Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@22:05:04 GMT

آیا ویروس کرونای انگلیسی کشنده‌تر است؟

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۳۳۸۶۲

دانشمندان انگلیسی در جدیدترین مطالعات خود به قدرت کشندگی ویروس جهش یافته جدید کرونا پرداختند.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا به نقل از یاهو نیوز، همزمان با یک سالگی همه گیری کووید ۱۹ در جهان، محققان انگلیسی یک نوع جهش یافته از ویروس کرونا را در این کشور کشف کردند که قابلیت سرایت بیشتری نسبت به نسخه پیشین دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین موضوع باعث ایجاد موجی از نگرانی در کشور‌های مختلف شده است. با این حال، تحقیقات جدید علمی نشان می‌دهد دلیل زیادی برای نگرانی درباره این موضوع وجود ندارد.

بر این اساس، تحقیقات دانشمندان در آمریکا، انگلیس، و دیگر نقاط جهان نشان داده است ویروس کرونای جدید باعث ایجاد علائم شدید در بیماران نمی‌شود. تحقیقات دانشمندان انگلیسی بر روی بیش از یک هزار و ۷۰۰ بیمار مبتلا به کرونا نشان می‌دهد هیچ ارتباط معناداری میان ابتلا به نوع جهش یافته ویروس و افزایش نرخ مرگ و میر یا بستری شدن در بیمارستان وجود ندارد.

در این مطالعات ۴۲ بیمار در بیمارستان بستری شدند که از این میان ۲۶ مورد به کرونای جهش یافته و ۱۶ مورد به کووید ۱۹ معمولی مبتلا شده بودند. همچنین ۱۲ بیمار مبتلا به کرونای معمولی جان خود را از دست دادند که این آمار درباره کرونای جهش یافته تنها ۱۰ مورد بود.

دانشمندان می‌گویند این موضوع نشان می‌دهد میزان کشندگی ویروس جهش یافته جدید و ویروس کرونا تفاوتی با یکدیگر ندارند. همچنین هر دو ویروس تقریباً به یک اندازه می‌توانند باعث علائم شدید بیماری در فرد و بستری شدن آن‌ها در بیمارستان شود.

با این حال، محققان می‌گویند ویروس کرونای جهش یافته جدید قابلیت سرایت بیشتری دارد و همین موضوع می‌تواند شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در جهان را افزایش دهد. تحقیقات نشان می‌دهد در انگلیس نسبت افرادی که به ویروس کرونای جهش یافته مبتلا شده اند نسبت به کسانی که به ویروس کرونا معمولی آلوده شده اند، در حال افزایش است.

این نسخه جهش یافته کووید ۱۹ که برای نخستین بار در ماه سپتامبر در انگلیس مشاهده شد، تاکنون در دستکم ۱۸ کشور مختلف از جمله ژاپن، سوئد، آلمان، فرانسه و کانادا پخش شده است. روز سه شنبه مقامات بهداشتی آمریکا اعلام کردند نخستین مورد از ابتلا به این ویروس در کلرادو مشاهده شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونای انگلیسی کرونای جهش یافته ویروس کرونای ویروس کرونا نشان می دهد کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۳۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، بشیر حاجی بیگی، با اشاره به دستاوردهای نوین سازمان انتقال خون که در سال گذشته آغاز شد، گفت: اقدامات نوین سازمان انتقال خون باعث شد رتبه اعتباری ما در میان کشورهای پیشرفته تثبیت شود و در منطقه نیز کماکان با فاصله بسیار زیاد به عنوان مرجع آموزش سازمان بهداشت جهانی در زمینه طب انتقال خون باشیم.

وی افزود: از جمله اقدامات ارزشمند، انجام آزمایشات غربالگری مولکولی (NAT) است که نقش اساسی در حذف انتقال ویروس‌های خطرناکی نظیر ایدز و هپاتیت از طریق خون و داروهای مشتق از پلاسمای خون دارد. همچنین، انجام آزمایش غربالگری آنتی بادی جهت انطباق صد در صدی گیرنده و اهداکننده و پیشگیری از بروز عوارض ناشی از تزریق خون و نیز آزمایش توالی یابی ژنتیکی (HLA) به روش (NGS) جهت بررسی سازگاری بافتی و تسهیل انجام پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برای بیماران نیازمند به آن در داخل کشور از فعالیت‌هایی بود که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و گسترش خدمات نوین و توسعه کمّیت و کیفیت این خدمات وابسته به این حمایت و تخصیص اعتبارات مناسب برای تأمین ملزومات مرتبط است.

حاجی بیگی با اشاره به جایگاه ممتاز سازمان انتقال خون در تأمین خون سالم و صد درصد داوطلبانه در میان کشورهای منطقه و جهان و تأمین صد درصدی نیازهای بیمارستانی در مورد خون و فراورده، گفت: تمامی این افتخارات مرهون همراهی مردم نوع دوست و حمایت‌های مسئولان اجرایی کشور و نمایندگان مجلس است و انتظار داریم در آینده نیز از این حمایت‌ها برخوردار شویم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • اگر برای خرید کشنده فاو در بورس تردید دارید، این مقاله را بخوانید
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • معامله ۴.۸ میلیون تن سیمان در بورس کالا در نخستین ماه امسال
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است