و صادرات خودرو منطقه‌ای است که مدت‌هاست تحت سلطه برندهای ژاپنی مانند تویوتا موتورز و هوندا موتورز بوده است اما در سال‌های اخیر، یارانه‌های دولتی و مشوق‌های مالیاتی برای وسایل نقلیه الکتریکی موجی از سرمایه‌گذاری را از چین به راه انداخته است که خودروسازان آن بیش از ۱.۴۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

طبق گزارش رویترز، تایلند قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ حدود یک سوم تولید سالانه ۲.۵ میلیون خودروی خود را به خودروهای برقی تبدیل کند.

دیگر خبرها

  • سازمان همکاری اسلامی ادامه همکاری کشورها با آنروا را خواستار شد
  • واردات قهوه 75درصد افزایش یافت / کدام کشورها صادرکننده عمده قهوه به ایران بوده اند؟
  • کدام کارکنان تسلا اخراج شدند؟
  • بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • کدام استان‌ها و دستگاه‌ها در تبدیل مجوز‌های کاغذی صدرنشین هستند؟
  • ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیات مدیره مشخص شد
  • ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
  • فروش تریلی چینی پرقدرت با پیش پرداخت 2 میلیارد و 750 میلیونی و تحویل فوری
  • ویژگی پل های جدید عابر پیاده تهران | این پل ها در کدام نقاط شهر نصب می شوند؟
  • آغاز تولید خودروهای برقی چینی در تایلند