Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط: در هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی آمده است که افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا طی روز جمعه (۱۲ دی) در استان‌های تهران، کرج و قم و طی روز شنبه (۱۳ دی) در استان‌های تهران، کرج، قم و مشهد دور از انتظار نیست.

به گزارش ایسنا، بر اساس این هشدار طی روز یکشبنه (۱۴ دی) آلودگی هوا در استان‌های تهران، کرج، قم و مشهد ادامه دارد و طی روز دوشنبه (۱۵ دی ماه) در استان‌های اصفهان و مشهد با انباشت آلاینده‌ها مواجه خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سازمان هواشناسی هشدار داده است که طی روز سه‌شنبه (۱۶ دی ماه) آلودگی هوا در استان‌های تهران کرج و قم دور از انتظار نیست همچنین آلودگی طی روز چهارشنبه (۱۷ دی) علاوه بر این سه استان به اراک، اصفهان و تبریز نیز می‌رسد.

بر این اساس طی روز پنجشنبه (۱۸ دی) هوای هفت کلانشهر - تهران، کرج، قم، اراک، اصفهان، تبریز و مشهد - آلوده خواهد بود.

سازمان هواشناسی هشدار داده است که پتانسیل افزایش غلظت آلاینده‌ها به شرایط ناسالم برای تمامی گروه‌های سنی وجود دارد همچنین پیش‌بینی می‌شود که کیفیت هوا در مناطق پرتردد و در اطراف صنایع آلاینده درون شهری به شرایط بسیار ناسالم برسد. از این‌رو توصیه می‌شود که تردد خودرو‌ها کاهش یابد و فعالیت واحد‌های صنعتی کنترل شود.

تاکید به عدم تردد غیرضروری برای تمام افراد و اجتناب از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز از توصیه‌های دیگر سازمان هواشناسی است.

سازمان هواشناسی همچنین با صدور هشداری زرد رنگ از پایداری جو و سکون هوا در برخی مناطق کشور طی هفته آینده خبر داده است.

بر اساس این هشدار امروز (۱۲ دی) کیفیت هوا در تبریز، قزوین، اراک، اصفهان و مشهد آلوده خواهد بود و طی فردا نیز آلودگی در تبریز، قزوین، اصفهان و اراک ادامه دارد.

سازمان هواشناسی در ادامه هشدار زرد رنگ خود تاکید کرده است که طی روز یک‌شنبه (۱۴ دی) کیفیت هوا در تبریز، قزوین، اراک و اصفهان نامطلوب خواهد بود و کیفیت هوا طی روز دوشنبه (۱۵ دی) نیز در تبریز، قزوین، کرج، تهران، اراک و قم همچنان آلوده پیش‌بینی می‌شود.

آلودگی هوا طی روز سه‌شنبه (۱۶ دی) در تبریز، قزوین، اراک و اصفهان و طی روز چهارشنبه و پنجشنبه (۱۷ و ۱۸ دی) در قزوین ماندگار است.

سازمان هواشناسی هشدار داده است که پتانسیل رشد شاخص کیفیت هوا تا شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس و درصورت عدم کاهش منابع آلاینده (ثابت و متحرک)، امکان رشد شاخص تا شرایط ناسالم برای تمام گروه‌ها وجود دارد. از این‌رو تمامی افراد - به‌ویژه سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری و ریوی - از تردد‌های غیرضروری خودداری کنند در فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز نیز احتیاط شود.

خلیج فارس، دریای عمان، تنگه هرمز و دریای خزر طوفانی می‌شود
بر اساس این گزارش سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار دیگری از افزایش ارتفاع موج و طوفانی شدن خلیج فارس، دریای عمان، تنگه هرمز و دریای خزر طی روز‌های شنبه (۱۳ دی) تا سه‌شنبه (۱۶ دی) خبر داده است.

بر اساس این هشدار زرد رنگ فردا (۱۳ دی) نواحی مرکزی خلیج فارس و دریای عمان، طی روز یکشنبه (۱۴ دی) خلیج فارس و دریای عمان و طی روز دوشنبه (۱۵ دی) شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج و طوفانی خواهد بود.

این شرایط طی روز سه‌شنبه (۱۶ دی) در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی هشدار داده است که احتمال غرق شدن قایق‌های کوچک، آسیب دیدن شناور‌های سبک، پاره شدن تور‌های صیادی، اختلال در فعالیت‌های دریایی در ساحل و فعالیت‌های فراساحل وجود دارد.

محدودیت در تردد با شناور‌های سبک، نیمه سنگین و تفریحی و فعالیت شیلاتی، اتخاذ تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان در پشتیبانی صنایع دریایی به‌ویژه فراساحل و احتیاط در تفریحات آبی از توصیه‌های سازمان هواشناسی است.

در ادامه هشدار دریایی هواشناسی آمده است که از اواخر وقت روز یکشنبه (۱۴ دی) تا روز دوشنبه (۱۵ دی) غرب دریای خزر مواج است و ارتفاع موج به حدود یک متر خواهد رسید. از این‌رو احتمال غرق شدن قایق‌های کوچک، آسیب دیدن شناور‌های سبک، پاره شدن تور‌های صیادی و اختلال در فعالیت‌های های دریایی در ساحل و فعالیت‌های فراساحل وجود دارد.

سازمان هواشناسی توصیه کرده است که در تردد با شناور‌های سبک، نیمه سنگین، تفریحی و فعالیت شیلاتی محدودیت ایجاد شود و تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان در پشتیبانی صنایع دریایی به‌ویژه فراساحل اتخاذ و در تفریحات آبی نیز احتیاط شود.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: سازمان هواشناسی خلیج فارس دریای عمان تنگه هرمز دریای خزر صراط سازمان هواشناسی هشدار داده استان های تهران شناور های سبک خلیج فارس بر اساس دریای عمان روز دوشنبه تنگه هرمز کیفیت هوا طی روز سه شنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۲۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی خراسان رضوی درباره بارش‌های رگباری و افزایش شدت وزش باد

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، هواشناسی خراسان رضوی در این اطلاعیه آورده است: براساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های پیش یابی به تدریج از عصر امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت، بر شدت وزش باد در استان به ویژه غرب استان افزوده می‌شود که به تناوب باعث خیزش گردو خاک، کاهش کیفیت هوا و میدان دید خواهد شد.

در روزهای چهار شنبه و پنج شنبه هفته جاری بارش های رگباری پیش بینی می شود، این شرایط تا پایان هفته در نوار شرقی استان ماندگار می باشد.

هواشناسی خراسان رضوی در این اطلاعیه تاکید کرده است: افزایش گرادیان هوا موجب افزایش شدت وزش باد و بروز خسارت در استان خواهد شد.

توصیه شده است:

مردم از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی خودداری و از استحکام سازه‌های موقت با توجه به وزش باد شدید اطمینان حاصل کنند.

فعالیت‌های طولانی مدت خارج از منزل به ویژه برای سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماری‌های خاص هم با توجه به کاهش کیفیت هوا منع شده است.

از توقف و تردد در حاشیه رودخانه و مسیل ها خودداری شود.
 

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها
  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استانها
  • هواشناسی ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / هوای بارانی در انتظار نیمه شرقی کشور
  • هشدار مهم هواشناسی به کوهنوردان
  • وزش باد شمال شرقی در خلیج فارس و دریای عمان از امشب
  • هشدار زرد؛ وزش باد شدید در مناطق جنوبی کشور تا هفته آینده
  • هشدار هواشناسی خراسان رضوی درباره بارش‌های رگباری و افزایش شدت وزش باد
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای ۲۱ استان
  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۲/۰۴؛ هشدار طغیان رودخانه‌ها در ۲۱ استان
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۰۴؛هشدار طغیان رودخانه‌ها در ۲۱ استان