Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا پناهیان به مناسبت شهادت سردار سلیمانی در گفتگویی با مخاطبان جوان در فضای مجازی، به ضرورت تأکید بر موضوع انتقام از قاتلین سردار سلیمانی خصوصاً از سوی مسئولین و سیاسیون کشورمان پرداخت. در ادامه، بخش‌هایی از این سخنرانی را می‌خوانید: هر احساس خوبی که نسبت به شهید سلیمانی در دل‌مان پیدا می‌کنیم، علامت حیات روحی ما است

درود بر رسول‌خدا که عامل حیات عالم هستی بود، درود بر ائمۀ هدی(ع) و ام الائمه(س) که باعث حیات بشریت و باعث حیات پیام رسول‌خدا(ص) تا ابد شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درود بر امام زمان‌مان که پشتیبان ما است، درود بر همۀ شهیدانی که به ما قدرت بخشیدند، درود بر سردار مقتدر اسلام شهید سلیمانی عزیز که نماد اقتدار ما و قهرمان ملی ما شد و تا ابد این نماد باقی خواهد ماند، درود بر همۀ شهیدانی که به ما حیات بخشیدند و نه‌تنها از حیث امنیت، به ما امکان حیات مادی دادند، بلکه از نظر روحی به ما حیات بخشیدند. آن احساسات پرشوری که شما در تشییع پیکر مطهر این شهید بزرگوار در مردم دیدید، علامت حیات روحی انسان‌ها است.

هر احساس خوبی که هر کسی نسبت به شهید سلیمانی در دل خودش پیدا می‌کند هرچند با اندوه همراه باشد، این علامت حیات روحی است و علامت این است که ما مرده‌دل نیستیم. شهدا و به ویژه این شهید بزرگوار می‌توانند دست ما را بگیرند و ما را به اوج حیات برسانند. همین شهید سلیمانی عاشق همۀ فرزندان این مرز و بوم بود، اگر از ایشان بخواهیم می‌تواند دست ما را بگیرد و به اوج حیات و زندگی برساند؛ همان‌جایی که خودش به آن رسیده بود و به‌همین خاطر برای شهادت اشک می‌ریخت و برای دیدار خدا دلش تنگ می‌شد و از اینکه این ملاقات دیر شده است، می‌توانست ساعت‌ها گریه کند.

انتقام در روابط اجتماعی و بین مؤمنین، بد است اما در مقابل دشمنان بشریت، یک واژۀ مقدس است

در این جلسه می‌خواهم دربارۀ «انتقام» صحبت کنم، البته انتقام خیلی چیز بدی است، انتقام نه در بین مؤمنین، نه در بین آدم‌های معمولی حتی اگر مؤمن نباشند، اصلاً چیز قشنگی نیست، آدم‌ها باید همدیگر را ببخشند، مؤمنین که دیگر اصلاً نباید به دل بگیرند. اگر یک کافری همسایۀ ما بود و به ما ظلمی کرد ما باید او را ببخشیم. اگر کسی از اعضای خانواده بود و به ما ظلمی کرد، مسلم است که باید او را ببخشیم و عفو کنیم. وقتی در روابط عادی اجتماعی قرار می‌گیریم، انتقام در فرهنگ و در اخلاق ما جایی ندارد، به ویژه وقتی در روابط با نزدیکان و اطرافیان و مؤمنین هستیم.

وقتی به یاد بدرفتاری‌های اطرافیان‌مان می‌افتیم، حتی در دل‌مان هم نباید واژۀ انتقام را تکرار کنیم. یکی از اوتاد و اهل دل می‌گفتند که دیدار با آقا امام زمان(ع) یک شرط مهمی که دارد این است که دلت را از کینۀ دیگران خالی کنی و این یعنی حس انتقام نسبت به آنها نداشته باشی. پس انتقام در چنین موقعیتی اصلاً چیز خوبی نیست.

ولی انتقام در مقابل دشمنان بشریت، دشمنان جامعۀ اسلامی یک واژۀ مقدس است؛ نه در مقابل دشمنان یک فرد، بلکه در مقابل ظالمینی که نهاد ظلم را برقرار کرده‌اند و جز با سرنگونی این نهاد ظلم، جهان روی آرامش را نخواهد دید.

انتقام از قاتلین سردار سلیمانی، تأمین‌کنندۀ امنیت و آسایش مردم است

انتقام در مقابل قاتلین سردار سلیمانی یک واژۀ مقدس است، اینجا نباید با واژۀ انتقام، اخلاقی برخورد کرد، اینجا انتقام هم علامت شجاعت و سلامت است هم تأمین‌کنندۀ امنیت و آسایش مردمان است.

سیاست‌مداران ما اگر به‌قدر کافی مثل مقام معظم رهبری از واژۀ انتقام استفاده کرده بودند، شاید ما شاهد شهادت شهید فخری‌زاده نبودیم و ما این تلقی غلط را در اذهان پر از حماقت سلطه‌گران نمی‌دیدیم که ایران در انتقام جدی نیست.

اگر مسئولین، واژۀ انتقام از دشمن را جدی به‌کار نبرند، امنیت مردم را به‌خطر انداخته‌اند

ما اگر واژۀ انتقام را در مقابل ظالمان و به‌طور مشخص استکبار جهانی و به‌طور خاص آمریکا، خیلی جدی به کار نبریم دیگر نباید روی امنیت خودمان حساب کنیم. آن‌وقت آنها توانایی‌های ما را امتحان خواهند کرد و وقتی بخواهند امتحان کنند به ما صدمه خواهند زد و آن‌وقت پرهزینه باید از خودمان دفاع کنیم.

تمامی کسانی که برای پیام‌رسانی به جهان، دست‌شان به فضای مجازی می‌رسد و دست‌شان به زبان‌های مختلف می‌رسد و تمامی مسئولین کشور باید از واژۀ مقدس انتقام در مقابل قاتلان شهید سلیمانی استفاده کنند و مکرر استفاده کنند. شنیده‌ام طرحی در مجلس، اعلام وصول شده است که موضوع انتقام از سردار بزرگوار شهید سلیمانی را مطرح کرده و دارد به این می‌پردازد که ما چگونه باید به فکر انتقام باشیم و برای انتقام، تمهید و مقدمه‌سازی کنیم و چگونه مفهوم انتقام را گسترده ببینیم... مجلس شورای اسلامی باید وظیفۀ خودش را در مقابل واژۀ انتقام بشناسد و به این وظیفه عمل بکند تا مردم را در امنیت قرار بدهد.

سیاست‌مداران ما در عرصۀ دیپلماسی، در استفاده از واژۀ انتقام، یقیناً کوتاهی کردند/ فقط با اقتدار می‌شود منافع‌مان را از دشمن پس بگیریم

سیاست‌مداران ما در عرصۀ دیپلماسی یقیناً کوتاهی کردند، ما فراوانی واژۀ انتقام را از آنها کم می‌شنویم؛ آن‌هم در مقابل دشمنی که فقط با اقتدار می‌شود منافع‌مان را از او پس بگیریم، بسیاری از سیاست‌مداران ما نسبت به نشان دادن اقتدار ایران قهرمان و توانمند، دارند کوتاهی‌هایی نشان می‌دهند.

یک‌ مسئول سیاسی وقتی مقتدرانه از واژۀ انتقام صحبت می‌کند دشمن را به عقب می‌راند، دشمنان ما خائف هستند، «الْخَائِنُ‏ خَائِفٌ‏ وَ الْمُسِی‏ءُ مُسْتَوْحِش‏» (نزهة الناظر /84) کسی که خیانت‌کار است ترسو هست و ما از ترس دشمن باید استفاده کنیم، این اشتباه است که فکر کنیم اگر با دشمن، مهربان صحبت بکنیم او کوتاه می‌آید و به ما رحم می‌کند. این اشتباه است که ما فکر بکنیم آمریکا سر عقل می‌آید و با ما منصفانه برخورد خواهد کرد.

برخی سیاستمداران ما در گفتگو با دشمن دنبال کاپ اخلاق هستند!

این اشتباه است که ما در مقابل آمریکا بخواهیم دنبال گرفتن کاپ اخلاق باشیم، این حتی در یک ورزش و بازی فوتبال هم مضحک است که بگویند «یک تیمی به جام جهانی رفته، برای اینکه کاپ اخلاق بگیرد و برگردد!» درحالی‌که آنجا هیچ دشمنی‌ای نیست، فوتبال واقعاً یک بازی است و بعد از بازی هم معمولاً بازیکنان دو طرف، همدیگر را در آغوش می‌گیرند و خوش و بش می‌کنند. حتی در یک بازی هم مسخره است که آدم دنبال کاپ اخلاق باشد، آن‌وقت برخی از سیاست‌مداران ما در گفتگوی با دشمن دنبال کاپ اخلاق هستند!

آمریکا هیچ‌وقت مهربان نخواهد شد، اگر می‌توانست مهربان باشد، اگر می‌توانست معقول عمل بکند، دیگر آمریکا نمی‌شد، دیگر این‌قدر در عالم، جنایت نمی‌کرد. اشتباه ما از آنجایی بود که به اوباما نگفتیم شخصیت پلید و خبیثی که داعش را درست کرد، گفتیم آدم باادب! و وقتی گفتیم او آدم باادبی است، نگفتیم «ظاهراً باادب ولی جنایت‌کار». چرا نگفتیم؟ این علامت ضعف ما است که مسئولین نشان دادند و آنها هم وقتی ضعف ما را دیدند تحریم‌ها را بیشتر کردند. یک گرگی را حاکم کردند که دشمنی‌هایش را علنی‌تر نشان بدهد.

اگر دشمن، اقتدار ما را در بین همۀ سیاسیون دیده بود، جرأت نمی‌کرد سردار سلیمانی را بزند و این را اعلام کند

اگر دشمنان ما اقتدار ما را در میان همۀ سیاسیون دیده بودند مثل آن چیزی که در رهبر عزیز انقلاب دیده می‌شود، جرأت نمی‌کردند شهید سلیمانی را بزنند یا وقتی زدند، جرأت نمی‌کردند راحت ابراز کنند و اعلام کنند. اینها ناشی از پالس‌های ضعفی بود که از دیپلماسی ما به جهان مخابره شد. همۀ جهانیان در بهت و حیرت فرورفته بودند.

انتقام واژۀ مقدسی است که می‌تواند امنیت ما را فراهم کند چون دشمنان ما فقط زبان زور می‌فهمند. الان جهانیان به ما حق می‌دهند که ما از انتقام صحبت بکنیم. جوان‌های ما از هر طریقی که می‌توانند در جهان غلغله کنند و خصوصاً در فضای مجازی این را پُر کنند که «اگر برخی از مسئولین ما توانمند نباشند، ولی عموماً عزم انتقام دارند و کوتاه نخواهند نشست.» هرچقدر دشمن را از خیانت بزرگی که کرده، بیشتر بترسانید، بیشتر دست‌پاچه خواهد شد و رفتارهایی خواهد کرد که به نفع ما است. رفتارهایی که دست‌پاچگی او را نشان بدهد، زحمت مبارزه و هزینۀ مقاومت را کم خواهد کرد.

یادمان باشد این حرف معقول از یک رهبر حکیم که در تمام جهان پذیرفته شده است، در تاریخ معاصر و تاریخ بشریت هم پذیرفته شده است که «اگر مقاومت هزینه دارد، سازش هم هزینه دارد و هزینۀ سازش خیلی بیشتر از هزینۀ مقاومت است» اگر بخواهیم دشمن را روانکاوی و روانشناسی کنیم، باید بگوییم که وقتی مقتدرانه‌تر در مقابل دشمن بایستیم، در امنیت بیشتری خواهیم بود، اگر از انتقام حرف بزنیم، امنیت و آرامش بیشتری برای ملت خودمان به ارمغان آورده‌ایم و اگر خدای‌نکرده از انتقام حرف نزنیم، این علامت ضعف ما است یعنی دشمن می‌تواند ضربه‌های بیشتر به ما بزند و قطعاً خواهد زد.

اگر در مقابل دشمن، اگر مقتدرانه از عزت‌مان دفاع نکنیم، خدا از ما پشتیبانی نخواهد کرد

اگر بخواهیم به تجربۀ تاریخی ملت‌ها هم نگاه بکنیم، باز هم این حرف درست است؛ هزینۀ مقاومت بسیار کمتر از هزینۀ سازش است. و اگر بخواهیم به سنت‌های الهی نگاه کنیم، باید بگوییم که اگر ما از عزت خودمان مقتدرانه دفاع نکنیم و اگر ما از واژۀ انتقام برای یورش آوردن به قاتل شهید سلیمانی استفاده نکنیم خداوند متعال را دشمن خودمان قرار داده‌ایم و دیگر از ما پشتیبانی نخواهد کرد.

در مقابل یک دشمن وحشی اگر مقتدرانه نایستیم خدا ما را زمین خواهد زد، از خدا بترسیم؛ «فَلا تَخشَوهُم وَ اخشَونِ» (مائده/3) خداوند متعال پشتیبان ملت‌هایی است که همت می‌کنند و از عزت خودشان دفاع می‌کنند. بقیۀ دفاع با خدا است! این همۀ دین ما است «إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرکُم وَیُثَبِّت أَقدامَکُم» (محمد/7) تو بگو انتقام، و یک لحظه هم به این فکر نکن که نخواهی توانست. قطعاً اگر فکر کنیم به این نتیجه می‌رسیم که خواهیم توانست و امکاناتش را داریم.

تو بگو انتقام و نگران توانایی خودت نباش، توانایی تو را خدا مضاعف خواهد کرد، توانایی ملت تو را خدا مضاعف خواهد کرد. خدا فقط خالق نیست؛ او «ربّ» است! ایمان آوردن به اینکه خدا هست کافی نیست، ایمان آوردن به خدا یعنی اینکه خدا مؤثر است، پشت و پناه بندگان مظلوم خود است. خدا بهتر از ما بلد است انتقام شهید سلیمانی را بگیرد، اما منتظر قیام ما و درخواست ما است.

خدا بهتر از ما می‌تواند انتقام‌گرفتن از خون شهید سلیمانی را طراحی کند، اما دوست دارد ما را وسیله قرار بدهد. بعضی از مسئولین سیاسی عقب‌نشینی می‌کنند و می‌گویند «نه خدایا ما را وسیله قرار نده! ما می‌ترسیم، دشمن قوی هست و می‌ترسیم به ما ضربه‌های بیشتر بزند...» اینجا باید از خود خدا بترسند، خدا به شما ضربه خواهد زد. همان‌طور که دیدید در برخی از مقاطع، خدا پشتیبانی‌هایش را از ما کم کرد و ما در اثر کوتاه آمدن در مقابل دشمن توسط برخی از مسئولین، بیشتر ضربه خوردیم. این وضع فقر و فلاکتی که در وضعیت اقتصادی ما پدید آمد، شاید ناشی از این باشد که خداوند متعال پشتیبانی خودش را از ما کم کرد وقتی که دید مسئولین ما محکم نیستند؛ لااقل در زبان و در دیپلماسی عمومی.

برخی از مسئولین جرأت ندارند از واژۀ انتقام در مقابل دشمن صحبت کنند / دشمن به مسئولین ضعیفی که از به‌کار بردن واژۀ انتقام هم خودداری می‌کنند، امید می‌بندد

بعضی از مسئولین سیاسی حاضر هستند علیه دشمن حرف بزنند، ولی جرأت این را ندارند از واژۀ انتقام صحبت بکنند؛ فقط می‌گویند آمریکا بد است! خُب یک جمله هم بگو انتقام خواهیم گرفت، تو را به خاک سیاه خواهیم نشاند. یادتان است امام(ره) چگونه حرف می‌زد؟ ایشان از فتح کاخ سفید حرف می‌زد. دیدید مقام معظم رهبری، بعد از یک سال هنوز از انتقام سخت صحبت می‌کند. دیگر مسئولین ما هم باید در دیپلماسی عمومی این واژه را تکرار کنند و الا ما احساس ناامنی می‌کنیم.

اگر مسئولین جمهوری اسلامی، همه یک‌پارچه نشوند ما صدمه خواهیم خورد، دشمن فکر می‌کند اختلاف بین ما هست و دل می‌بندد و امید می‌بندد به مسئولین ضعیف و ترسویی که حتی از به‌کار بردن واژۀ انتقام خودداری می‌کنند.

چه اشکالی دارد مسئولین کاخ سفید به آیندۀ خودشان نگران باشند؛ به‌خاطر تکرار واژۀ انتقام. اگرچه آن تعبیر، تعبیر بسیار درستی است که اگر از تمام قاتلان از صدر تا ذیل هم انتقام گرفته بشود به اندازۀ لنگه کفش سردار سلیمانی نخواهد شد. اگرچه آن انتقامی که ما قطعاً بر آن مصمم هستیم اخراج آمریکا از منطقه است، این واژۀ خیلی بلندی است. متأسفانه باز سیاست‌مداران ما این تفسیر عالی و انسانی و سیاست‌مدارانه و راهبردی انتقام را که در لسان رهبری حکیم ما بود، تکرار نکردند. «چون ما دیگر در این منطقه احساس امنیت نمی‌کنیم، اجازه نخواهیم داد که آمریکا در اینجا بماند»؛ همین را اگر مسئولین ما تکرار می‌کردند کلی اوضاع جهان را تغییر می‌دادند.

می‌شود روزی را ببینیم که دشمن به هیچ‌یک از مسئولین ما امید نبسته باشد؟

خدایا می‌شود یک روزی ما وحدت کلمه بین مسئولین‌مان ببینیم؟ خدایا می‌شود ما یک روزی ضعف در میان مسئولین‌مان و پالس ضعف دادن به دشمن در میان مسئولین‌مان نبینیم؟ خدایا می‌شود یک روزی این صحنه را ببینیم که همان‌طور که دشمن سردار سلیمانی را نفوذناپذیر و نستوه تلقی می‌کرد و حقاً همین‌طور بود، تمام مسئولین ما را این‌طور نفوذناپذیر ببیند. می‌شود ما یک روزی این صحنه را ببینیم که دشمن همان‌طور که شهید سلیمانی را نمی‌توانست تحمل بکند، بقیۀ مسئولین ما را هم نتواند تحمل بکند چون نفوذناپذیر و تسلیم‌ناپذیر هستند. می‌شود یک روزی ما ببینیم دشمن به هیچ‌یک از مسئولین ما امید نبسته است؟ مثلاً در انتخابات ترجیح نمی‌دهد که فلان گروه بیایند چون برایش بهتر هستند.

شما مطمئن باشید آن روز، خیلی ظهور نزدیک خواهد شد، خداوند متعال برای فرج انتظار زیادی از ما ندارد، همان‌طور که انتقام أباعبدالله‌الحسین(ع) انتقام از اشخاص نیست، انتقام از عمرسعد و شمر و یزید و خولی نیست، اینها را مختار تار و مار کرد ولی هنوز ما در دعای ندبه می‌خوانیم «أینَ الطّالبُ بدم المقتول بکربلا» انتقام ما از استکبار جهانی به‌خاطر قتل سردار سلیمانی و بقیۀ شهدا با ریشه‌کن کردن ظلم آنهاست، تازه این اول کار است که در منطقه دست آنها را کوتاه کنیم و پای آنها را قلم کنیم.

شما در رسانه‌های بیگانه می‌بینید که این حرف را پژواک نمی‌دهند، البته معلوم است که روی این حرف خیلی حساب می‌کنند و از آن وحشت کرده‌اند و این راهبرد را دست‌کم نمی‌گیرند. ولی همان‌طور که در وصیت‌نامۀ شهید سلیمانی می‌بینید، رهبری عزیز ما کم و بیش تنها است؛ ایشان در بسیاری از راهبرد‌های کلیدی توسط سیاست‌مداران همراهی نمی‌شود؛ لااقل همۀ سیاست‌مداران. اگر هم همراهی می‌شود، به خوبی همراهی نمی‌شود.

هنوز از برخی سیاستمداران یک سخنرانی خوب دربارۀ انتقام از قاتلین سردار سلیمانی نشنیده‌ایم

یک‌ گروهی هستند که انگار بی‌مزد و بی‌منت، برای دشمن سربازی می‌کنند، اینها یک پالس‌هایی می‌فرستند که جبهۀ مقاومت را تضعیف می‌کنند. هنوز ما از بعضی از سیاست‌مداران یک سخنرانی خوب دربارۀ شهادت سردار سلیمانی و انتقام از قاتلین نشنیده‌ایم، یک سخنرانی مقتدرانه و عزت‌مندانه نشنیدیم، هر سوگواری‌ای عزت‌مندانه و مقتدرانه نیست، دشمن این را می‌فهمد و کلمات ما را آنالیز می‌کند.

شما ببینید زینب کبری(س) وقتی در اوج اسارت بود و دست‌هایش بسته بود، چگونه برخورد می‌کرد و چقدر مقتدرانه در مقابل دشمن سخن می‌گفت. در نبرد با دشمن، به‌کارگیری کلمات عاطفی به کار نمی‌آید، مثلاً اینکه «من با شهید سلیمانی دوست بودم» کافی نیست! دشمن حرف‌های ما را کلمه به کلمه رصد می‌کند. رسماً دارند می‌گویند که اینها عزم جدی بر انتقام ندارند، مردم دارند نگران می‌شوند که مبادا مسئولین دارند رهبری را در عملیات انتقام، تنها می‌گذارند؛ البته انتقام به همان ترجمه‌ای که رهبری فرمودند.

این در تاریخ ایران کم‌نظیر است که دشمن را کیلومترها خارج از خاک کشورمان، نابود کنیم

من نمی‌توانم باور کنم کسانی در جامعۀ ما هستند که دغدغۀ انتقام در ذهن‌شان نیست. حتی ضدانقلاب‌های خارج نشین هم؛ آنهایی که هنوز وطن‌پرستی و انصافی در درون‌شان هست اگر این انتقام تحقق پیدا کند خوشحال می‌شوند، البته آنها جمهوری اسلامی را قبول ندارند ولی از اقتدار ایران خوشحال می‌شوند. بالاخره این سرزمین ایران است و اگر اسلام و شهادت و ولایت‌مداری سردار سلیمانی را هم کنار بگذاریم، بالاخره او برای امنیت این خاک، قهرمانانه بزرگ‌ترین عملیات تاریخی را انجام داد. در تاریخ کم‌نظیر است که ما دشمن‌مان را کیلومترها در خارج از خاک خودمان نابود کنیم تا صدمه‌ای به خاک‌مان نرسد! این در تاریخ ایران بی‌نظیر یا کم‌نظیر است.

 البته در تاریخ ایران، پادشاهانی بودند که با ظلم و ستم و با حضور در سرزمین‌های بیگانه، کشورگشایی کرده‌اند اما این روشِ فعلی ما در تاریخ بی‌نظیر است؛ یا لااقل کم‌نظیر است. ما بدون اینکه به خاک کشورهای دیگر تجاوز کنیم و بدون اینکه بی‌گناهان را زیر دست و پا له کنیم، کیلومترها آن‌طرف‌تر از مرزهای کشور، مقتدرانه دشمنان خودمان را زدیم و برگشتیم؛ آن‌هم در مقابل هفتاد کشور جهان که از داعش حمایت می‌کردند.

نباید به این قهرمان بی‌نظیر ایران و این قهرمان افسانه‌ای ما، بی‌مهری بشود. یک ملتی اگر قهرمانش را تحقیر کنند تمام موجودیتش را تحقیر کرده‌اند و تاریخش را تحقیر کرده‌اند. باستان‌گرایان ایران کجا هستند که از انتقام از سردار سلیمانی سخن بگویند؟ ملی‌گراها کجا هستند؟ وطن‌پرست‌ها کجا هستند که همه یک‌صدا از انتقام سخن بگویند؟

دشمنان ما نمی‌توانند قهرمان ایران را علناً به شهادت برسانند و جان سالم به در ببرند

دشمنان ما نمی‌توانند قهرمانی از قهرمانان ایران را صریحاً و علناً به شهادت برسانند و جان سالم به در ببرند. من مطمئن هستم که این انتقام، اتفاق خواهد افتاد.

میلیون‌ها نفر آماده در تمام سرزمین‌های اطراف ما آمادۀ انتقام گرفتن از دشمن هستند، وقتی لحظۀ موعود فرا برسد این انتقام تحقق پیدا خواهد کرد؛ به انواع شیوه‌ها. ما در فلسطین، لبنان، یمن، سوریه، عراق، افغانستان، پاکستان و در همۀ کشورهای منطقه جان‌برکفانی داریم که به ما کمک خواهند کرد و مستقلاً انگیزه دارند در انتقام سردار جهانی ما شرکت کنند و این انتقام محقق خواهد شد، میلیون‌ها نفر در ایران آماده هستند و این انتقام را خواهیم گرفت؛ مطمئن باشید.

قسمت زیبا و مثبت این گفتگو همین است که این انتقام قبل از ظهور گرفته خواهد شد و این انتقام مقدمۀ ظهور خواهد شد. ما دیگر مثل آن مظلوم‌هایی نیستیم در تاریخ که ما را بزنند و بنشینیم گریه کنیم و فقط برای فرج دعا کنیم و بگوییم که خدایا از ما کاری بر نمی‌آید... از ما خیلی کارها برمی‌آید و آن خیلی از کارها یعنی مقدمه‌سازی برای فرج! همان‌طور که در روایات آمده است «یُوَطِّئُونَ‏ لِلْمَهْدِیِّ یَعْنِی سُلْطَانَهُ» (کشف الغمه/2/477) یعنی برای ظهور، مقدمه‌سازی می‌کنند.

اگر شما می‌گویید «یابن‌الحسن، بیا ما آماده هستیم...» خب انتقام سردار خودتان را بگیرید! و ما برای این کار، کم امکانات نداریم؛ به حدی که می‌شود صرفنظر کرد از گلایه‌مای‌مان نسبت به همۀ آن کسانی که با واژۀ انتقام، برای این کشور، امنیت آفرین نمی‌شوند. آنها سر راه انتقام، سدی ایجاد نخواهند کرد، آنها ضعیف‌تر از این حرف‌ها هستند. ولی اگر آنها هم همراهی کنند خودشان را به سعادت رسانده‌اند و اگر همراهی نکردند نامی از آنها در تاریخ باقی نخواهد ماند.

از اهل ادب تقاضا می‌کنم به حماسه‌سرایی دربارۀ شهید سلیمانی بپردازند

شما شاهنامه را می‌بینید که ایران و زبان فارسی را زنده نگه داشته است، نبض حیات را برای این سرزمین حفظ کرده است. شاهنامه مملو از حماسه است و این سرزمین با حماسه باقی خواهد ماند. افرادی که ضدحماسه هستند، در تاریخ باقی نمی‌مانند. افرادی که حماسه‌سوز هستند در تاریخ باقی نخواهند ماند، افرادی که حماسه‌ساز هستند در تاریخ باقی خواهند ماند.

من از اهل ادب تقاضا می‌کنم به حماسه‌سرایی دربارۀ شهید سلیمانی اقدام کنند. برخی از اشعار بسیار زیبای عاشقانه و معنوی و خوب دربارۀ شهید سلیمانی سروده شده است که انسان از شنیدن آنها لذت می‌برد، ولی بیش از هر مضمون دیگری این حماسه است که باقی می‌ماند.

شاهنامه را مرور کنید و اجازه بدهید شاهنامه روی شما اثر بگذارد

از همۀ طلبه‌ها، دانشجوها و همۀ جوان‌ها تقاضا می‌کنم شاهنامه را مرور کنید و اجازه بدهید شاهنامه روی شما اثر بگذارد. الان دیگر خرج هم ندارد و می‌توانید در اینترنت پیدا کنید و در گوشی‌های خودتان داشته باشید،. ضمن اینکه فارسی شما را بهتر خواهد کرد، ضمن اینکه از ریتم حماسی‌اش لذت می‌برید، ضمن اینکه هویت ایرانی پاک را در شما تقویت خواهد کرد، ضمن اینکه روح شجاعت و حماسه را در شما تقویت می‌کند و این مهم‌ترین زمینۀ دین‌داری است.

مگر ما طلبه نیستیم؟! مگر ما نمی‌خواهیم مردم دین‌دار بشوند؟! خُب کسی که روح حماسه در او دمیده شده باشد بهتر دین‌دار می‌شود، کسی که ضعف در او تزریق شده باشد نمی‌شود دین را به او فهماند و به او پیشنهاد داد. ضمن اینکه سرگرمی شما را تأمین می‌کند، ضمن اینکه نگاه شما را به همۀ پدیده‌های عالم، نگاهی حماسی خواهد کرد. برای آینده‌تان هم خوب است، برای سربازی امام زمان ارواحنا له الفداء هم مفید واقع می‌شود، چون ایشان آدم‌های شجاع می‌خواهند. و البته بعد از اینکه تشریف‌فرما بشوند این شجاعت را مضاعف خواهند کرد.

 

منبع: آخرین نیوز

کلیدواژه: قاتلین سردار سلیمانی سردار سلیمانی انتقام از قاتلین سیاست مداران ما سیاست مداران انتقام در مقابل شهید سلیمانی تاریخ باقی مقابل دشمن خداوند متعال مداران ما اگر مسئولین کم نظیر همان طور مسئولین ما کاپ اخلاق دشمنان ما خواهد شد یک روزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۲۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار رادان: حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست

سردار احمد رضا رادان عصر پنجشنبه در اجتماع مردم قم در حمایت از فراجا و مجریان طرح نور (عفاف و حجاب) در صحن امام رضا (ع) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) اظهار داشت: رئیس جمهور در حمایت از عفاف و حجاب ایستاده است تا حیا، دین و عفت در جامعه جاری و ساری شود.

وی ادامه داد: همچنین وزیر کشور انقلابی، صدا و سیما، اصحاب رسانه و افراد قلم به دستی که در حمایت از عفت عمومی گام برمیدارند تشکر می‌نمایم.

قدردانی فرمانده فراجا از روسای قوای مجریه و قضاییه برای حمایت از طرح نور 

وی بیان کرد: در طرح نور، راه پر فراز و نشیبی داریم که مردم انقلابی این راه را درک کرده اند و در حمایت از پلیس خودشان به میدان آمده اند.

سردار رادان تاکید کرد: دشمن تلاش فروانی دارد که القا کند پلیس در این معرکه تنهاست، اما مردم خط بطلانی بر افکار پلیدشان زدند و نشان دادن همراه با پلیس هستند.

وی گفت: دشمن در معرکه‌های مختلف به این نتیجه رسیده است که نبرد و رویارو با ایران اسلامی به جز شکست چیز دیگری برایش در بر ندارد و هشت سال دفاع مقدس ثابت کرد، دشمنی که تا بن دندان مسلح و دنیا پشتش بود در برابر تقوا، ایمان و اراده رزمندگان اسلام راه به جایی نمی‌برد.

فرمانده کل انتظامی کشور افزود: رژیم جعلی اسرائیل می‌خواهد برای ما ابرقدرتی کند، اما رزمندگان ما تمام دیوار‌های دفاعی دشمن آمریکایی و صهیونیست‌ها را در می‌نوردند و موشک‌ها را به زمین اسرائیل هدایت می‌کنند.

وی با تاکید بر این که دو بال عفت و غیرت نباید از ما گرفته شوند گفت: چشم مردم اگر به بی حیایی عادت کند آرام آرام غیرت از آن‌ها گرفته می‌شود و محیط برای بیننده عادی خواهد شد.

سردار رادان ادامه داد: دختران ما دشمن ما نیستند، اما مورد هدف و هجمه دشمن قرار گرفته اند تا سرباز بی جیره و مواجب آن‌ها باشند، لذا ما در حقیقت از دختران میهن اسلامیمان صیانت می‌کنیم، چرا که آنان مادران آینده این مرز و بوم هستند.

فرمانده کل انتظامی کشور تصریح کرد: حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست و رسما اعلام می‌کنم موضوع حجاب و عفاف را موضوعی کاملا فرهنگی و اجتماعی می‌بینیم و آن را انتظامی و امنیتی تلقی نمی‌کنیم.

وی با بیان این که در آینده‌ای نزدیک پشت پرده‌های جریان ضد حجاب را معرفی خواهیم کرد گفت: برخی دختران در خارج از کشور به صورت رایگان آموزش دیده اند تا مدل شوند و در جامعه بچرخند و قبح حیا و عفت و غیرت را بگیرند.

وی افزود: در طرح نور به دنبال حجاب و عفاف و صیانت از دختران و خواهران خود هستیم و همینطور نیز بر علیه اراذل و بر هم زنندگان نظم و امنیت جامعه هم تلاش می‌کنیم.

مردم قم در این تجمع با سر دادن شعار‌های نیروی انتظامی تشکر تشکر، مرگ بر آمریکا و انگلیس و اسرائیل، سردار قهرمان تشکر تشکر، پلیس فداکار تشکر تشکر، الله اکبر، نهضت ما جلوه‌ای از کوثر است پیروی از فاطمه اطهر است، حجاب ما مظهر ایمان ماست، حمایت خود از اجرای طرح نور در کشور را اعلام کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • سلیمانی می‌خواست گل صعود بزند
  • دشمن جنگ فرهنگی علیه ایران راه انداخته است
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست
  • سردار رادان: حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست
  • سردار رادان: طرح نور اصلا طرح امنیتی و انتظامی نیست
  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم
  • طرح نور مایه قوت قلب و امید مردم است
  • سردار فدوی: دشمن با اقتدار تنبیه شد / صهیونیست‌ها با حمله به کنسولگری حماقت کردند
  • سردار فدوی: دشمن با اقتدار تنبیه شد