Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان ها_ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به ارتحال آیت الله مصباح یزدی گفت: مبارزات انقلابی و همراهی بی نظیر ایشان با امام و رهبری و همچنین کوشش وافر علمی در دفاع و حمایت از ولایت فقیه از ممیزه‌های این شخصیت انقلابی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، در پی در گذشته عالم فرزانه آیت الله محمدتقی مصباح یزدی، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پیامی با اشاره به اینکه آیت الله مصباح یزدی قهرمان بصیرت افزایی، روشنگری و دفاع از دین و مکتب اهل بیت علیهم السلام بود آورده است: این فقیه وارسته تا پایان عمر پر برکت خود یک انقلابی ولایتمدار و صادق ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این پیام به شرح زیر است: رحلت فقیه عالیقدر و اندیشمند بزرگ جهان اسلام حضرت آیت الله حاج شیخ محمد تقی مصباح یزدی (رضوان الله علیه) عضو برجسته، مؤثر و دیرینه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم موجب تألم و تأثر بسیار گردید.

این عالم ربانی با قدرت اجتهاد و اندیشه صائب خود در مواجهه و مقابله با انحرافات فکری و تفکرات غربی قاطعانه می‌ایستاد و در جهادی عالمانه تفکر ناب اسلامی را روشن و پاکیزه به جامعه ارائه می‌کرد.

تسلط ایشان به علوم نقلی و عقلی و همچنین توانمندی‌های فکری و اندیشه‌ای این عالم متخلق، نقش به سزایی در رشد فکری و هویتی فضلای حوزه داشته است.

این عالم عارف که از پایه گذاران تحول در حوزه و علوم انسانی بود در ایجاد پیوند بین حوزه و دانشگاه نیز نقشی مؤثر و شایسته داشت.

بینش بالای سیاسی و خلوص انسانی این عالم شجاع و مبارز تصویری روشن و واقعی از ابعاد مختلف شخصیت این اندیشمند بزرگ است.

این استاد برجسته علوم اسلامی با ذهنی عمیق و جامع‌نگر اندیشه‌های فلسفی را در پرتوی از نور توحید و معنویت به جویندگان و طالبان حقیقت ارائه می‌کرد.درس‌های اخلاق عارفانه و سلوک زاهدانه این معلم اخلاق، طلاب جوان را با ایشان مأنوس و جمع کثیری را از اخلاق، عرفان، معنویت و معارف الهی بهره‌مند و منور کرده بود.

مبارزات انقلابی و همراهی بی نظیر ایشان با امام و رهبری و همچنین کوشش وافر علمی در دفاع و حمایت از ولایت فقیه از ممیزه‌های این شخصیت انقلابی است.

منطق قوی و مستحکم آیت الله مصباح یزدی در نقد جریان‌های سیاسی آلوده موجی از اهانت‌ها و هتاکی‌ها را از سوی برخی جریانات سیاسی متأثر از دشمنان برانگیخت، اما در تمام دورانی که مورد هجمه قرار می‌گرفت این شخصیت برجسته صبورانه تحمل کرد و ثابت قدم و استوار در خط مستقیم انقلاب اسلامی به روشنگری پرداخت.

این نماینده فقید مجلس خبرگان رهبری قهرمان بصیرت افزایی، روشنگری و دفاع از دین و مکتب اهل بیت علیهم السلام بود و تا پایان عمر پر برکت خود یک انقلابی ولایتمدار و صادق ماند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رحلت این عالم عارف پرهیزگار را به محضر حضرت بقیة‌الله الاعظم (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبری«مدظله العالی»، مراجع عظام تقلید «دامت‌برکاتهم»، حوزه‌های علمیه و همچنین به بیت مکرم به خصوص آقازادگان محترم، شاگردان و ارادتمندان ایشان تسلیت عرض نموده و برای آن عالم وارسته علو درجات، غفران و رحمت الهی را از خداوند متعال خواستار است.

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

سید هاشم حسینی بوشهری

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

انتهای پیام/452/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آیت الله مصباح یزدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۳۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برگزیدگان جشنواره رشد در هرمزگان

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران هرمزگان گفت: اختتامیه نهمین دوره مسابقه گروهی رشد، روز گذشته در مدرسه علمیه تخصصی فاطمه معصومه (سلام الله علیها) بندرعباس برگزار شد که در این مراسم از پژوهشگران حوزه علمیه خواهران هرمزگان قدردانی شد.

 سمیه احمدی طیفکانی افزود: در نهمین دوره مسابقه گروهی رشد؛ یک گروه حائز رتبه کشوری و شش گروه منتخب استانی در نهمین دوره مسابقه رشد شدند.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان  گفت: گروه شهید سلیمانی با موضوع «راهکار‌های تقویت روابط عاطفی از منظر امام خامنه ای» با راهنمایی مریم جعفری سراجی و نگارش  خاتون سهراب پور و  سمیه رضایی شایسته تقدیر کشوری شدند.

 احمدی طیفکانی گفت: مدرسه علمیه الزهراء (سلام الله علیها) بندرعباس، مدرسه فاطمه بنت الرسول (سلام الله علیها) جاسک و مدرسه علمیه الزهراء (سلام الله علیها) کیش نیز با راهنمایی اساتید و تدوین طلاب شایسته تقدیر استانی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت مسئولان و جامعه هنری خراسان شمالی در پی درگذشت هنرمند موسیقی مقامی استان
  • دیدار رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با رهبر شیعیان مالی
  • رهبر شیعیان کشور مالی با رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کرد
  • معرفی برگزیدگان جشنواره رشد در هرمزگان
  • آیت‌الله مصباح نقش مهمی در تحول علوم انسانی داشتند
  • طرح ولایت آیت الله مصباح یزدی اثرات عمیقی در جوانان داشت
  • انقلاب اسلامی پایگاه حفظ دین اسلام است
  • آیت‌الله جزایری از هیچ تلاشی برای اهداف انقلاب فروگذاری نکرد
  • بررسی آراء و اندیشه های علامه مصباح یزدی در حوزه تعلیم و تربیت
  • اساتید مدرسه علمیه بوشهر تجلیل شدند