Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@09:54:57 GMT

خبر فائوچی از شیوع کرونای انگلیس در سراسر آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۳۱۶۹۷

خبر فائوچی از شیوع کرونای انگلیس در سراسر آمریکا

خبرگزاری فارس: دکتر «آنتونی فائوچی» رئیس موسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا روز پنجشنبه در یک مصاحبه شیوع کرونای انگلیسی در آمریکا را اجتناب‌ناپذیر دانست.

وی با اشاره به موارد کشف شده از ابتلا به نوع جدید در کلرادو و کالیفرنیا، گفت: پیش‌بینی می‌کردیم که اینطور شود، وقتی آن میزان ابتلا در انگلیس هست و بعد در کشورهای دیگر در اروپا و کانادا هم شیوع یافته، حضورش در اینجا اجتناب ناپذیر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش نشریه آمریکایی «نیویورک پست»، این متخصص ارشد آمریکایی افزود: کزارش‌هایی از این ویروس در ایالت‌های دیگر و موارد جدید در ایالت‌هایی که قبلاً وجود ویروس را گزارش کرده‌اند، خواهید شنید. متاسفانه واقعیت نحوه انتشار این ویروس‌ همین است.

فائوچی در ادامه با اشاره به گفته‌های مقامات انگلیسی درباره ویژگی‌های نوع جهش یافته ویروس کرونا گفت: همکاران انگلیسی ما به وضوح نشان داده‌اند که ویروس در انتقال از فردی به فرد دیگر موثرتر است. اما خبر خوب این است که به نظر نمی‌رسد بدخیم‌تر باشد یعنی باعث بیماری شدیدتر یا مرگ‌های بیشتر شود.

او همچنین گفت که به نظر نمی‌رسد این ویروس بتواند در مقابل واکسن‌هایی که هم‌اکنون در جهان برای مقابله با کرونا در حال تزریق است، مقاوم باشد. فائوچی تاکید کرد: اما این واقعیت که ویروسی وجود دارد که شیوع آن بیشتر است، مسئله مهم است که باید جدی گرفته شود.

او درباره طرح واکسیناسیون ملی در آمریکا که قرار بود تا پایان سال ۲۰۲۰، ۲۰ میلیون نفر واکسینه شده باشند اما در عمل فقط حدود سه میلیون نفر واکسینه شدند هم ابراز ناامیدی کرد و گفت تغییر روش واکسیناسیون در دست بررسی است.

روزنامه «گاردین» در گزارشی جدید نوشت تجزیه و تحلیل مجدد تست های کرونای گرفته شده از حدود دو میلیون شهروند آمریکایی نشان می‌دهد احتمالاً سویه انگلیسی کووید-۱۹ از ماه اکتبر در آمریکا وجود داشته است. بنابر این گزارش، توالی‌یابی ماده ژنتیکی نوع جدیدی از ویروس کرونا که در آمریکا منتشر شده با نوع «B۱۱۷» موسوم به کرونای انگلیسی مطابقت دارد.

کشف نوع جدید ویروس کرونا اولین بار حدود دو هفته پیش توسط وزیر بهداشت انگلیس گزارش شده و اعلام شد این نوع جدید تا هفتاد درصد قدرت انتقال بیشتری دارد. اکنون گمان می‌رود این سویه جدید از ماه سپتامبر (شهریور) در این کشور انتشار یافته باشد.

کرونای انگلیسی تاکنون دستکم در هفده کشور جهان گزارش شده است و بسیاری کشورها برای جلوگیری از ورود آن، کنترل مرزهای خود را تشدید کرده‌اند.

در آمریکا نیز با اینکه از حدود ده روز پیش اعلام شد فقط انگلیسی‌هایی حق ورود به این کشور را دارند که نتیجه تست کرونای آن‌ها منفی باشد، این نوع جدید کرونا در ایالت‌های کلرادو و کالیفرنیا گزارش شده‌اند.

این در حالی است که به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «راشا تودی»، اداره بهداشت ایالت فلوریدا تنها ساعاتی پس از شروع سال جدید میلادی ابتلای دستکم یک نفر به کرونای انگلیسی در این ایالت را اعلام کرد.

از آنجا که اداره بهداشت فلوریدا اعلام کرده این فرد اخیراً سابقه سفر نداشته، به نظر می‌رسد بیمار صفر نبوده و تعداد موارد ابتلا بیشتر باشد.

انتشار خبر کشف کرونای انگلیسی در فلوریدا در حالی منتشر شده که این ایالت با ثبت رکوردی جدید شاهد ابتلای روزانه بیش از هفده هزار نفر بوده است.

هفته گذشته نیز مقام‌های وزارت بهداشت آلمان اعلام کردند نسخه جهش‌یافته ویروس کرونا که مقام‌های انگلیس برای نخستین بار چند هفته پیش از کشف آن خبر دادند، از ماه نوامبر در آلمان وجود داشته است.

منبع: فردا

کلیدواژه: شیوع کرونای انگلیسی آمریکا کرونای انگلیسی کرونای انگلیس ویروس کرونا نوع جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۱۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشجویان دانشگاه‌های استان از جنبش دانشگاهیان اروپا و آمریکا

دانشجویان دانشگاه‌های اصفهان و علوم پزشکی اصفهان همزمان با سراسر کشور با تجمع در محوطه دانشگاه، ضمن حمایت از جنبش دانشگاهیان اروپایی و آمریکایی، جنایت‌های رژیم صهیونیستی و عملکرد آمریکا در برخورد با استادان و دانشجویان آزادی خواه حامی فلسطین را محکوم کردند.


ده‌ها دانشگاه در آمریکا و اروپا در هفته گذشته تاکنون، شاهد تظاهرات سراسری دانشجویان و استادان در اعتراض به سیاست‌های حمایتی دولتشان از رژیم صهیونیستی در جنگ با غزه است که در این اعتراض‌ها بسیاری از دانشگاهیان بازداشت شدند.


طبق گزارش رسانه‌های خارجی تاکنون، بیش از صد‌ها دانشجو و استاد، در جریان اعتراض‌های حمایت از فلسطین در ده‌ها دانشگاه آمریکا و اروپا دستگیر شده اند.


دانشگاهیان در این تجمع، ضمن حمایت از جریان دانشجویی آزادی خواه سراسر جهان در حمایت از مردم غزه، اقدام سرکوبگرانه حکومت‌های مستبد و آزادی ستیز آمریکا و کشور‌های غربی را محکوم و اعلام کردند تا براندازی نظام سلطه و آزادی بشر از یوغ استکبار و استبداد جهانی در کنار آزادی خواهان جهان هستیم.


این تجمع همزمان با سراسر کشور پس از اقامه نماز و ظهر برگزار شد.


تظاهرات نسل کشی در غزه به بیش از ده‌ها دانشگاه، موسسه و دانشکده آمریکایی و اروپایی و استرالیا کشیده شده است.


دانشجویان دانشگاه کلمبیا در آمریکا که آغازگر اعتراضات حمایت از فلسطین در سراسر آمریکا هستند، اعلام کردند که با مسئولان دانشگاه به توافق نرسیده‌اند و مایلند به اعتراض‌ها خود تا زمان رسیدن به خواسته‌هایشان ادامه دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • مادورو: سرکوب جوانان دانشجو در آمریکا را محکوم می‌کنیم
  • جعل نام خلیج‌فارس کار انگلیسی‌هاست
  • حمایت دانشجویان دانشگاه‌های استان از جنبش دانشگاهیان اروپا و آمریکا
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه
  • هری کین به آمار 400 گل در دوران حرفه‌ای خود رسید
  • بازداشت ۶۰۰ دانشجو آمریکایی معترض به نسل‌کشی در غزه
  • بازداشت بیش از ۶۰۰ دانشجو آمریکایی معترض به نسل‌کشی در غزه
  • احتمال اعزام نیروهای انگلیسی به غزه
  • تشدید دوباره حملات انصارالله یمن: پهپاد آمریکایی و نفتکش انگلیسی هدف قرار گرفتند