Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-05@21:45:03 GMT

مقایسه دی اس 5 با آلفارومئو جولیتا+ مشخصات فنی

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۳۳۲۶۰

مقایسه دی اس 5 با آلفارومئو جولیتا+ مشخصات فنی

به گزارش اکوفارس، در این گزارش  قصد داریم به مقایسه دی اس 5 و آلفارومئو جولیتا بپردازیم و این دو هاچبک منحصربه‌فرد بازار کشور را از جنبه‌های مختلف مورد نقد و بررسی قرار دهیم.

معرفی دی اس 5 و آلفارومئو جولیتا

آلفارومئو جولیتا نخستین‌بار در سال ۲۰۱۰ به بازارهای جهانی معرفی شد و در آن سال‌ها توانست نظر خریداران بسیاری را به‌سوی خود جلب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هاچ‌بک کوچک و اسپرت، توانایی حرکتی قابل‌توجه و کیفیت بالایی را در کنار طراحی ناب ایتالیایی ارائه می‌کند که همین مسئله رقابت با آن را بسیار دشوار کرده‌است. آلفارومئو جولیتا در سال ۲۰۱۴ یک فیس‌لیفت جزئی را نیز تجربه کرد و مدل فیس‌لیفت شده آن نیز در بازار ایران عرضه شد. گرچه شبکه خدمات آلفا موتور به‌عنوان نماینده رسمی این خودرو در بازار کشورمان، چندان گسترده نبوده و تقریبا فقط تهرانی‌ها دسترسی کافی به خدمات این خودرو را دارند، اما این مسئله نیز نتوانست چیزی از محبوبیت جولیتا کم کند. 

در سمت مقابل، برند لوکس شرکت سیتروئن یعنی DS قرار دارد که به‌هیچ‌وجه برای ایرانیان برند شناخته‌شده‌ای محسوب نمی‌شود. برخلاف آلفارومئو که پیشینه‌ای پرافتخار و طولانی دارد، برند دی اس در سال ۲۰۰۹ تأسیس شده‌است. البته دی اس تأکید زیادی روی کیفیت بالای محصولات خود دارد و عرضه‌کننده آن در ایران نیز روی کیفیت بالای این خودروها مانور زیادی می‌داد. محصولات دی اس همچنین قوای فنی قابل‌توجهی دارند و طراحی آن‌ها نیز بسیار خاص و متمایز از سایر خودروها به‌نظر می‌رسد.

مقایسه طراحی دی اس 5 با  آلفارومئو جولیتا

در این بخش قصد داریم به مقایسه دی اس 5 و آلفارومئو جولیتا از نظر طراحی بپردازیم. جولیتا را با هیچ خودروی دیگری در خیابان اشتباه نخواهید گرفت، چون چراغ‌ها و جلوپنجره‌ای کاملا خاص دارد. این جلوپنجره مثلثی شکل کوچک، سال‌ها است که به امضای طراحی آلفارومئو تبدیل شده‎است. طراحی کلی بخش جلویی خودرو در عین خاص بودن، بسیار زیبا و هنرمندانه شکل گرفته‎است و همیشه حس خوبی از دیدن آن به بیننده دست خواهد داد. 

در نمای جانبی، آلفارومئو حالتی تخم‌مرغی و متداول‌تری دارد. در این بخش کاپوت بلند خودرو جلب‌توجه می‌کند. آلفارومئو با قرار دادن دستگیره درهای عقبی درون ستون C، سعی کرده تا ظاهری سه‌در و اسپرت‌تر به این خودرو بدهد. یکی از تغییرات مدل‌های فیس‌لیفت جولیتا، مربوط به رینگ‌های این خودرو است؛ با دیدن رینگ‌های خودرو به‌راحتی می‌توانید نمونه‌های قبل از فیس‌لیفت را از نسخه‌های فیس‌لیفت شده تشخیص دهید.

حال‌وهوای اسپرت و جذاب نمای ظاهری آلفا جولیتا، درون کابین این خودرو نیز به چشم می‌خورد. جذاب‌ترین بخش کابین جولیتا بدون شک پشت آمپرهای اسپرت آن هستند که حس هیجان‌انگیزی دارند. در نمونه‌های قبل از فیس‌لیفت مانیتور به‌صورت تاشونده در بالای داشبورد نصب‌شده بود و در مدل‌های فیس‌لیفت ۲۰۱۴ به بعد، این مانیتور به روی داشبورد نقل‌مکان کرده‌است. در ردیف جلویی فضای مناسبی برای سرنشینان در نظر گرفته شده‌است، ولی ردیف عقب این خودرو تنگ بوده و افراد بلندقد با مشکل فضای پا و سر مواجه خواهند شد.  

با این‌که طراحی جولیتا خاص و متمایز به‌نظر می‌رسد، ولی در متفاوت بودن نمی‌تواند به‌پای دی اس ۵ برسد. دی اس ۵ روی پلتفرم سیتروئن DS5 شکل گرفته‌است و باید آن را یک هاچ‌بک بزرگ دانست. در نمای جلویی حالت خاص چراغ‌های جواهرنشان بزرگ و طراحی خشن سپر خودرو بسیار چشم‌نواز جلوه می‌کند. 

در نمای جانبی حالت خاص ستون‌های جانبی و همین‌طور خط کرومی که از چراغ جلو تا آینه جانبی کشیده شده‌است، بیش از سایر نقاط جلب‌توجه می‌کند. در نمای عقب این خودرو نیز شاهد چراغ‌های بزرگ کشیده و دو خروجی اگزوز درون سپر هستیم. شاید برای شما جالب باشد که بدانید، یکی از این خروجی‌های اگزوز تزیینی است و تنها یکی از آن‌ها کار می‌کند که برای یک برند لوکس معتبر کار چندان جالبی به‌نظر نمی‌رسد.

در خصوص کابین خودروها باید نمره برتر را به دی اس داد، چون نه‌تنها طراحی آن مدرن‌تر از آلفارومئو به‌نظر می‌رسد، بلکه کیفیت کابین سراسر چرم آن نیز بسیار بالا است و کاملا حس لوکس بودن را به سرنشینان منتقل می‌کند. کابین دی اس 5 بیشتر به یک هواپیما شباهت دارد و کلیدهای قرارگرفته روی سقف و کنسول مرکزی نقش مهمی را در القای این حس بازی می‌کنند. پشت آمپرهای دیجیتالی، مونروف‌های کوچک دوتایی و تزیینات کرومی روی فرمان و داشبورد، همگی باعث شده‌اند تا دی اس ۵ کابینی متفاوت و جذاب داشته باشد. 

این هاچ‌بک فرانسوی به دلیل ابعاد بزرگ و فرم استیشن مانند خود کابینی بسیار جادار و نزدیک به خودروهای سدان دارد و هیچ مشکلی از نظر فضا در بخش جلو و عقب آن احساس نمی‌شود، که این موضوع یکی از مزایای دی اس 5 در مقایسه با آلفا جولیتا محسوب می‌شود.

مقایسه فنی

در این بخش از مقایسه دی اس 5 با  آلفارومئو جولیتا به قسمت اصلی ماجرا یعنی مشخصات فنی این خودروها می‌رسیم. همان‌طور که گفتیم هر دو خودرو قوای فنی قابل‌توجهی دارند و از پیشرانه‌های مدرنی استفاده می‌کنند. کار را با آلفارومئو جولیتا آغاز می‌کنیم؛ قلب تپنده آلفارومئو را یک موتور ۴ سیلندر ۱.۴ لیتری تشکیل می‌دهد که از تکنولوژی Multi Air برخوردار بوده و مجهزبه توربوشارژر است. 

حجم کم این موتور به‌هیچ‌وجه نباید شما را گول بزند، چون از قدرت بسیار بالایی برخوردار بوده و می‌تواند ۱۷۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. برای انتقال نیرو به چرخ‌های جلو نیز از گیربکس ۶ دنده دابل کلاچ(DCT) استفاده شده‌است. موتور پیشرفته آلفارومئو عطش بسیار کمی نیز به بنزین دارد و از نظر مصرف سوخت برنده بی‌چون چرای این رقابت است. 

دی اس 5 نیز در بخش مشخصات فنی چیزی از آلفارومئو کم ندارد و همانند رقیب خود از پیشرانه ۴ سیلندر توربو بهره می‌برد. موتور ۱.۶ لیتری DS5 با پژو ۲۰۰۸ و سیتروئن C3 یکسان است و می‌تواند ۱۶۰ اسب‌بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. دی اس برخلاف جولیتا برای انتقال نیرو از یک گیربکس 6 دنده متداول استفاده کرده‌است که ساخت آیسن ژاپن است و عملکرد قابل‌قبولی دارد.

همان‌طور که عددها نشان می‌دهند، در این بخش آلفارومئو با وجود موتور کوچک‌تر برنده میدان خواهد بود. جزئیات مشخصات فنی دی اس 5 و آلفارومئو جولیتا را در جدول زیر می‌توانید مشاهده کنید:

مدل خودرو

دی اس 5

آلفارومئو جولیتا

پیشرانه

چهار سیلندر- توربوشارژ

چهار سیلندر – توربوشارژ مولتی‌ایر

حجم موتور سی‌سی

1598

1368

حداکثر قدرت اسب بخار

165

170

حداکثر گشتاور نیوتن‌متر

240

250

گیربکس

6 سرعته‌ اتوماتیک

6 سرعته‌ اتوماتیک ‌دوکلاچه

مصرف سوخت (ترکیبی)

7.8

6

شتاب صفر تا 100

9.9

7.7

حداکثر سرعت کیلومتر بر ساعت

202

218

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: مقایسه دی اس 5 مشخصات فنی فیس لیفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۳۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) خودروی جذاب و اسپرت انگلیسی در راه ایران؟

ام‌جی سایبرستر ازجمله خودرو‌هایی است که توانسته توجه فراوانی را در جهان به سمت خود جلب کند. این خودروی چینی-انگلیسی به‌تازگی در تهران و روی خودروبر دیده‌شده و احتمالاتی مبنی بر ورود این خودرو به کشور وجود دارد.

به گزارش خبرآنلاین، خودروساز MG سال ۱۹۲۴ در آکسفورد انگلستان تأسیس شد. در طول سال‌ها، این برند تغییر کرده و اکنون تحت مالکیت سایک‌موتور چین است. MG سایبرستر برای اولین بار در جشنواره سرعت گودوود در جولای ۲۰۲۳ حضور یافت.

زبان طراحی محصولات ام‌جی در سایبرستر دیده می‌شود. طراحی خودرو به صورت کلی مدرن به نظر می‌رسد، اما ادای احترام به رودستر‌های نمادین MG هم در آن دیده می‌شود.

چراغ‌های جلویی تلفیقی از خطوط تند و تیز و همچنین خطوط منحنی دارند. کاپوت خودرو کشیده و خمیده به سمت پایین طراحی‌شده و باعث شده تا دماغه خودرو باریک‌تر به نظر برسد. درب‌های قیچی‌شکل و بالارونده از جذابیت‌های این خودرو به‌حساب می‌آیند. گرافیک داخلی چراغ‌های جلویی زیبایی و جذابیت خاصی دارند.

چراغ پشتی از سبک L مانند و متصل بهره برده و درون آن‌ها یک فلش دیده می‌شود. نمای کناری طراحی خمیده و منحنی‌شکلی دارد. تیونینگ شاسی سایبرستر توسط گروه ایتالیایی DANISI انجام می‌شود که قبلاً با گروه فرمول یک فراری همکاری می‌کرد.

سایبرستر به‌عنوان میراث MG، عناصر طراحی کلاسیک خود را با نمای جانبی متمایز و فضای داخلی با صندلی‌های چرمی ناپا و پنل مرکزی فیبر کربنی ادامه می‌دهد. در بالای فرمان، نمایشگر کیلومترشمار را خواهید دید که از سه پنل LCD تشکیل‌شده است. سیستم اطلاعات-سرگرمی سایبرستر از تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸۱۵۵ بهره می‌برد که در مقایسه با دیگر رقبا ضعیف‌تر است.

نسخه پایه سایبرستر به یک موتور الکتریکی روی محور عقب تجهیز شده است که ۳۱۴ اسب‌بخار قدرت دارد. بهترین نسخه چهارچرخ محرک بوده و خروجی آن به ۵۴۴ اسب‌بخار می‌رسد. حداکثر سرعت سایبرستر ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت است. دو باتری برای این خودرو اسپرت در نظر گرفته‌شده است؛ باتری ۶۴ کیلووات و باتری ۷۷ کیلووات که برد آن‌ها به ترتیب ۵۰۱ تا ۵۸۰ کیلومتر است.

شاید این برد کم به نظر برسد؛ اما ام‌جی برای کنترل وزن خودرو، باتری بزرگ‌تری را نمی‌توانست نصب کند. سایبرستر چهارچرخ محرک برابر ۱۹۸۵ کیلوگرم وزن دارد.

این خودروی زیبا و اسپرت در صورت ورود به بازار ایران، می‌تواند لقب زیباترین و خاص‌ترین خودروی وارداتی بازار ایران را یدک بکشد!

دیگر خبرها

  • (تصاویر) خودروی جذاب و اسپرت انگلیسی در راه ایران؟
  • L90 ایرانی؛ رونمایی از رقیب جدید تارا و دنا
  • مشخصات یک خودروی جدید ایرانی منتشر شد
  • رانندگی با تنها فراری پلاک ملی ایران چه حسی دارد؟ (فیلم)
  • قیمت آیفون ۱۳ پرو مکس امروز ( ۱۶ اردیبهشت) + مشخصات و دوربین iPhone 13 pro max
  • مشخصات ال۹۰ ایرانی اعلام شد + عکس
  • ال۹۰ ایرانی چه مشخصات و ویژگی هایی دارد؟ + تصویر
  • مشخصات ال۹۰ ایرانی منتشر شد+ عکس
  • (عکس) رونمایی رسمی از چری اومودا ۷
  • ببینید | رانندگی با تنها فراری پلاک ملی ایران چه حسی دارد؟