Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-06@00:13:08 GMT

قاتل عنکبوتی

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۳۳۸۱۲

قاتل عنکبوتی

داستان قتل‌های سریالی مشهد از 7 مرداد سال 1379 با کشف جسد زن جوانی در یکی از محله‌های خلوت این شهر شروع شد و در 15 فروردین 1380 تعداد اجساد قربانیان به 11 زن رسید.

  زنانی که همگی با روسری خود خفه و در کنار کانال‌های آب یا فضاهای خاکی در محله‌های خلوت مشهد، رها شده بودند. اکیپ ویژه پلیس خراسان ماه‌ها بود که رد قاتل یا قاتلان پرونده را در خیابان‌های مشهد و بخصوص پاتوق‌های زنان خیابانی می‌زد و با دستگیری تعدادی از زنان و بازجویی از آنها به‌دنبال پایان دادن به این پرونده بود تا اینکه زنی با نام مژگان دستگیر و در بازجویی‌ها به ماجرای سوء قصد به جانش از سوی مردی اعتراف و نشانه‌هایی از مرد و آدرس او اعلام کرد و همین موضوع باعث دستگیری سعید حنایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
قاتلی که در گفت‌و‌گو با روزنامه ایران درباره انگیزه خود از قتل‌ها، گفت:«اوایل سال 79 بود، انجمن اولیای مدرسه پسرم، همسرم را دعوت کرده بود تا سخنرانی داشته باشد. من وقتی آن روز از سر کار به خانه آمدم، زنم پریشان حال بود، روی صورتش جراحت داشت. وقتی علت را پرسیدم هیچی نگفت، نگران شدم. او با اصرار من چیزی گفت که باعث شد من به انجام قتل‌ها رو بیاورم. همسرم به من گفت که وقتی می‌خواسته به مدرسه پسرم برود در میدان «فهمیده»، سوار خودروی مسافرکشی شده است تا او را به مدرسه برساند راننده پس از سوار کردن زنم قصد آزار و اذیت کردن او را داشته که همسرم با مقاومت در برابر او خود را از خودرو به بیرون انداخته و شماره خودرو را برمی‌دارد. از فردای آن روز من در میدان فهمیده پاتوق کردم تا راننده بی‌اخلاق را پیدا کنم. در این کمین، من به زنان خیابانی برخوردم که در جاده قدیم قوچان سرگردان بودند. وقتی فساد اخلاقی آنان را دیدم، این زنان را عامل ناامنی محله و بدبینی رانندگان به زنان مسافر دانستم از این‌رو تصمیم گرفتم محله زندگی ام را پاکسازی کنم.»او همچنین درباره انتخاب قربانیان خود و جزئیات قتل‌ها هم گفت:«با موتورسیکلت خود در جاده قدیم قوچان می‌چرخیدم و با ابراز تمایل به رابطه جنسی آنان را سوار موتورسیکلت می‌کردم. بعد آنها را به خانه‌ام می‌بردم و نقشه هایم را زمانی اجرا می‌کردم که خانه‌ام خلوت بود.» او همچنین اعتراف کرد که اگر دستگیر نمی‌شد تا 150 زن خیابانی را هم می‌کشت. تحقیقات پلیس درباره قتل‌های سعید حنایی در نهایت منجر به شناسایی 16 جسد و محاکمه او شد. در دادگاه نماینده مدعی‌العموم با اشاره به شواهد موجود «از جمله اقاریر صریح، روشن و مکرر متهم، بازسازی صحنه‌های قتل توسط او، کشف اجساد مقتولین، اظهارات خانم مژگان. ح  که از دست متهم فرار کرده و معاینات پزشکی قانونی» از ریاست دادگاه خواستار اشد مجازات برای متهم شد. سعید حنایی که در بین خبرنگاران به «قاتل عنکبوتی» شهره شده بود؛ در نهایت حکم اعدامش سحرگاه ۲۸ فروردین ۱۳۸۱ اجرا شد.  

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: قتل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۳۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان مناظره‌ کاندیداهای پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز

فرماندار شهرستان پارس‌آباد گفت: زمان پخش مناظره‌های تلویزیونی و رادیویی کاندیداهای حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز مشخص شد. - اخبار استانها -

جابر جهان‌بین در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل، اظهار داشت: با هماهنگی صدا و سیما قرار است مناظره‌های تبلیغاتی 2 کاندیدای راه یافته به مرحله دوم انتخابات حوزه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز روزهای 17 تا 19 اردیبهشت در ساعات 11 صبح و 22 شب از شبکه سبلان و 15 و 23 از طریق رادیوی سبلان پخش شود تا مردم شمال استان بیشتر با تفکر و اندیشه‌های 2 کاندیدای راه یافته به مرحله دوم آشنایی پیدا کنند.

وی تصریح کرد: در کنار پخش مناظره‌های تلویزیونی 2 کاندیدا، برنامه‌های تبلیغی کاندیداها نیز از فردا از طریق شبکه سبلان و شبکه رادیویی اردبیل در ساعات تعیین شده 13:20 دقیقه، 23 و 23:15 دقیقه از طریق تلویزیون و 12:20، 13:20، 21:20 و 23:20 دقیقه از طریق رادیو پخش خواهد شد.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد گفت: 2 کاندیدای راه یافته به مرحله دوم در کنار تبلیغات فضای حقیقی، مجازی و سخنرانی در محافل و مجالس مختلف، قطعا از ظرفیت صدا و سیما نیز استفاده کرده و برنامه‌های خود را تشریح می‌کنند.

جهان‌بین از آمادگی کامل فرمانداری‌های پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز برای برگزاری مرحله دوم انتخابات خبر داد و افزود: 276 شعبه برای اخذ رأی در روز جمعه آماده شده و عوامل اجرایی اعم از هیأت‌های نظارت، اجرایی و بازرسی سعی خواهند کرد تا به برگزاری باشکوه انتخابات کمک کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: امیدواریم 21 اردیبهشت ماه تک کرسی باقیمانده نمایندگی استان در مجلس دوازدهم مشخص شده تا در خردادماه شاهد آغاز فعالیت مجلس دوازدهم با ترکیب هفت نفر منتخب استان در مجلس آینده باشیم.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد اضافه کرد: از پنجشنبه گذشته تبلیغات کاندیداها آغاز شده و تا 20 اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت و تاکنون هیچ مورد تخلف از کاندیداها و یا هواداران آنها در بستر تبلیغات سالم گزارش نشده است.

جهان‌بین بیان کرد: تمام تلاش ما بر این است تا در روز 21 اردیبهشت ماه انتخابات امن همراه با مشارکت بالای مردم را در حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز شاهد باشیم تا زمینه برای معرفی منتخب مردم با آرای بالا فراهم آید.

انتهای پیام/131

دیگر خبرها

  • مرگ؛ ایستگاه پایانی دو قاتل | اتفاق شیرین برای یک محکوم به قصاص که تا یک قدمی چوبه دار قرار گرفت اما ...
  • لحظه عبور موتورسوار خوش شانس از رودخانه ؛ فقط چند ثانیه کافی بود تا ...| ویدئو
  • (ویدئو) لحظه یافتن «یسنا» از دید کایت‌سوار هلال احمر
  • زمان مناظره‌ کاندیداهای پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز
  • کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است
  • امام جمعه اهواز: طرح «نور» محله به محله اجرا شود
  • تدارک ۲۷۶ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه پارس آباد، اصلاندوز و بیله سوار
  • تصادف چند موتور سوار در یک چهار راه در مشهد (فیلم)
  • بحران آب در مغان جدی است
  • اختراعی که «مرد عنکبوتی» را بی‌اعتبار می‌کند!