Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کمیته ملی المپیک گفت: در مکاتبه‌ای که با رییس فدراسیون بین‌المللی فوتبال داشتم وی از عضویت این کمیته در مجمع عمومی فدراسیون فوتبال استقبال کرد.

«رضا صالحی امیری» رییس کمیته ملی المپیک در گفت وگویی با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: امیدوارم منش و راه سردار سلیمانی در کشور فراگیر شود و جوانان رهرو حقیقی این شهید بزرگوار باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کمیته ملی المپیک با اشاره به در پیش بودن رخداد بزرگ ورزشی المپیک عنوان کرد: برای حضور قدرتمند و موفق در این تورنمنت بزرگ از دو سال قبل یک تیم بسیار قدرتمند فنی در کمیته المپیک و وزارت ورزش در قالب دو ستاد عملیاتی و عالی کار را شکل دادند تا این دوره نمایش بهتری نسبت به دوره‌های قبلی داشته باشیم. برای حضور مقتدرانه در المپیک تا امروز ورزشکاران زیر مجموعه فدراسیون‌ها در اردو بودند  و سهمیه هایی کسب شده و به دنبال افزایش آن هستیم.

وی با بیان اینکه ۵۲ سهمیه کسب کردیم افزود: پیش‌بینی ما آن است که برای المپیک توکیو ۷۰ سهمیه کسب شود. البته شیوع و فراگیری کرونا برای ورزش ایران و جهان یک شوک بود و همه چیز دستخوش تغییر شد. این وضعیت مربوط به ایران نیست و ۲۰۶ کشور درگیر کرونا هستند. نکته مهم این است که با یک برنامه‌ریزی جدید اردوها آغاز شود.

صالحی امیری با بیان اینکه سعی کردیم حقوق یک ساله را در شش ماهه اول امسال پرداخت کنیم، گفت: یک گروه ۱۰ نفره قهرمانان هستند که به کمیته بین‌المللی معرفی کرده‌ایم و بورسیه شده‌اند و ارزی پول می‌گیرند. سایرین هم حقوق پنج میلیونی می‌گیرند و به مربیان نیز حقوق ۲.۵ میلیونی پرداخته می‌شود. 

وی با اشاره به مصدومیت چند ستاره تاثیرگذار ورزش ایران در سال منتهی به المپیک نیز گفت: سهراب مرادی، حمیده عباسعلی و حسن یزدانی مصدوم شدند اما اکنون شرایط بهتری دارند. آن چیزی که برای ما اهمیت دارد، این است که شرایط آمادگی را در همین وضعیت بالا ببریم.

یکی از دغدغه های مهم ورزش ایران تامین ارز است

صالحی‌امیری با بیان اینکه ارزیابی‌ام به نقل از نصرالله سجادی به‌عنوان مسئول فنی کاروان، مثبت است ادامه داد: یکی از دغدغه های مهم ورزش ایران تامین ارز است که دولت همکاری لازم برای آن دارد و این دغدغه در حال رفع شدن است. در برخی از زمینه‌ها درست است که کمبود داریم، ولی ما همه منابع را به رشته‌ها تخصیص دادیم. سال ۱۴۰۰ ان‌شالله برای ملت خوش‌یمن خواهد بود و کام ملت شیرین می‌شود.

رییس کمیته ملی المپیک در ادامه گذری بر سلامت ورزشکاران زد و افزود: قهرمانانی که برای المپیک تلاش می‌کنند می‌توانند برای استفاده از واکسن کرونا در اولویت قرار بگیرند. همچنین کمیته ملی المپیک با هماهنگی سازمان بهداشت جهانی تفاهم‌نامه امضا می‌کند و پیش‌بینی می‌شود قبل از المپیک توکیو ورزشکاران واکسیناسیون شوند. ستاد عالی کرونا یک ساختار کاملاً کارشناسی و حرفه‌ای است که درگیر این موضوع است. فدراسیون پزشکی هم در این ارتباط پیگیر است. ما هم با دولت درباره این موضوع در ارتباط هستیم. ما اعتقادمان این است که ابتدا طبقاتی مثل کارگران، معلمان و کسانی که در معرض آسیب هستند در اولویت قرار بگیرند و در انتها هم مسئولان. ما در موضوع واکسیناسیون باید طوری عمل کنیم که اعتماد مردم را بازسازی کنیم و واقعاً بدون حاشیه‌ای از طبقات پایین واکسن را شروع کنیم و بعد به طبقات بالا برسیم.

صالحی امیری با بیان اینکه برای حضور در المپیک هم جنبه ورزشی و هم جنبه فرهنگی در نظر گرفتیم اذعان داشت: داد: به دنبال آن هستیم که در توکیو یک نمایش زیبا از فرهنگ ایرانی را به جهان معرفی کنیم و برای این کار همزمان با ستاد عملیاتی المپیک یک ستاد فرهنگی هم تشکیل دادیم که در این ستاد ۱۰ نهاد حضور دارند.

رییس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه برای نمایش قدرتمند در توکیو ۲ ستاد  فرهنگی و قهرمانی فعال هستند تصریح کرد: در ستاد فرهنگی هم اعزام گروه‌های هنری و چهره‌های بنام برای ایرانی‌های مقیم ژاپن را مدنظر داریم و هم با تهیه فیلم‌هایی با زیرنویس به دنبال این هستیم تا ایران زیبا در دنیا به نمایش گذاشته شود.

وی با بیان اینکه بخشی از وظایف ستاد فرهنگی انتخاب لباس کاروان ایران است گفت: از آنجا که المپیک دارای بیش از چهار میلیارد بیننده است سعی کردیم در همه کارهای جاری از بی‌سلیقگی پرهیز کنیم. لباس کاروان یک نوع نماد و فرهنگی ملی یک کشور است. برای انتخاب لباس کاروان در حدود ۲۰۰ طرح لباس آمد که در نهایت ۱۰ طرح نهایی شده و طی روزهای آتی نیز ۳ طرح نهایی می‌شود. در مجموع می‌توانیم بگوییم که انتخاب لباس بر عهده طراحان مد و لباس ایران است.

 فلسفه شعار ایجاد وحدت ملی است و نباید باعث اختلاف شود

تعیین شعار کاروان از دیگر مباحث مورد نظر صالحی امیری در این گفت وگو بود. وی در این زمینه گفت: ستارگان ایرانی را برای نام کاروان انتخاب کردیم و برخی سوال داشتند چرا چنین نامی از سوی کمیته ملی المپیک انتخاب شده است در پاسخ به آنان باید گفت ستارگان ایران شهدا و قهرمانان می‌شود. لغت «ایران» هم برای حضور ایران است. فلسفه شعار ایجاد وحدت ملی است و نباید باعث اختلاف شود.

رئیس کمیته ملی المپیک با تشکر از دولت دوازدهم به خاطر اهمیت به موضوع ورزش گفت: باید از دولتمردان و در رأس آنها دکتر محمدباقر نوبخت تشکر کنم. بودجه ما در سه سال گذشته صد درصد افزایش یافت و برای سال ۱۴۰۰ نیز ۲۰۰ درصد افزایش یافته است. هیچ رویدادی تاکنون به خاطر بودجه لغو نشده است و هر زمان که احساس کمبود کردیم، دولت کمک کرد. 

او یکی از شعارهای خود را شفافیت مالی عنوان کرد و افزود: ما شفاف‌سازی می‌کنیم و بودجه تخصیص یافته به فدراسیون‌ها را روی سایت کمیته المپیک می‌گذاریم. ما با فدراسیون‌ها به صورت انفرادی برخورد نمی‌کنیم و در هر فصل همه بودجه را می‌دهیم. توزیع بودجه عادلانه، شفاف و برای کمک به توسعه ورزش قهرمانی است و در این باره نهایت همکاری را داریم. ما برای برگزاری هیچ رویدادی به ویژه اردو اجازه نمی‌دهیم کسی احساس کمبود کند.

وی با بیان اینکه دیپلماسی ورزشی، کسب کرسی بین‌المللی نیست عنوان کرد: دیپلماسی فراتر از کرسی است اما این تحلیل غلط جا افتاده که دیپلماسی، کسب کرسی است. دیپلماسی مجموعه‌ای از کارها برای ایجاد فرصت و رفع تهدید است. در ورزش، دیپلماسی، مجموعه‌ای از تعاملات است. در سفر اخیر به عمان، با آنها برای یک تعامل ۱۰ ساله به توافق رسیدیم. سپس با قطر به عنوان یکی از کانون‌های ورزش در خلیج فارس، صحبت کردیم.

رئیس کمیته ملی المپیک با بیان اهمیت میزبانی تورنمنت‌های بزرگ جهانی و آسیایی گفت:  اگر ورزش قهرمانی دنبال جهش باشد، باید میزبانی بگیریم و این یک ضرورت است، اما میزبانی با تقاضا و شعار رخ نمی‌دهد، بلکه یک چهارچوب‌هایی دارد. اولین نکته داشتن یک اراده ملی است. کسب میزبانی به راحتی امکان پذیر نیست بلکه نیاز به پشتوانه قوی دارد. قطر برای بازی‌های آسیایی ۲۰۳۰ تعهد کرد که ۱.۵ میلیارد دلار هزینه کند و این رقم برای ۲۰۳۴ عربستان مبلغ ۱.۲ میلیارد دلار است. این ارقام در حالی است که بودجه ورزش ایران  در یک سال کمتر از ۱۰۰ میلیون دلار است. همچنین دیگر شرایط میزبانی داشتن زیرساخت است که شامل زیرساخت هوایی، زمینی و سایر مسائل می‌شود. تفاهم کردیم برخی تیم‌ها برای جام جهانی در کیش اردو بزنند، اما واقعیت این است که امکانات لازم وجود ندارد.

صالحی امیری با اشاره به اهمیت راه‌اندازی موزه ورزش نیز عنوان کرد: موزه تجلی هویت است. نسل‌های جدید با امثال تختی و بزرگان ورزش آشنایی ندارند. ما در موزه اقدامات صورت گرفته را به نمایش گذاشتیم. ما نظام امانت را راه انداخته‌ایم. ما ماهیانه پنج تندیس را رونمایی می‌کنیم و در حال حاضر نیز ۴۶ تندیس آماده رونمایی است. تقاضا می‌کنم با رعایت پروتکل‌ها، دانشجویان و دانش‌آموزان از موزه بازدید کنند.

صالحی امیری در ادامه با اشاره به مشکلات پیش روی میزبانی ایران گفت: یکی از نکات مهم میزبانی تامین منابع است اما  وقتی در شرایط سخت تحریم هستیم و برگزاری یک رویداد بین‌المللی ۱.۵ میلیارد هزینه‌ خواهد داشت، ما در چنین شرایطی امکان برگزاری رویداد بین‌المللی نداریم.

وی با اشاره به تلاش کشورهای حاشیه خلیج‌فارس برای کسب میزبانی اظهارداشت: کشورهای کوچک خلیج فارس به دنبال هویت‌سازی از طریق برگزاری رویدادها هستند و ما نباید احساس تحقیر کنیم. ما یک ملت بزرگ و تاریخ بزرگ داریم و هویت‌مان را فقط از طریق ورزش نمی‌گیریم، ما صدها عناصر هویتی داریم. این مسئله نباید تهدید ملی باشد، ولی برای مسئولان باید یک دغدغه باشد.
رییس کمیته ملی المپیک در پاسخ به این سوال که برای ریاست فدراسیون فوتبال تمایل دارد؟، گفت: من یک تعهدی به مجموعه فدراسیون‌های قهرمانی دارم که ۴ سال در کمیته ملی المپیک خدمت کنم و به این تعهد وفادار هستم و بنا به حضور در هیچ حوزه‌ دیگری ندارم.

جامعه فوتبال جامعه بزرگی است و اکثریت قریب به اتفاق مدیران و باشگاه‌های ما انسان‌های سالم و سختکوشی هستند و در همین شرایط سخت می‌بینیم که در مواقعی فوتبال کام ملت را شیرین می‌کند اما یک مساله‌ای داریم به نام ذهنیت اجتماعی، این طور تصویر شده که فوتبال در مسائل مالی شفاف نیست. ۳ نکته ساده وجود دارد. فوتبال برای عبور از این ذهنیت اجتماعی باید شفاف‌سازی کند و باید نظارت را بر خودش بپذیرد این نظارت می‌تواند هم با نهادهای نظارتی باشد و هم کمیته ملی المپیک. فوتبال در جامعه ایران می‌خواهد فعالیت کند و باید همه نهادهای ملی را به کمک بگیرد و نه فقط کمیته ملی المپیک. ببینید چه کسی ۲ میلیون یورو را برای فدراسیون فوتبال تامین کرد؟ چه کسی در استان‌ها امکانات و زیرساخت‌ها را تهیه می‌کند.

او ادامه داد: من از مدیران‌مان تعجب می‌کنم، ببینیم کدام یک از فدراسیون‌های فوتبال در منطقه این منطق را پیگیری می‌کنند، روسای همه فدراسیون‌های منطقه انتصابی هستند. باید ببینیم چه کسانی به فیفا خوراک می‌دهند و گزارش تهیه می‌کنند. چرا فیفا به چین، کشورهای حوزه خلیج فارس و آسیای قفقاز ورود نمی‌کند. در صورتی که همه فدراسیون‌های کشورهای خلیج فارس و آسیای قفقاز انتصابی هستند. ما حضورمان حضور نظارتی است. یک نکته مداخله است که از نظر ما مذموم است نه وزارت ورزش و نه کمیته ملی المپیک در فدراسیون فوتبال دخالت نمی‌کند. نکته دوم حمایت و نکته سوم نظارت است. وزارت ورزش در توسعه زیرساخت‌ها، مشکلات فوتبال و همه چالش‌هایی که به وجود آمده، حمایت می‌کند. بنده شخصا دیده‌ام که وزیر ورزش وقت می‌گذارد تا موانع فوتبال را برطرف شود.

وی تاکید کرد: من در مکاتبه‌ای که با جیووانی اینفانتینو رییس فیفا داشتم، او مکتوب اعلام کرد ما از حضور کمیته ملی المپیک برای نظارت در فوتبال کاملا استقبال می‌کنیم. رییس فیفا، عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک هم است. ما تیم فوتبال امید متعلق به المپیک است و می‌توانیم یک نهاد نظارتی برای فوتبال باشیم. بنابراین حذف کمیته ملی المپیک از مجمع فدراسیون فوتبال یک بی‌تدبیری و سوءمدیریت است و باید برگردد، چون اینفانتینو مکتوب نوشته است که موافق حضور کمیته ملی المپیک در مجمع فدراسیون فوتبال است./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رییس کمیته ملی المپیک کمیته ملی المپیک کمیته ملی المپیک فدراسیون فوتبال صالحی امیری فدراسیون ها بین المللی ورزش ایران برای حضور خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۰۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت کمیته ملی المپیک از دوومیدانی‌کاران

نشست مشترک مسئولان فدراسیون دوومیدانی با دبیرکل کمیته ملی المپیک برگزار شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، جلسه مسئولان فدراسیون دوومیدانی و کمیته ملی المپیک برگزار و مقرر شد که این کمیته از روند برگزاری منظم اردوهای تیم ملی دوومیدانی حمایت کامل و همه جانبه‌ای داشته باشد.

در این نشست که  مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک، حسین مطیعی سرپرست فدراسیون دوومیدانی، پژمان معتمدی سرپرست دبیری فدراسیون و قاسمعلی فیروزی مدیر تیم‌های ملی حضور داشتند، مقرر شد با توجه به پیگیری‌های این کمیته و برگزاری منظم اردوهای تیم ملی از قبل از آغاز سال 1403 کمک مالی لازم برای هر چه بهتر و مطلوب‌تر برگزار شدن اردوهای تیم ملی از سوی  کمیته المپیک جهت کسب سهمیه و حضور موفق در بازی‌های المپیک  صورت بگیرد.

مطیعی: وزارت ورزش دخالتی در انتخابات دوومیدانی ندارد

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمایت کمیته ملی المپیک از دوومیدانی‌کاران
  • برگزاری اردوهای تیم ملی دوومیدانی با حمایت کامل کمیته ملی المپیک
  • کیومرث هاشمی: با زحمات فدراسیون ژیمناستیک، سهمیه المپیک کسب شد
  • کیومرث هاشمی: کسب سهمیه المپیک توسط الفتی اتفاق بزرگی برای جامعه ورزش است
  • تقدیر وزیر ورزش از مهدی الفتی بعد از کسب سهمیه المپیک
  • نشست مشترک کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی و مسئولین کمیته ملی المپیک
  • محمود خسروی وفا: می توانیم در المپیک ناگویا ژاپن شانس پنجمی داشته باشیم؛ کشتی امید اول ماست
  • خسروی‌وفا: توان ورزش ما بسیار فراتر از اینهاست
  • برگزاری نشست کارگروه ورزش حزب موتلفه و کمیته ملی المپیک
  • اسبقیان خطاب به دوومیدانی‌کاران: عملکرد شما را تحت نظر داریم