Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام سیادت آمریکا و رژیم صهیونیستی را درمانده تر از همیشه دانست و گفت: روزهای ریاست جمهوری احمق ترین رئیس جمهور آمریکا روبه پایان بود، از طرفی نتانیاهو در اداره دولت نیم بند خود برای سومین بار شکست خورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج،خطبه های نماز جمعه پاتاوه امروز (12 دی ماه) به امامت حجت الاسلام والمسلمین سید رحمت الله سیادت، امام جمعه با حفظ پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حجت الاسلام «سید رحمت الله سیادت» با توصیه و سفارش خود و مومنین به رعایت تقوا و پرهیزگاری و دوری از منکرات، به موضوع تقوا و نکوهش دروغ از منظر آیات و روایات اشاره کرد و گفت: روایتی در کتاب میزان الحکمه از نبی مکرم اسلام (ص) منقول است که آن حضرت فرمودند«پرهیزگار ترین مردم کسی است که حق را بگوید، خواه به نفعش باشد و چه به ضررش باشد» اما روایتی از امیرالمومنین، امام علی علیه السلام است که می فرماید «حق را بگویید ولو به ضررتان باشد، اما بدانید هرکس حق را بگوید خیر دنیا و آخرت را دارد».

 

امام جمعه پاتاوه در ادامه مباحث هفته های گذشته ( گناه زبان) به موضوع دروغ اشاره کرد و ادامه داد: دروغ از گناهان کبیره است و انسان را خوار، بی آبرو و بی اعتبار می کند و موجب سیه رویی در دنیا و آخرت می شود.

 

وی به شرح و تفسیر فرموده خداوند متعال در سوره مبارکه « زاریات آیه 10» پرداخت و عنوان کرد: «کشته و نابود باد کسی که دروغ بندد» و همچنین خداوند کریم در سوره «جافیه آیه 7» می فرماید: «وای بر مردم دروغگوی بدکار» و همچنین پیغمبر اسلام در این باره فرموده اند«اگر کسی بدون عذر دروغ بگوید، هفتاد هزار فرشته او را مورد لعین و نفرین قرار می دهند و از قلب او بوی تعفنی خارج شده و به عرش می رسد و حاملان عرش او را لعنت می کنند و خداوند به سبب آن دروغ، گناه هفتاد هزار زنا در نامه عملش می نویسد که کمترین آن مانند گناه کسی است که با مادر خود (العیاذ بالله) مرتکب فساد شده است.

 

حجت الاسلام سیادت به روایتی از پیامبر اسلام (ص) در جلد نهم مستدرک الوسائل اشاره و اظهار کرد: « صداقت انسان را نجات می دهد و دروغ او را هلاک می کند».

 

امام جمعه پاتاوه یادآور شد: همچنین در حدیث دیگری از امام محمد باقر علیه السلام آمده «خدا برای بدی قفل هایی قرار داده و کلیدهای آن را شراب و دروغ قرار داده و دروغ از شراب بدتر می باشد».((الکافی –ج2))

 

وی همچنین حسن ختام خطبه عبادی نماز را به سخن امام حسن عسکری علیه السلام و شعر شاعر سعدی به پایان رساند و عنوان کرد: «اگر تمامی گناهان را در یک خانه ای بگذارند کلید همه این گناهان دروغ است».

 

حجت الاسلام سیادت در خطبه سیاسی نماز ضمن تسلیت شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه سلام الله علیها، به مسائل روز اشاره کرد و گفت: امامین انقلاب تاکید فرمودند «مسئولان در خدمت دهی، خدمت رسانی و در گزارش دهی به مردم کوتاهی نکنند، یعنی هم خادم مردم باشند و هم کاری را که انجام می دهند به مردم گزارش دهند و این عمل ریا و خودنمایی نیست، بلکه با این گزارش دهی دوستان انقلاب خوشحال و دشمنان ناامید و مایوس می شوند.

 

امام جمعه پاتاوه به ارائه گزارشی از عملکرد و پیگیری خود در راه اندازی نمایندگی بعضی از ادارات در شهر و بخش اشاره کرد و گفت: بنده با همکاری مدیران استانی، شهرستان و این بخش موفق شدیم نمایندگی ورزش و جوانان را روزهای آینده در بخش تاسیس و راه انداز کنیم، ضمن اینکه پیگیری مطالبات ورزشکاران و جوانان بخش نیز پیگیری شد.

 

وی همچنین از همه مردم، مسئولانی و خیرینی که در اهداء زمین جهت راه اندازی اورژانس 115 و کلینیک تخصصی همکاری داشتند، تشکر کرد.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی پاتاوه در بخش دیگری ازسخنان خود با گرامی داشت یاد و خاطره شهدا به ویژه سید شهدای مقاومت «شهید حاج قاسم سلیمانی» و دانشمند هسته ای دکتر «محسن فخری زاده» خاطرنشان کرد: فضایل این شهدا بسیار است به ویژه فضیلت های سردار دلها شهید سلیمانی از نظر ولی امر مسلمین رهبری معظم انقلاب (مدظله العالی) که همواره مردمی بودن شهید سلیمانی را تاکید فرمودند.

 

حجت الاسلام سیادت گفت: مقام معظم رهبری در مورد شهید سلیمانی فرمودند ‌« این شهید قهرمان ملت ایران و قهرمان امت اسلامی، تبلور ارزش های فرهنگی ایران و ایرانی، شجاعت و روحیه مقاومت، درایت و تیزهوشی، فداکاری و نوع دوستی، اهل معنویت و اخلاص بودن و آخرت و در آخر اسم رمز برانگیختگی او بسیج مقاومت در دنیای اسلام، شکست دهنده استکبار هم در زمان حیات و هم با شهادتش بود .

 

وی شهادت سردار سلیمانی را یک حادثه تاریخی دانست و یادآور شد: پیامدها و برکات شهادت ایشان سیلی نخست به استکبار و بسیج میلیونی و فراموش نشدنی بود.

 

امام جمعه پاتاوه اظهار کرد: سیلی دوم این شهید والامقام حمله موشکی به پایگاه آمریکایی عین الاسد بود و سیلی سوم و سخت تر اخراج آمریکایی ها با همت ملت ها و سیاست های مقاومت است.

 

حجت الاسلام سیادت گفت: این سیلی سخت تر غیر از انتقام است، زیرا عامران و قاتلان سردار دلها باید منتظر انتقام باشند و انتقام پس دهند و این انتقام در هر زمانی که ممکن باشد قطعی است.

 

امام جمعه پاتاوه در بخش دیگری از خطبه ها به سالروز توطئه استعماری کشف حجاب توسط «رضاخان پهلوی»اشاره و گفت: این یعنی ام الامراض جامعه که نقشه جهان خواران را اجرایی کرد.

 

وی به سخن بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی حضرت امام «ره»در این زمینه اشاره کرد و ادامه داد: «نقشه این بود که با توطئه ی کشف حجاب مفتضح در زمان قلدر نافهم، یعنی رضاخان این قشر عزیز را که جامعه را باید بسازند به یک قشری که جامعه را فاسد می کند تبدیل کند، گمان نشود که آن جنایات با اسم زنان آزاده و آزاد مردان بدون نقشه جنایتکاران و جهان خواران بن المللی بود. یکی از نقشه آنان کشاندن جوانان به مراکز فساد و فحشاء بود تا هرچه از این کشور بچاپند و به یغما ببرند، همگان بی تفاوت باشند و اگر چنانچه کشورشان به دست هرکس بیافتد، بی تفاوت باشند یا موِید».

 

حجت الاسلام سیادت به سخن رهبر معظم انقلاب هم اشاره و ابراز داشت: فرهنگ اسلامی فرهنگ عدم اختلاط زن و مرد است، البته این اختلاط زن و مرد برای زندگی جامعه مضر و برای اخلاق جامعه بد است، زیرا بنیان خانواده را دچار تزلزل می کند.

 

امام جمعه پاتاوه در بخش دیگری از سخنان خود به خنثی سازی تحریم ها نه مذاکره گریزی زد و گفت: بعضی از افراد ساده لوح یا افراد خائن دم از مذاکره با آمریکا و استکبار می زنند.

 

وی خاطرنشان کرد: در بیانات رهبر حکیم انقلاب چندین نکته کلیدی وجود داشت و آن اینکه نخست نگاهمان به داخل باشد، خنثی سازی تحریم ها مواجهه راهبردی، فشار حداکثری برجام، اقدام برای خنثی سازی تحریم ها برخلاف رویکرد مذاکره، تغییر زمین بازی است و هدف اصلی استکبار از تحریم، تضعیف ایران و تاثیرگذاری روی محاسبات مسئولان است، خنثی سازی تحریم، عمود خیمه فشار حداکثری را فرو می ریزد، این کار هم شرعی و هم عقلانی است، بدعهدی دشمن و عدم تعهد دشمنان نسبت به مذاکرات که نمود آشکار آن برجام است» .

 

وی در فراز پایانی خطبه ها آمریکا و رژیم صهیونیستی را درمانده تر از همیشه دانست و گفت: روزهای ریاست جمهوری احمق ترین رئیس جمهور آمریکا  روبه پایان است، از طرفی نتانیاهو در اداره دولت نیم بند خود برای سومین بار شکست خورده و بحمدالله مجلس رژیم غاصب اسرائیل منحل شده است.

 

حجت الاسلام سیادت حمله به کشورهای محور مقاومت از جمله جمهوری اسلامی را یکی از ترفندهای لاپوشانی این گرفتاری دانست و اضافه کرد: هر دو کشور آمریکا و رژیم صهیونیستی از نظر اقتصادی، امنیتی، سیاسی و اخلاقی در داخل و منطقه دچار انحطاط و شکست های بزرگی را تجربه کردند.

 

امام جمعه پاتاوه با بیان اینکه جنگ هراسی و تحریم هراسی دشمنان بیشتر بازی رسانه ای است، گفت: همان طور که امام خامنه ای فرمودند «نه جنگ می شود و نه مذکره می کنیم، تنها راه؛ مقاومت فعال و هوشمندانه است».

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: امام جمعه پاتاوه شهادت سپهبد سلیمانی کشف حجاب محور مقاومت دروغ تحریم آمریکا و رژیم صهیونیستی حجت الاسلام سیادت امام جمعه پاتاوه خنثی سازی تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۳۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴ اردیبهشت، استمرار راهپیمایی جمعه‌های خشم در برخی استان‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر، در استمرار حمایت‌های مردمی از جبهه مقاومت و غزۀ مظلوم و مقتدر و نمایش انزجار از جنایات و نسل‌کشی ادامه‌دار صهیونیست‌ها و آمریکای جنایتکار، جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، در برخی از استان‌های کشور «راهپیمایی جمعه‌های خشم و انزجار» برگزار خواهد شد.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در اطلاعیه‌ای که منتشر کرد که متن آن به شرح زیر است:

بِسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمٰنِ ٱلرَّحِیمِ

امروز «نظامِ سلطه و استکبارِ جهانی» درنده خو و وحشی‌تر از گذشته؛ هم‌ناله و شیونِ زنان و کودکان مظلوم و بی‌پناه را در غزۀ مقاوم و هم فریادِ ظلم ستیزی و عدالتخواهی و حق جویی دانشجویان و دانشگاهیان را در قلب آمریکا در گلو خفه می‌کند.

استمرارِ توحش و بربریتِ رژیمِ سفاکِ صهیونیستی با حمایت‌های متعدد و همه جانبه آمریکای جنایتکار و برخی از دولت‌های غربی سراسرِ غزه را به قتلگاهی بزرگ در سلاخی انسان‌های بی‌گناه و انسانیت تبدیل کرده و فریادِ پیوستۀ و نالۀ مظلومان و بی‌پناهان و شیونِ مادران وکودکانِ بی‌گناه از جای جای غزۀ قهرمان به گوش می‌رسد و قلبِ امتِ بزرگِ اسلامی در غمِ مصیبتِ جانسوزِ این نسل‌کشی بی‌امان، سخت جریحه‌دار است.

این در حالی است که آمریکا و اروپا که خود را مهد آزادی، عدالت و حامی حقوقِ بشر می‌دانند؛ تحصن و تجمع اعتراضی دانشجویان عدالتخواه در حمایت از مردم مظلوم غزه و توقف کشتار و نسل‌کشی رژیم ددمنش صهیونیستی را بر نمی‌تابند و با سخت‌ترین و خشن‌ترین روش به سرکوب آن می‌پردازند.

اما بی‌تردید بازندۀ بزرگِ این معرکه و جنگِ نابرابر و ظالمانه؛ رژیم پلید اشغالگر و حامیان آمریکایی و غربی آن خواهند بود.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی؛ ضمن تقدیر و تشکر از حضورهای مستمرِ میدانی و حمایت‌های پیوسته و همه جانبه ملتِ بزرگِ ایرانِ اسلامی از فلسطینِ قهرمان و با محکومیتِ شدیدِ جنایت‌های ددمنشانۀ رژیم شرور و پلیدِ صهیونیستی و ابراز همدردی با غزۀ مقاوم و قهرمان و اعلام حمایت خود از آرمانِ آزادیِ قدسِ شریف، از مردمِ فهیم و آگاهِ ایران، در استان‌های البرز، ایلام، کرمان و همدان دعوت می‌کند، تا با حضورِ پرشور و حماسیِ خود در «راهپیمایی جمعه‌های خشم و انزجار» که جمعۀ این هفته ۱۴ اردیبهشت پس از اقامۀ نماز برگزار می‌شود، ضمنِ محکومیتِ این جنایاتِ وحشیانه؛ همبستگی و حمایت همیشگی خود را با غزۀ مقاوم و فلسطین قهرمان با فریاد و مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا را اعلام نمایند.

کد خبر 6094948

دیگر خبرها

  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • استمرار جمعه‌های خشم و انزجار از رژیم صهیونیستی
  • تظاهرات جمعه خشم در همدان همزمان با سه استان دیگر
  • شهادت امام جعفر صادق (ع) هیأت کجا برویم؟
  • ۱۴ اردیبهشت، استمرار راهپیمایی جمعه‌های خشم در برخی استان‌ها
  • ۱۴ اردیبهشت؛ استمرار راهپیمایی جمعه‌های خشم در برخی استان‌ها
  • حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • بازدید امام جمعه شهر لکهنو هند از مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (ع)
  • تجلیل امام جمعه شهرستان تکاب از معلمین پر تلاش مدرسه رضوان شهرستان تکاب
  • روایت تسنیم از نشست خبری امام‌جمعه خرم‌آباد+فیلم