Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، بهزاد هوشمند دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی وزارت بهداشت گفت: به منظور گرامیداشت سالروز شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، دهکده علوم دندانپزشکی به نام سردار دل‌ها در استان چهارمحال و بختیاری به صورت پایلوت در کشور احداث می‌شود.

او  در نشست هم اندیشی با هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: با توجه به قابلیت‌های موجود در استان چهارمحال و بختیاری، احداث مجتمع جامع خدمات بهداشتی، درمانی، آموزشی، پژوهشی، رفاهی و فرهنگی سلامت دهان و دندان در قالب یک دهکده علوم دندانپزشکی به نام سردار دل‌ها به صورت پایلوت در کشور، به عنوان یک ایده نو مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هوشمند اضافه کرد: پیش بینی شده با حمایت استاندار محترم و مدیران استانی، این مجتمع در فضایی به مساحت ۱۴ هزار متر مربع احداث گردد که علاوه بر رفع نیاز‌های استانی و فرا استانی، در ارتقاء جایگاه کشور نقش آفرین است.

بیشتر بخوانید

دانشکده دندانپزشکی شهرکرد به فضای استاندار آموزشی نیاز دارد

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی وزارت بهداشت با بیان اینکه وظیفه مجموعه دانشگاه علوم پزشکی ارتقاء سلامت دهان و دندان است افزود: اهمیت سلامت دندان در ارتقاء سلامت عمومی و بالعکس یک حلقه مفقوده در سیستم نظام سلامت می‌باشد که باید مورد توجه قرار گیرد.

هوشمند وضعیت کنونی دانشکده دندانپزشکی شهرکرد را از لحاظ فضای فیزیکی، خارج از استاندارد‌های موجود ارزیابی کرد و گفت: این درحالی است به لحاظ آموزشی، سطح علمی و سواد دانشجویان دندانپزشکی این استان بسیار بالاتر و مطلوب‌تر از سایر دانشجویان کشور است.

او ادامه داد: امید است با برنامه‌ریزی و حمایت وزارت بهداشت، دانشکده دندانپزشکی شهرکرد به شرایط استاندارد و قابل قبول دست یابد.

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی وزارت بهداشت با اشاره به لزوم افزایش سواد سلامت مردم در جامعه اظهارداشت: باید در راستای نهادینه کردن آموزش بهداشت دهان و دندان، طرح توزیع رایگان نخ دندان و مسواک بین دانش آموزان در مدارس اجرایی گردد.

هوشمند با اشاره به استفاده از انجمن‌های علمی تخصصی افزود: راه اندازی رشته تحصیلی کارشناسی پروتز از سال تحصیلی آینده با پذیرش ۱۰ دانشجوی بومی در این استان به منظور ارتقای دانش سلامت دهان و دندان و فک و صورت الزامی است.

انتهای پیام/خ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت بهداشت وزارت بهداشت دهان و دندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۰۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان چهارمحال‌وبختیاری در جمع معلمان نمونه کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره‌کل آموزش و پرورش استان از قرارگیری ۲ معلم این استان در جمع ۱۵ معلم نمونه کشور خبر داد.
امین سلیمانی از قرارگیری دو معلم این استان در جمع معلمان نمونه کشور خبر داد و گفت: «سلمان رستمی»، آموزگار ابتدایی شهرستان بروجن و «جعفر عالی‌پورهفشجانی»، دبیر مقطع متوسطه اول ناحیه ۲ شهرکرد به عنوان معلمان نمونه کشوری انتخاب شدند و در جمع ۱۵ برگزیده قرار گرفتند.
وی افزود: همچنین «سیده سارا بخشایش»، دبیر متوسطه دوم بروجن نیز به عنوان معلم نمونه استان امسال انتخاب شد.
سلیمانی گفت: براساس دستورالعمل جدید، معلمان نمونه در ۲ گروه معلمان شامل یک معلم از هر دوره تحصیلی و گروه کیفیت‌بخشی مدیر، معاون، مراقب سلامت، مربی پرورشی، مشاور انتخاب شدند که سه نفر از معلمان به عنوان معلم نمونه استانی و ۵ نفر نیز به عنوان گروه کیفیت‌بخشی معرفی شدند. همچنین از بین۳ معلم نمونه استانی دو نفر از آنان به عنوان معلم نمونه کشوری انتخاب شدند.
معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری گفت: همچنین «فرخنده رحیمی»، مدیر آموزشگاه از ناحیه دو شهرکرد، «فاطمه نجفی»، معاون آموزشگاه از ناحیه ۲ آموزش و پرورش شهرستان شهرکرد، «اکرم پیرایش»، مراقب سلامت ناحیه یک شهرکرد، «مریم توکلی»، مربی پرورشی کوهرنگ و «فرشاد احمدی»، مشاور ناحیه یک شهرکرد به عنوان گروه کیفیت‌بخشی استان معرفی شدند.

دیگر خبرها

  • تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو پژو در چهارمحال و بختیاری + فیلم
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • شهرکرد و بلداجی خنک‌ترین نقاط چهارمحال و بختیاری
  • آغاز دوره مربیگری فوتسال سطح یک آسیا در شهرکرد
  • انتخاب ۲ معلم چهارمحال و بختیاری به عنوان معلمان نمونه کشور
  • معلمان چهارمحال‌وبختیاری در جمع معلمان نمونه کشور
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • تمدید ۳۴ پروانه اشتغال مسافربری و باری در شهرکرد
  • مدیریت صحیح پسماند حلقه مفقوده چهارمحال‌ و بختیاری/تهدیدی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود