Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-26@07:19:06 GMT

جزئیات سفر مهم عراقچی به قطر

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۳۳۸۸۱

جزئیات سفر مهم عراقچی به قطر

حمیدرضا دهقانی‌پوده، سفیر جمهوری اسلامی ایران در دوحه پس از سفر سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امورخارجه ایران به قطر و دیدار با وزرای خارجه و دفاع قطر در توییتی این سفر را بسیار مفید برشمرد و نوشت: «سفر یک‌روزه دکتر سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امورخارجه کشورمان و دیدار با شیخ محمد بن عبدالرحمن و خالد العطیه معاونان نخست‌وزیر و وزیران‌خارجه و دفاع قطر، برای منطقه و دو کشور بسیار مفید بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

معاون سیاسی وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در رأس هیاتی به دوحه سفر و با شیخ محمد بن‌عبدالرحمن آل‌ثانی معاون نخست‌وزیر و وزیرخارجه قطر و همچنین خالد العطیه معاون نخست‌وزیر و وزیر دفاع قطر دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار‌ها طرفین درباره آخرین تحولات منطقه خلیج‌فارس و تهدیدات موجود بحث و تبادل‌نظر کردند.

در رایزنی‌های سیدعباس عراقچی با مقامات قطری روابط دوجانبه و راه‌های تعمیق و گسترش مناسبات مورد بحث و گفتگو قرار گرفت. سفر عراقچی به دوحه پس از آن صورت می‌گیرد که وزیرخارجه قطر روز دوشنبه در تماسی تلفنی با محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه گفتگو کرد.

شیخ محمد بن‌عبدالرحمن آل‌ثانی، معاون نخست‌وزیر و وزیر امورخارجه قطر روز سه‌شنبه (نهم دی ماه) در گفت‌وگوی تلفنی با محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران آخرین مسائل روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای را مورد گفتگو و تبادل‌نظر قرار داد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: عباس عراقچی نخست وزیر و وزیر وزیر امورخارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۳۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین سنگ مرزی در مرز آذربایجان و ارمنستان گذاشته شد / عکس

به گزارش صدای ایران به نقل از خبرگزاری آنادولی،شاهین مصطفی‌اف، معاون نخست‌وزیر آذربایجان و رئیس مشترک کمیسیون شناسایی خط مرز بین ارمنستان و آذربایجان طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: گروه‌های کارشناسی دو کشور در حال کار بر روی تعیین مختصات با توجه به اندازه‌گیری‌های ژئودسیک (پیمایشی) در مرز بوده و در نتیجه برای اولین بار سنگ مرزی در مرز دو کشور قرار گرفت.

گفتنی است هشتمین نشست کمیسیون‌های تعیین مرز در ۱۹ آوریل ماه جاری به ریاست شاهین مصطفی‌اف، معاون نخست‌وزیر آذربایجان و مهر گریگوریان معاون نخست‌وزیر ارمنستان در مرز دو کشور برگزار شد.

آیهان حاجی‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان با انتشار بیانیه‌ای در حساب کاربری خود رد شبکه اجتماعی ایکس درباره این نشست اعلام کرد: کمیسیون‌های آذربایجان و ارمنستان در مورد برخی مسائل به توافق رسیده‌اند.

حاجی‌زاده نوشت: «رویداد تاریخی مورد انتظار. ارمنستان موافقت کرد ۴ روستای آذربایجان را که از اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی اشغال کرده بود، بازگرداند».

دیگر خبرها

  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین و شی‌جین‌پینگ
  • معاون وزیر امور خارجه: بریکس در چندجانبه‌گرایی دارای ابتکار عمل است
  • باقری: بریکس در چندجانبه‌گرایی دارای ابتکار عمل است
  • بررسی روابط دوجانبه در دیدار علی باقری با یک مقام روس
  • توسعه همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستان
  • اولین سنگ مرزی در مرز آذربایجان و ارمنستان گذاشته شد / عکس
  • احمدیان و دبیر شورای امنیت روسیه دیدار کردند