Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتاب«فرمانده در سایه» روایتی مستند از زندگی شهید حزب الله لبنان، عماد مغنیه به کوشش وحید خضاب، توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.

خبرگزاری میزان - اگر با نگاهی منصفانه و دقیق به تاریخ مقاومت اسلامی معاصر نگاه کنیم و بخواهیم اثرگذارترین فرمانده مقاومت را مجموعا از همۀ جهات انتخاب کنیم، طبیعتا درست‌ترین گزینه، شهید عماد مغنیه حاج رضوان خواهد بود، کسی که ابعاد مختلف زندگانی جهادی او به قدری عمیق، اثربخش، تعیین‌کننده و مملو از نبوغ بوده که حقیقتا انسان گاهی گمان می‌کند با افسانه روبروست، افسانه‌ای حقیقی و حقیقتی اسطوره‌ای.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



با تمام اینها، انتظار می‌رفت که تا کنون دستکم صد‌ها جلد کتاب دربارۀ این مرد بزرگ به بازار آمده باشد، اما نگاهی به آثار تولید شده دربارۀ حاج رضوان ما را با این حقیقت حیرت‌انگیز مواجه می‌کند که تا کنون دربارۀ او (چه در کل جهان عرب و چه در ایران) تعداد بسیار معدودی کتاب تولید شده است.

بیشتر بخوانید: برای مطالعه معرفى آخرین كتب منتشر شده اینجا کلیک کنید

این کتاب قطعا «بهترین کتاب»، یا «اثر ایده‌آل» دربارۀ حاج رضوان نیست و شخصیت والای او و گسترۀ باورنکردنی فعالیت‌های جهادی‌اش چنان است که اگر سال‌های سال هم دربارۀ آن نوشته شود و کسانی که حاج رضوان را می‌شناختند، خاطراتشان از او و فعالیت‌هایش را قلمی کنند هنوز جای کار باقی می‌مانَد، اما در هر حال، با توجه به آثار موجود دربارۀ حاج رضوان، این کتاب را هم می‌توان گام کوچکی در راستای شناختن و شناساندن ابرمرد جهادی معاصر به شمار آورد.

در بخشی از کتاب میخوانیم: حاج عماد همۀ این ماموریت‌ها را با مخفی‌کاری کامل پیش می‌برد. تا جایی که حتی شخصا از سید حسن نصرالله درخواست کرد که وجود شخصی به اسم عماد مغنیه در ساختار حزب‌الله را تکذیب کند؛ و واقعا یک بار، در یکی از مصاحبه‌های قدیمی، از سید حسن دربارۀ مغنیه سوال کردند. اتفاقا خود حاج عماد داشت مصاحبه را می‌دید. لبخندی زد و به کسانی که کنارش بودند گفت: «ان شاء الله سید توی جواب گیر نکند.» سید هم [طبق همان توصیۀ امنیتی حاج عماد]جواب داد: «ما کسی به این نام نداریم.»

یک روز پسرش مصطفی از او پرسید: «اگر حزب‌الله بعد از شهادتت برایت اعلامیۀ شهادت صادر نکند و تو را به عنوان عضو رسمی‌اش معرفی نکند چه؟» جواب داد: «من از کسی چنین انتظاری ندارم. اگر مصلحتی ببیند که این کار را نکنند، هیچ مشکلی نیست.»

پیش از این، آثار پرمخاطب و پر فروشی از این پژوهشگر و مترجم خوب کشور همچون از افغانستان تا لندنستان (خاطرات جاسوس دستگاه اطلاعاتی فرانسه در شبکه تکفیری‌های اروپا)، کاملا سری (روایت القاعده از حادثه ۱۱ سپتامبر با نگاهی منصفانه به حواشی آن)، تاریخ درخشان آل سعود (چند نمای خواندنی از تاریخ درخشان آل سعود!)، من در رقه بودم (خاطرات محمدالفاهم (ابوزکریا) عضو جداشده داعش)، پدر معنوی حزب الله (خاطرات و تحلیل‌های سید حسن نصرالله درباره آیت الله بهجت) و... منتشر شده است.

فرمانده در سایه؛ روایت زندگی اثر گذار‌ترین فرمانده مقاومت، شهید عماد مغنیه به کوشش وحید خضاب در قطع رقعی و ۱۸۴ صفحه، توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار ادبیات بازار نشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار ادبیات بازار نشر عماد مغنیه حاج رضوان حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۱۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی حزب‌الله لبنان به «مرگلیوت»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، حزب‌الله لبنان اعلام کرد که در واکنش به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در «میس الجبل» یک شهرک صهیونیست‌نشین دیگر را در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده است.

اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان بیان کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان و در واکنش به تعرض‌های دشمن اسرائیلی علیه روستاهای پایدار جنوبی و خانه‌های غیرنظامیان به ویژه شهادت غیرنظامیان در شهرک میس الجبل، رزمندگان مقاومت اسلامی امروز یکشنبه پنجم ماه مه ۲۰۲۴ شهرک مرگلیوت را با تسلیحات موشکی هدف قرار دادند.

به این ترتیب شمار عملیات‌های حزب‌الله لبنان علیه مواضع، نظامیان و شهرک‌های صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی در روز جاری به ۱۰ عملیات می‌رسد.

پیش از این نیز حزب‌الله لبنان اعلام کرد که در حمایت از ملت و مقاومت فلسطین و در واکنش به جنایت رژیم صهیونیستی در شهرک «میس الجبل»، رزمندگان مقاومت اسلامی شهرک‌های صهیونیست‌نشین «کفریوفال» و «کفر گلعادی» را با تسلیحات موشکی هدف قرار داده‌اند.

همچنین رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که ۴ شهرک‌نشین صهیونیست در حمله موشکی امروز به الجلیل و جولان اشغالی از سمت لبنان زخمی شده‌اند.

این رسانه‌ها اذعان کردند که از صبح امروز بیش از ۱۰۰ موشک به سوی الجلیل و جولان اشغالی شلیک شده است.

کد خبر 6097688

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی حزب الله لبنان به پایگاه «المطله»
  • روایتی متفاوت از مصطفی رحماندوست درباره ننه سرما + فیلم
  • رسانه اسرائیل : حزب الله یک هزار و ۵۰۰ موشک به اسرائیل شلیک کرده است
  • حمله موشکی حزب‌الله لبنان به «مرگلیوت»
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • پرفروش‌های داستانی حوزه مقاومت در نمایشگاه
  • روایتی از سرگذشت عماد مغنیه + فیلم
  • روایتی از سرگذشت سید عباس موسوی + فیلم
  • اولین فرمانده گردان در تیپ ۲۷ محمدرسول الله (ص) که بود؟
  • روایتی از معلم شهید حاج علی اکبر شمشیری