Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده جنبش جهاد اسلامی در تهران با اشاره به اینکه سردار سلیمانی فردی عملیاتی بود که شخصا وارد صحنه می‌شد  و مصداق آن حضور وی در لبنان، سوریه، عراق و مناطق دور بود، گفت: شهید سلیمانی همیشه به غزه کمک می‌کرد و سلاح به غزه ارسال می‌شد که کار بسیار پیچیده و دشواری بود، چون غزه نه از چهار جهت بلکه از شش جهت محاصره شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو-زهرا مهران‌راد؛ بامداد جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸، خبری بسیار شوکه کننده به‌سرعت در رسانه‌ها برخط و فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شود؛ تلویزیون رسمی عراق شهادت «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله آمریکا به نزدیکی فرودگاه بغداد را تائید می‌کند. صداوسیما ایران نیز دقایقی بعد، بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیرامون شهادت سردار سرافراز اسلام را قرائت می‌کند و بهت عجیبی ایران را فرامی‌گیرد.   برخی رسانه‌های غربی از او به‌عنوان «قهرمان جنگ» یاد می‌کنند و نیویورک‌تایمز، در سپتامبر ۲۰۱۳ شهید سلیمانی را «دشمنی که هم مورد تنفر و هم مورد تحسین است» توصیف کرد. مقامات آمریکایی بار‌ها نام ژنرال سلیمانی را با وحشت در سخنرانی‌های خود اعلام کرده‌اند، اما حاج قاسم با تمامی ژنرال‌های جهان تفاوت داشت. سهم او از زرق‌وبرق این جایگاه، یک لباس سبز خدمت بود و بس.   شخصیت شهید قاسم سلیمانی معجونی از اقتدار و تواضع بود؛ یک فرمانده نظامی باهوش و زبده که نشریه آمریکایی فارن پالیسی در دهمین گزارش سالانه خود پیرامون معرفی متفکران برتر جهان در عرصه‌های مختلف، از او به‌عنوان یکی از ۱۰ چهره برتر در عرصه امنیتی-دفاعی نام برد ولی این شخصیت نظامی در میان فرزندان مدافعان حرم، به عمویی مهربان معروف بود.   در همین راستا به مناسبت نخستین سالگرد شهادت سردار دل‌ها با هم‌رزم این شهید سرافراز، با ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی در تهران به گفتگو نشستیم تا ابعاد جدیدی از فرماندهی سردار سلیمانی منتشر شود. مشروح گفتگو را در زیر مطالعه کنید. 
دانشجو: در خصوص کمک‌های ایران به گروه‌های مقاومت از جمله گروه‌های فلسطینی و اینکه این کمک‌ها از زمان انتصاب سردار سلیمانی به فرماندهی سپاه قدس چه میزان افزایش داشته است؟

ابوشریف: شهید حاج قاسم سلیمانی فقط محدود به جمهوری اسلامی یا محور مقاومت نبود بلکه مربوط به همه جهان بود چرا که او بخشی از انقلاب ایران به حساب می‌رفت و انقلاب ایران نیز برای ایجاد خیزش در امت و جهان اسلام به پیروزی رسید. در واقع انقلاب ایران به دنبال احیای اسلام در برابر طرف‌های غربی و طرف‌های صهیونیست بود چرا که منطقه در دو قرن گذشته هدف توطئه‌های غربی و صهیونیستی بوده است و همیشه دشمن به دنبال تجزیه منطقه و دور شدن از مبانی اسلامی و ایجاد اختلاف در میان کشور‌های حاضر در این منطقه بوده است.       کد ویدیو دانلود فیلم اصلی    
*رژیم صهیونیستی با هدف اختلاف افکنی در قلب منطقه کاشته شد 
به همین جهت رژیم صهیونیستی را در قلب این منطقه کاشتند، اما خوشبختانه پروژه جمهوری اسلامی مبتنی بر وحدت جهان اسلام همواره موفق‌تر از نقشه‌های شوم آن‌ها بوده است. امام خمینی (ره) نیز انقلاب اسلامی ایران را با چنین رویکردی بنا نهاد و پس از آن رهبری به این مسیر ادامه دادند.
*شهید سلیمانی به دنبال زدودن ظلمی بود که غرب و صهیونیسم به منطقه تحمیل کرده بود
شهید سردار سلیمانی نیز در همین مسیر به میدان آمد، او جزئی از انقلاب ایران بود که همواره ایمان راسخی به انقلاب، معاد و خط امت اسلامی داشت. این شهید بزرگوار همواره به دنبال احیای خط امت اسلامی در برابر غرب و ایجاد پیشرفت و انگیزش در امت اسلامی و ظلم ستیزی بود ظلمی که غرب و صهیونیسم به این منطقه تحمیل کرد و این شهید بزرگوار همواره به دنبال مقابله با آن بود و حاج قاسم نیز در همین مسیر به فعالیت پرداخت، ابتدا در جنگ تحمیلی حضور داشت و بعد هم به فرماندهی سپاه قدس منصوب شد.
*فعالیت های سپاه قدس ثابت کرد انقلاب ایران محدود به مرزهای ایران نیست
همان طور که می‌دانید سپاه قدس بخش برون مرزی فعالیت‌های ایران است که مربوط به عملیات خارج از مرز‌های ایران می‌شود این به معنی آن است که انقلاب ایران تنها محدود به  مرز‌های جمهوری اسلامی نیست بلکه انقلابی جهانی است که به تمام جهان اسلامی متعلق است.
*ایران برخلاف بسیاری از اعراب در عمل و سخن همواره به آرمان فلسطین وفادار بوده است
در این بین مسئله فلسطین نقش کلیدی و محوری دارد جمهوری اسلامی همیشه تعهد خود به موضوع فلسطین را در سخن و عمل نشان داده است، این در حالی است که کشور‌هایی وجود دارند که در ظاهر طرفدار آرمان فلسطین هستند، اما در عمل به صورت مخفیانه با رژیم صهیونیستی هماهنگ هستند که مصداق این ادعا رسمی سازی روابط برخی اعراب با اسرائیل است، اما ایران هیچ گاه این طور نبوده است و همیشه در عمل و سخن به مسئله و آرمان فلسطین وفادار بوده است.
*کشورهای غربی و آمریکا معتقند اسرائیل باید از همه کشور‌های منطقه قوی‌تر باشد/ هزینه این قدرت ضعف و انزوای کشور‌های اطراف است
شهید حاج قاسم سلیمانی یک ویژگی مهم داشت و آن این بود که همواره به دنبال فهماندن این موضوع به امت اسلامی بود که دشمن اصلی این امت رژیم صهیونیستی و کشور‌های غربی هستند و تا وقتی که این رژیم در منطقه باشد، منطقه رنگ پیشرفت را نخواهد دید، چون طرح اسرائیل این است که این رژیم باید قوی باشد و هزینه این قدرت ضعف و انزوای کشور‌های اطراف آن است. این مسئله هم ارتباطی با دولت‌های مختلفی که در غرب و آمریکا بر سر کار می‌آیند ندارد و همه آن‌ها متفق القول معتقدند اسرائیل باید از همه کشور‌های منطقه قوی‌تر باشد. 
*چطور اسرائیل با مساحت ۲۰ هزار کیلومتر مربع بخواهد قوی‌تر از کل منطقه باشد ؟
مثال این مدعا قیاس ساده بین مساحت اشغال شده توسط این رژیم و سایر کشور‌های منطقه است فلسطین کلا ۲۸ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد و اسرائیل ۲۰ هزار کیلومتر در داخل این ۲۸ هزار کیلومتر مربع را اشغال کرده و جمعیت کل اسرائیل به اضافه فلسطینی‌ها جمعا ۹ میلیون نفر است با این حساب چه طور می‌توان باور کرد که این ۲۰ هزار کیلومتر مربع بخواهد قوی‌تر از کل منطقه باشد  این کار فقط با ابزار زور و حمایت غرب انجام می‌شود در حالی که ایران جمعیتی تقریبا ۹۰ میلیون نفری دارد و کشور بزرگی است آیا با عقل جور درمی آید که رژیم صهیونیستی قوی‌تر از ایران با این مساحت و سطح جمعیت باشد؟ این قابل قبول نیست مگر اینکه بپذیریم کشور‌های اطراف اسرائیل هر روز ضعیف‌تر از قبل شوند تا اسرائیل قوی به چشم آید.

با وجود همین تحلیل حمله به سوریه، وضعیت عراق و تضعیف ارتش مصر معقول به نظر می‌رسد از سوی دیگر ایران نیز در محاصره اقتصادی قرار دارد و ترکیه نیز در معرض تحریم است همه این‌ها کشور‌هایی هستند که در اطراف اسرائیل قرار دارند و تمام این تهدید‌ها و تحریم‌ها به دلیل آن است که اسرائیل به هر قیمتی قوی بماند و کشور‌های اطرافش ضعیف و ناکارآمد باشند.
*حاج قاسم همواره تاکید می کرد فلسطین امتحان عصر ماست و افراد براساس این امتحان سنجیده خواهند شد
اسرائیل هیچ گاه بخشی از این منطقه نبوده و نخواهد بود بلکه به زور او را به منطقه تحمیل کردند این روند و طرز تفکر دیدگاه شهید سلیمانی نیز بوده است. که همواره به خاطر این موضوع از محور مقاومت در منطقه حمایت می‌کرد به ویژه از فلسطین و سردار سلیمانی همواره فلسطین را قطب نمای خود می‌دانست حتی در آخرین دیداری که بنده با شهید سلیمانی داشتم حاج قاسم تاکید کرد فلسطین امتحان عصر ماست و افراد براساس این امتحان سنجیده می‌شوند. اسرائیل هیچ گاه بخشی از این منطقه نبوده و نخواهد بود بلکه به زور او را به منطقه تحمیل کردند این روند و طرز تفکر دیدگاه شهید سلیمانی نیز بوده است

دانشجو: آیا سردار سلیمانی مستقیما سفری به غزه داشته یا خیر و اینکه آیا این شهید بزرگوار در زمان حیات خود کمک‌های به گروه‌های مقاومت از جمله جهاد و حماس داشته است یا خیر؟
*حاج قاسم هیچ گاه کارها را از دفتر خود پیگیری نمی کرد/ فردی عملیاتی بود که شخصا وارد میدان می شد
ابوشریف: اینکه حاج قاسم سفری به غزه داشته را واقعا نمی‌دانم البته از ایشان بعید نیست او شخصیتی داشت که هیچ گاه کار‌های خود را از دفتر پیگیری نمی‌کرد فردی عملیاتی بود که شخصا وارد صحنه می‌شد  و مصداق آن حضور وی در لبنان، سوریه، عراق و مناطق دور بود. شهید سلیمانی همیشه به غزه کمک می‌کرد و از طرف صحرای سینا سلاح به غزه ارسال می‌شد که کار بسیار پیچیده و دشواری بود، چون غزه نه از چهار جهت بلکه از شش جهت محاصره شده است و در تمام زمینه‌ها این شهید به غزه کمک می‌کرد به ویژه که غزه در سال‌های اخیر شاهد چند جنگ بزرگ بود که موازنه وحشت را در منطقه ایجاد کرده بود و سردار سلیمانی در همه جا به کمک مقاومت می‌شتافت و این کمک کردن فقط محدود به فلسطین نبود بلکه او شخصا به عراق می‌رفت و اشغال عراق که همواره بخشی از خاورمیانه جدید بود با تلاش‌ها و برنامه ریزی‌های شهید سلیمانی از این مسیر منحرف شد و نیرو‌های عراقی نیز به سمت نیرو‌های مقاومت آمدند.     کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  
از سوی دیگر در یمن نیز بنا بر این بود که این کشور از هم پاشیده شود و تبدیل به یک کشور بدون حکومت شود، اما امروز شاهد آن هستیم که با تلاش‌های شهید حاج قاسم سلیمانی مقاومت و انصارالله یمن اندیشه‌های انقلاب اسلامی را در این کشور ترویج می‌دهند و  انصارالله یمن تبدیل به مدافعان فلسطینی شدند و همه این اتفاقات ثمره تلاش‌های شهید حاج قاسم سلیمانی است. مروز شاهد آن هستیم که با تلاش‌های شهید حاج قاسم سلیمانی مقاومت و انصارالله یمن اندیشه‌های انقلاب اسلامی را در این کشور ترویج می‌دهند  

سردار سلیمانی همواره برای ایجاد هماهنگی بین گروه‌های مقاومت تلاش‌های زیادی می‌کرد و با تمام این خدمات بسیار متواضع و صبور بود این شهید بزرگوار فقط یک شخص نظامی نبود بلکه یک استراتژیست بود و تمام منطقه را به خوبی می‌شناخت و دقیقا می‌دانست که باید در چه زمان و مکانی وارد عمل شود و تصمیم گیری کند و واقف بود که اگر تصمیمی دیر هنگام اعمال شود هیچ فایده‌ای نخواهد داشت.   *در سال‌های اخیر فعالیت‌های  محور مقاومت چند برابر شده آن هم به خاطر مدیریت موفق سردار سلیمانی 
این در حالی است که امکانات محور مقاومت نسبت به امکانات آمریکا و غرب بسیار ضعیف است و حتی نیرو‌های مقاومت گاهی پول آن را ندارند که بخواهند بین اعضای خود تقسیم کنند، اما با این وضع در سال‌های اخیر فعالیت‌های این محور چند برابر شده و این‌ها به خاطر مدیریت موفق سردار سلیمانی بوده است. 

این شهید بزرگوار گاهی حتی قبل از سرباز‌ها و نیرو‌ها به میدان نبرد می‌رسد و همین مسئله مشوقی برای نیرو‌های تحت فرمان بری او بود که بیشتر در برابر غرب و رژیم صهیونیست مقاومت کنند و این نوع عملکرد شهید سلیمانی در حقیقت موجب برکت محور مقاومت بود. سردارسلیمانی قبل از سربازها و نیروها مرد میدان بود و همین منش اخلاقی موجب برکت محور مقاومت بود.

به عنوان مثال وقتی در سال ۲۰۱۱ میلادی بحران در منطقه ایجاد شد تقابل بزرگی بین محور مقاومت، عربستان، اسرائیل و منافقین ایجاد شد که در این شرایط طرح انقلاب اسلامی آغاز شد که البته مختص به ایران نخواهد بود و یک طرح شمول گرا و فراگیر است که شامل لبنان، ایران، عراق، سوریه و بقیه کشور‌های منطقه می‌شود.
*مسئله آموزش بزرگترین کمکی بود که حاج قاسم سلیمانی و جمهوری اسلامی به مقاومت غزه کردند 
دانشجو: مهمترین فناوری که سردار سلیمانی به مقاومت فلسطین دادند در چه عرصه‌ای بوده آیا کارخانه‌های موشکی و وسایل نظامی با هدایت ایشان عمل می‌کردند؟

ابوشریف: ایشان در زمینه مقاومت نقش مهمی ایفا کردند فلسطین در اشغال مستقیم رژیم صهیونیستی است و تجهیز غزه با تلاش ایران و شهید حاج قاسم سلیمانی صورت گرفت به ویژه سال ۲۰۰۵ رژیم صهیونیستی به خاطر انتفاضه مردم فلسطین از نوار غزه خارج شد و پشت مرز‌های غزه موضع گرفت در ابتدا قدرت موشکی مقاومت فلسطین بسیار محدود و موشک‌های بسیار کوچک بود که توانستند با آن‌ها اولین راکت‌ها و موشک‌ها را بسازند، اما جمهوری اسلامی و شخص حاج قاسم سلیمانی بیشترین کمکی که به مقاومت غزه کردند مسئله آموزش بود،چون بدون آموزش نمی‌توان کاری از پیش برد به ویژه اینکه نوار غزه تحت محاصره شدید قرار داشت و ایران هم هیچ مرزی برای ارسال سلاح یا هر چیز دیگری به آنجا ندارد لذا اولین کاری که ایران انجام داد آموزش مجاهدین و سپس پیشرفت دادن توان مجاهدین از طرق مختلف بود.     کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

بعدا به تدریج جمهوری اسلامی موشک‌هایی در اختیار مقاومت قرار داد و آموزش‌هایی را نیز در این زمینه داد. موشک‌ها و راکت‌هایی که در غزه ساخته می‌شود براساس امکانات موجود در آنجاست که امکاناتی بسیار ابتدایی و ساده است الان شما فرض کنید یک دانشمند موشکی بزرگ را به غزه ببرید آیا او می‌تواند براساس حداقل امکانات کار خاصی انجام دهد؟ اساسا در غزه امکانات و زیرساخت‌ها برای ساخت موشک پیشرفته وجود ندارد وسایل کاملا ابتدایی است، اما با همین امکانات ما کار‌های بزرگی انجام دادیم و با صبر و بردباری به نتیجه رسیدیم که ایران و سردار سلیمانی کمک بزرگی در این مسیر کردند.   اساسا در غزه امکانات و زیرساخت‌ها برای ساخت موشک پیشرفته وجود ندارد وسایل کاملا ابتدایی است، اما با همین امکانات ما کار‌های بزرگی انجام دادیم *تلاقی بین ایران و رهبران مقاومت منجر به ایجاد یک معجزه در منطقه غزه شد اساسا علت این همه پیشرفت تلاقی بین ایران، نیروی قدس، سپاه پاسداران و رهبری ایران با مقاومت فلسطین است که این تلاقی توانست توانمندی بزرگی برای ما ایجاد کنددر جنوب لبنان نیز شرایط به همین صورت بود جوانانی از داخل حزب الله و مقاومت با کمک سپاه پاسداران توانستند به یک توانمندی برسند که نقش ایران و شهید سلیمانی در این زمینه نیز بسیار بزرگ است و آن‌ها با فعالیت‌های خود این زمینه را برای ما و مقاومت ایجاد کردند.

برهمین اساس آن‌ها زمینه رساندن برخی موادی که مورد نیاز ما بود را به عهده گرفتند و اقدام به بهینه سازی مقاومت چه در فلسطین چه در لبنان و همچنین در سایر نقاط مربوط به گروه‌های مقاومت کردند.

طبیعتاً تلاقی بین ایران و رهبران مقاومت منجر به ایجاد یک معجزه به ویژه در منطقه غزه شد  چون غزه یک منطقه کوچک است که تقریبا نصف مرکز شهر تهران است ارتشی ندارد، اما با این حال توانست در برابر قوی‌ترین ارتش جهان و منطقه یعنی ارتش اسرائیل بایستد، چون این ارتش یکی از قوی‌ترین ارتش‌های جهان در سطوح امنیتی، اطلاعاتی و امکانات و لجستیک است، اما ما به خوبی شاهد آن بودیم که غزه در سه جنگ توانست رژیم صهیونیستی را شکست دهد.

موضوع در خصوص حزب الله لبنان نیز به همین شکل بود حزب الله در سال ۲۰۰۶ در برابر یکی از وحشیانه‌ترین جنگ‌ها با اسرائیل قرار داشت، اما توانست به پیروزی برسد و این یک افتخار و دستاورد بزرگ برای جبهه مقاومت، جمهوری اسلامی و شخص سردار سلیمانی بود. این در حالی است که دبیر کل سابق جنبش جهاد اسلامی فلسطین در سال ۲۰۱۲ زمانی که همه علیه ایران حرف می‌زدند در مصاحبه‌ای گفت اگر مقاومت به پیروزی رسید یا با سلاح‌های ایرانی بود و این ایران بود که به ما کمک کرد. با این حساب ایران فقط حامی ما نیست بلکه شریک پیروزی ماست یعنی هر پیروزی که ما در جنگ به دست آوردیم و توانستیم دشمن را وادار به آتش بس کنیم با شراکت و همکاری جمهوری اسلامی بود.

دانشجو: در صورتی که خاطره‌ای ناگفته‌ای از سردار سلیمانی دارید بیان بفرمایید.

ابوشریف: من ۱۲ سال قبل این شهید را می‌شناختم و با او آشنا شدم او بسیار محبوب، متواضع و عاقل بود و دارای آگاهی زیادی نسبت به مسائل منطقه بود و دیدی استراتژیک داشت. این شهید عزیز جهان را از اندونزی تا فلسطین و آمریکا می‌شناخت و می‌توانست در یک جلسه تمام مسائل جهان را به خوبی ارزیابی کند که البته هر فردی چنین توانمندی ندارد این شهید فردی حرفه‌ای نه فقط در زمینه مسائل نظامی بلکه در زمینه امور سیاسی و استراتژیک بود و در ابتدا برای خیلی‌ها حتی ایرانیان شخصیت سردار سلیمانی شناخته شده نبود و کمتر کسی او را می‌شناخت شهرت اصلی سردار بعد از سال ۲۰۱۲ میلادی بود که تصاویر او در داخل و خارج ایران پخش شد و دکتر رمضان عبدالله که دوست صمیمی شهید سلیمانی بود و فردی بسیار فرهیخته که از مسائل منطقه و جهان کاملا آگاه بود همواره به تبادل نظر با این شهید می‌پرداخت و دیدار‌های زیادی با او داشت.     کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
شهید حاج قاسم سلیمانی فقط با مقاومت فلسطین و لبنان در ارتباط نبود بلکه با همه اعم از پاکستان، اندونزی و افغانستان  و ... دیدار می‌کرد و این فرد قدرت زیادی برای اثرگذاری بر دیگران داشت به ویژه این کمک‌ها در زمینه‌های فکری بود و این خود دارای جایگاه عظیم بین همه به ویژه مقاومت فلسطین، سران و فرماندهان مقاومت بود.البته این احترام فقط به خاطر فرمانده بودن این شهید بزرگوار نبود بلکه شخص او فردی محترم و قابل احترام بود.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شهید قاسم سلیمانی سالگرد شهادت ابوشریف کد ویدیو دانلود فیلم اصلی شهید حاج قاسم سلیمانی هزار کیلومتر مربع شهید بزرگوار منطقه تحمیل گروه های مقاومت رژیم صهیونیستی کشور های منطقه کشور های اطراف جمهوری اسلامی سپاه پاسداران مقاومت فلسطین انقلاب اسلامی سردار سلیمانی انقلاب ایران شهید سلیمانی محور مقاومت امت اسلامی نبود بلکه سپاه قدس هیچ گاه نیرو ها تلاش ها موشک ها کمک ها قوی تر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۳۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان/واکنش حماس و جهاد اسلامی

منابع خبری امروز (پنجشنبه) اعلام کردند نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان یکی از اعضای نیروهای مقاومت فلسطین در کرانه باختری را به ضرب گلوله به شهادت رساندند.

به گزارش ایسنا، منابع اعلام کردند «عمر ابو الفول» از اعضای نیروهای مقاومت گردان‌های طولکرم در خودروی شخصی خود به ضرب گلوله نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان در ورودی اردوگاه «طولکرم» واقع در شمال کرانه باختری به شهادت رسید.

براساس گزارش الجزیره، جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی در بیانیه‌های جداگانه‌ای، این اقدام نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین را به شدت محکوم کردند.

در همین رابطه، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه خود اعلام کرد تعقیب نیروهای مقاومت در کرانه باختری توسط سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان به‌منزله یک اقدام ننگین و خیانت ملی و تنها در راستای خدمت‌رسانی به رژیم اشغالگر بوده است.

این جنبش در بیانیه خود خواستار وحدت و یکپارچگی تمامی ملت فلسطین در مقابله با اقدامات غیرقانونی نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان و در برابر ابزارهای فتنه و هرج و مرج شد و بر لزوم وحدت تلاش‌ها برای مقابله با رژیم اشغالگر و جنایت‌های شهرک‌نشینان صهیونیست علیه اراضی و مقدسات فلسطین تاکید کرد.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد که این جنایت در راستای خوش خدمتی به دشمن صهیونیستی و نیز در راستای تحقق اهداف آن در تعقیب و نابودی مجاهدان فلسطینی رخ داده است. در این بیانیه همچنین آمده است تیراندازی مستقیم به سمت رزمنده گردان طولکرم نشان می‌دهد که سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان، این رزمنده فلسطینی را عامدانه مورد هدف قرار داده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان/واکنش حماس و جهاد اسلامی
  • اهدای پیراهن قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس استان کرمان
  • سومین یادواره ۳۵۷ شهید گتوند برگزار گردید
  • قسام با موشک «رجوم» شهرک حولیت را به آتش کشید
  • مگر ما مرده باشیم که یکی از این خانواده به‌دست داعش شهید شوند
  • تجدید پیمان دختران و مادران نصف‌جهان با سردار دل‌ها
  • فیلم| واکنش شهید سردار سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت
  • واکنش حاج قاسم سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت : مگر ما مرده باشیم که خانواده ایرانی سالم به ایران برنگردد (فیلم)
  • فراخوان ارسال مقالات به همایش بین المللی «۷۵ سال اشغالگری در فلسطین»
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی