Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@14:49:51 GMT

امام جمعه مشهد: شهید سلیمانی الگوی بصیرت بود

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۳۲۴۹۰

امام جمعه مشهد: شهید سلیمانی الگوی بصیرت بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید احمد علم الهدی، وی در خطبه مجازی نماز جمعه مشهد افزود: سردار رشید اسلام، سپهبد حاج قاسم سلیمانی، عنصر ارزشمندی است که شخصیت جریانی او از طرف مقام معظم رهبری به‌ عنوان یک مکتب اعلام شد.
وی ادامه داد: بصیرت در شخص حاج قاسم سلیمانی بسیار جلوه‌گر بود، فعالیت‌ها و مجاهداتی که او در راه انقلاب می‌کرد به این جهت بود که انقلاب را به این معنا شناخته بود که این انقلاب می‌خواهد جامعه را دگرگون کند، دنیا را از نظر فکر بسازد و جهان را برای برپایی یک حکومت عدل جهانی که به همه جنایت‌ها، ستمگری‌ها و همه دیکتاتوری‌ها در دنیا پایان بدهد، آماده کند و به نام حاکمیت اسلام و دین، این حکومت در دنیا مستقر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه مشهد گفت: نظام، یک اهرم در دست انقلاب است که با این اهرم، جریان ولایی بودن را در جهان تثبیت کند و نظام ولایی را در دنیا زمینه‌سازی کند تا در سایه نظام ولایی، حکومت جهانی امام زمان (عج) در عالم محقق و اسلام جهانی شود.
وی با بیان اینکه تا به آن هدف نرسیم، مرز توقف در انقلاب نداریم افزود: انقلاب مرز توقف ندارد و این خصوصیت در شخصیت جریانی شهید سلیمانی بطور کامل محسوس و ملموس بود.
آیت الله علم الهدی ادامه داد: شهید سلیمانی بصیرت توحیدی داشت. اطاعت خدا در اطاعت مظهر عظمت خداست، امروز که ما به مظهر حاکمیت الله که حاکمیت امام معصوم است، دسترسی نداریم، اطاعت از حجت او، اطاعت از خود امام معصوم (ع) است و به همین دلیل است وقتی که یک ژنرال آمریکایی، نامه وزیر خارجه آمریکا را خواست به دست شهید سلیمانی بدهد این شهید حتی از گرفتن نامه نیز امتناع کرد و گفت من فرمانده دارم، ولی امر دارم، در گرفتن این نامه از ولی امر خودم اذن ندارم که نامه را بگیرم.
وی گفت: توجه به شخصیت جریانی این شهید از توجه به ویژگی‌های شخصی او، بسیار مهم‌تر و بالاتر است. عزیزانی که در مقام تعظیم و تکریم این شخصیت چه در حوزه رسانه و چه در موقعیت‌های مختلف اجتماعی برمی‌آیند، آنطوری که مقام معظم رهبری رهنمود داده‌اند، به جای تحلیل خصوصیات و ویژگی‌های شخصی این فرد، در باره ابعاد شخصیت جریان او بیشتر تحلیل کنند و بیاندیشند.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: شخصیت جریانی شهید سلیمانی که برخاسته از یک توده رفتاری و فکری است، می‌تواند نسل آینده را به خوبی در مسیر تداوم انقلاب هدایت کند و در برابر نیازهای انقلابی و اجتماعی در جامعه ما، انسان‌ها را به‌عنوان یک مرد میدان و عنصر کارآمد، بسازد.
وی ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی نه کتاب‌های مفصلی نوشته و تهیه کرده و نه در یک عرصه تخصص علمی خاص در شئون اجتماعی وارد شده، فقط خاطرات و یک وصیت‌نامه داشته است، وقتی مقام معظم رهبری می‌فرمایند "مکتب حاج قاسم"، یعنی شخصیت جریانی حاج قاسم سلیمانی به‌ صورت یک تابلو شفاف در مقابل افراد قرار بگیرد و خصوصیات برجسته‌ای که او در زندگی داشت به ‌عنوان یک الگو در زندگی پیاده شود.
آیت‌الله علم‌الهدی گفت: شهید سلیمانی برای خدا کار می‌کرد و فداکاری‌هایش محدود به زمان خاصی نبود. آن روز فقط یک لشکر را فرماندهی می‌کرد و امروز به جایی رسیده که یک امت را در حرکت‌های جهادی فرماندهی می‌کند و حرکاتی هم که انجام می‌داد، در حقیقت امتی را نجات می‌داد.
وی همچنین با اشاره به تولید داخلی واکسن کرونا افزود: آنچه امروز برای ما مایه افتخار است، شخصیت الگویی حضرت صدیقه (س) بین زنان و دختران انقلابی ما است. اینکه یک دختر از یک خانواده متدین، با حجاب، پیشقدم می‌شود تا اولین آزمایش واکسن کرونا در مورد او انجام شود، دو خصوصیت را برای ما ثابت می‌کند.

امام جمعه مشهد ادامه داد: یکی شخصیت آن خانواده و پدری که مؤسس و بنیانگذار این واکسن است که از او بوی حاج قاسم می‌آید، یعنی شخصیت جهادی حاج قاسم در عزیزی که در جریان نهاد مقدس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در دفتر مقام معظم رهبری، سربازی مقام معظم رهبری، او را در این خط واداشته است که با همه قدرت از ظرفیت‌ها و استعدادهای مبتکرانه جوانان ارزشمند دانش‌بنیان استفاده کند و تمام امکانات تهیه این واکسن را فراهم کند و این افتخار نصیب نظام و انقلاب ما بشود و آنقدر به کار خود معتقد است و اعتقاد به اثر دانش‌بنیان خودش دارد که دخترش به عنوان اولین نفر پیشقدم می‌شود تا واکسن بر روی او آزمایش شود.
وی گفت: وقتی یک دختر متدین دلداده حضرت صدیقه اطهر (س) از آن شجاعت عظیم تبعیت کند و به‌ عنوان فرد وابسته به خانواده مؤسس و بنیانگذار این واکسن حاضر شود خود به‌عنوان اولین فرد در آزمایش انسانی این واکسن قرار بگیرد، آثار الگویی حضرت صدیقه اطهر (س) را نشان می‌دهد.

برچسب‌ها سید احمد علم الهدی مشهد قاسم سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سید احمد علم الهدی مشهد قاسم سلیمانی سید احمد علم الهدی مشهد قاسم سلیمانی اخبار کنکور حاج قاسم سلیمانی مقام معظم رهبری شخصیت جریانی شهید سلیمانی جمعه مشهد علم الهدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۲۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«ما ملت امام حسینیم» از حاج علی تا حاج قاسم

راه و رسم ملت امام حسین سال‌های سال است که یکی است؛ این مسیر از روزهای خرداد ۱۳۴۲ آغاز شد و تا امروز نیز چراغ راه این مسیر پر پیچ و خم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بسیاری از ما جمله طلایی «ما ملت امام حسینیم» حاج قاسم را شنیده‌ایم اما ریشه این حرف به سال‌های قبل یعنی میدان مبارزه دفاع مقدس باز می‌گردد، آنجایی که شهید حاج علی زاهدی نیز بر این جملات تاکید داشته و می‌گوید «ما ملت امام‌حسینیم»

کد خبر 750263

دیگر خبرها

  • مبارزه با استکبار در دنیا، صدور فرهنگ انقلاب ایران است
  • معلمان الگوی خوبی برای دانش آموزان باشند
  • «ما ملت امام حسینیم» از حاج علی تا حاج قاسم
  • اهدای پیراهن قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس استان کرمان
  • شهید مطهری برای نخبگان فکری جبهه انقلاب یک اسوه تمام عیار است
  • دهه کرامت فرصت مغتنمی برای بصیرت‌افزایی است
  • تجدید پیمان دختران و مادران نصف‌جهان با سردار دل‌ها
  • کارنامه و کتابشناسی شهیدمطهری؛ از مشهد و قم تا مبارزه با مارکسیسم
  • تقویت و ترویج آثار شهید مطهری موجب بصیرت افزایی
  • واکنش حاج قاسم سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت : مگر ما مرده باشیم که خانواده ایرانی سالم به ایران برنگردد (فیلم)