Web Analytics Made Easy - Statcounter

مینوسپهر گفت: خوشبختانه ۸۰ درصد مبتلایان کرونا علائم خفیف بیماری را دارند. در ۱۵ درصد از بیماران علائم شدید شده و بیماران نیازمند بستری در بیمارستان ها هستند و در ۵ درصد موارد هم شرایط بیمار بحرانی می شود و نیاز به بستری در آی سی یو است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مژگان مینوسپهر در مصاحبه با یزدرسا؛ گفت: بیماری کووید ۱۹ طیف وسیعی از بیماری شامل بدون علامت، دارای علائم خفیف، علائم متوسط و  علائم شدید و بحرانی را می‌تواند ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس گروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان یزد افزود: خوشبختانه ۸۰ درصد مبتلایان کرونا علائم خفیف بیماری را دارند. در ۱۵ درصد از بیماران علائم شدید شده و بیماران نیازمند بستری در بیمارستان ها هستند و در ۵ درصد موارد هم شرایط بیمار بحرانی می شود و نیاز به بستری در آی سی یو است. 

وی تاکید کرد: ضمن اینکه نباید از بیماری ترسید باید دانست که این بیماری این ویژگی را دارد که سریعاً از یک مرحله وارد مرحله دیگر بیماری شود. بنابر این باید بیماران از خطر بیماری آگاهی داشته باشند و علائم خطر و هشدار دهنده شدت یافتن بیماری کووید ۱۹ را بشناسند.

مینوسپهر ابراز داشت: علائمی نظیر تنگی نفس، درد قفسه سینه، سوزش و احساس سنگینس در قفسه سینه، کاهش فشار خون، اختلال در هوشیاری، کاهش اکسیژن خون، اسهال شدید که موجب کمبود آب و الکترولیت شده، تداوم سرفه ها، بروز سرفه های خلط دار، تشدید یا تداوم تب به مدت بیشتر از ۵ روز از جمله علائم خطر بیماری کووید 19 هستند.

این مقام مسئول ابراز داشت: بنابراین بیماران باید حتماً از این علائم هشدارآگاهی داشته باشند و اگر این علائم را مشاهده کردند سریعاً به بیمارستان و یا یک کلینیک تخصصی جهت دریافت اقدامات تشخیصی و درمانی مراجعه کنند.

انتهای پیام/ 

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۳۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشانه‌ها و علائم بیماری کبد

آفتاب‌‌نیوز :

پیشگیری و درمان بیماری‌های کبد مستلزم شناخت علائم آن است.

نشانه‌ها و علائم بیماری کبد شامل موارد زیر هستند:

پوست و چشم‌هایی که مایل به زرد هستند (یرقان)

درد و تورم

ورم پا و مچ پا

خارش پوست

رنگ تیره ادرار

مدفوع کم رنگ یا خونی - مدفوع رنگی

خستگی مزمن

تهوع یا استفراغ

فقدان اشتها

فوری کبود شدن

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • نشانه‌ها و علائم بیماری کبد
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • بستری شدن ۸۸ نفر به علت مشکلات تنفسی در خوزستان
  • ۴ نشانه که خبر از نابودی کبد می‌دهد
  • استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون