Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@14:02:12 GMT

انقلابی بودن یکی از شاخصه های مکتب حاج قاسم بود

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۳۱۴۷۷

انقلابی بودن یکی از شاخصه های مکتب حاج قاسم بود

حجت الاسلام اکبر افشارمنش گفت: انقلابی بودن یکی دیگر از شاخصه های مکتب حاج قاسم بود و سردار دل ها مصداق بارز اشداء علی الکفار و رحماء بینهم و رزمنده ای بدون مرز و میدان دار دفاع از مستضعفان در جهان بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز ۱۲ دی حجت الاسلام «اکبر افشارمنش» در خطبه های نماز جمعه کهنوج، با اشاره به فرارسیدن اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، گفت: سرادر دل ها حیاتش مایه برکت بود و عنوان شهید بالاترین لقبی است که می توان در توصیف سردار سلیمانی به کار برد عنوانی که ایشان به امید آن زنده بود و سرانجام به آن دست یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





امام جمعه کهنوج با بیان این مطلب که شهید سلیمانی الگویی در دسترس است، ابراز کرد: شهید سلیمانی از دل مردم به سپاه منتقل شد و قریب چهار دهه لباس جهاد را از تن بیرون نکرده و عاقبت با همین لباس به دیدار خداوند رفت و این همان مکتب سلیمانی است.



وی با اشاره به گوشه ای از مکتب سردار سلیمانی، اظهار کرد: سردار سلیمانی، سردار ولایت بوده و درک درستی از مواضع رهبری داشت و خود را سرباز ولایت می دانست.



حجت الاسلام افشارمنش بیان کرد: دومین شاخصه مکتب حاج قاسم، ایجاد وحدت حول محور شناخت دشمن بود، این شهید بارها گفت؛ اگر دشمن از طرف مقابل ۲ صدا بشنود ماجرای جنگ صفین تکرار می شود.



خطیب جمعه کهنوج ادامه داد: انقلابی بودن یکی دیگر از شاخصه های مکتب حاج قاسم بود و سردار دل ها مصداق بارز اشداء علی الکفار و رحماء بینهم و رزمنده ای بدون مرز و میدان دار دفاع از مستضعفان در جهان بود.



وی تاکید کرد: یکی از خصوصیات اخلاقی حاج قاسم احترام ویژه به والدین بود و سردار سلیمانی با زبان خود می گوید؛ پدرم یک دانه گندم حرام به خانه ما نیاورد.




حجت الاسلام افشارمنش اظهار کرد: شهید سلیمانی نسبت به مال دنیا بی اعتنا بود و تنها یک خانه داشت که آن را هم وقف مجلس روضه حضرت زهرا (س) کرد.



امام جمعه کهنوج اضافه کرد: حاج قاسم با وجود این که جانباز بود از کارت حق پرستاری که برای جانبازان به لحاظ قانونی و شرعی تعلق می گیرد به بنیاد شهید تحویل داد و گفت؛ این کارت را به کسانی که توان پرداخت اجاره نداشته و یا مشکل دارند، بدهید.




وی تصریح کرد: سردار دل ها به اندازه ای کار می کرد که برخی اوقات رئیس دفترش می گفت؛ سه راننده عوض می کردیم و ایشان به خانواده معظم شهداء فوق العاده احترام گذاشته و از طریق ارتباط تلفنی از بغداد، سوریه و لبنان جویای احوال مادران شهدا می شد.




حجت الاسلام افشارمنش با اشاره به 17 دی سالروز کشف توسط رضاخان، تاکید کرد: کشف حجاب یکی از پلیدترین توطئه های دشمن در تاریخ معاصر است که رضاخان با حمایت انگلیسی ها این کار را انجام داد.


خطیب جمعه کهنوج در خاتمه از حضور کمیسون کشاورزی مجلس در شهرستان کهنوج تشکر کرد و گفت: امیدواریم این سفر برای منطقه مثمر ثمر واقع شود.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: خطبه های نماز جمعه کهنوج خطبه های نماز جمعه نماز جمعه نماز سردار سلیمانی مکتب حاج قاسم حجت الاسلام جمعه کهنوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۱۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار احمدرضا رادان به دعوت مردم متدین و انقلابی مشهد به استان خراسان رضوی می رود.

این سفر به درخواست مردم شریف انقلابی و متدین استان خراسان رضوی برای حمایت از طرح نور فراجا صورت گرفته و حامیان عفاف و حجاب میزبان فرمانده کل انتظامی خواهند بود. وعده گاه این اجتماع عظیم ساعت ۱۶ روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه در عرصه میدان شهدای مشهد می باشد.

کد خبر 6093202

دیگر خبرها

  • اهدای پیراهن قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس استان کرمان
  • مگر ما مرده باشیم که یکی از این خانواده به‌دست داعش شهید شوند
  • فرماندهان آینده ارتش انقلابی در مکتب معلمان خود پرورش می‌یابند
  • تجدید پیمان دختران و مادران نصف‌جهان با سردار دل‌ها
  • فیلم| واکنش شهید سردار سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت
  • واکنش حاج قاسم سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت : مگر ما مرده باشیم که خانواده ایرانی سالم به ایران برنگردد (فیلم)
  • سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • علم وایمان دو شاخصه وجودی شهید مطهری است
  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!