Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به دنبال ثبت سوژه «فاضلاب 20ساله شهر بن چهارمحال و بختیاری کی تکمیل می‌شود؟» در سامانه فارس من خبرنگار این رسانه موضوع را از فرماندار بن در تاریخ دهم دی ماه جاری پیگیری کرده بود.

فرماندار بن در این مصاحبه ضمن تکذیب هرگونه آلودگی در منطقه مدعی شده بود: در مسیر انتقال فاضلاب به تصفیه‌خانه که هنوز تکمیل نشده هیچ قنات و چشمه و چاهی وجود ندارد و تنها یک سری مزارع در درازدره وجود دارد که این حجم از انشعاب فروخته شده بسیار جزیی است و مشکل فنی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه پیگیری‌ها تصمیم گرفتیم موضوع را از امام جمعه بن نیز پیگیری کنیم که در زیر مختصری از این مصاحبه آمده است.

مصوبه شورای اداری سال 97 هنوز اجرایی نشده است!

حجت الاسلام سید حسن میرافضلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به مشکلات 20 ساله مردم بن پیرامون موضوع فاضلاب، گفت: از زمان احداث و لوله گذاری فاضلاب بیش از 20 سال می‌گذرد اما پیشرفت چشم‌گیری نداشته اگرچه استاندار نیز در شورای اداری سال 97 این موضوع را مصوب کردند که با نظر مدیرکل وقت آب و فاضلاب در سال 98 به سرانجام برسد اما هنوز هم اقدامات لازم صورت نگرفته است.

امام جمعه شهرستان بن ادامه داد: تصفیه‌خانه‌ با وجود سرمایه‌گذاری از بیت‌المال و پولی که از مردم اخذ شد همچنان به صورت یک ساختمان نیمه‌کاره باقی مانده و به بهره‌برداری نرسیده است و قبل از تکمیل برخی از انشعابات آن به فروش رسیده و فاضلاب به زمین‌های کشاورزی و خارج از محل تصفیه‌خانه در محلی که دپو شده وارد می‌شود و آلودگی قنات‌ها و آب‌های زیر دستی بسیاری را ایجاد کرده است.

مردم بن در معرض بیماری‌های پوستی و عفونی

میرافضلی اظهار داشت: در خصوص فاضلاب این شهر اداره محیط‌زیست که جایگاه تخصصی در این موضوع دارد احساس خطر کرده است و به سرعت در سیستم قضایی تشکیل پرونده داده است و پیگیر این موضوع است چرا که علاوه بر آلودگی آب و خاک این شهر با وزش باد گازهای سمی و آلوده این فاضلاب به خانه‌های مجاور منتقل می‌شود و بیماری‌های پوستی و عفونی برای مردم به وجود می‌آورد.

وی با اشاره به صحبت یکی از مسؤولان که هیچ قنات زیر دستی وجود ندارد، افزود: مسؤولان شهری با خلافگویی نمک به زخم مردم می‌پاشند و به مردم توهین می‌کنند چرا که ما از تصفیه‌خانه تا دراز دره بیش از 50 چشمه و قنات و چاه داریم که همگی در نزدیکی مکان تصفیه‌خانه هستند.

میرافضلی خاطرنشان کرد: آب شرب مردم این شهر از طریق آب‌های زیرزمینی تامین می‌شود و چطور برخی از مسؤولان فکر می‌کنند 210 انشعاب فاضلاب چیز کمی است و خطری ندارد مسؤولانی که در مرکز شهر زندگی می‌کنند و از درد مردم بی‌خبرند و به جای بررسی شروع به تکذیب می‌کنند و برای احیای کاستی‌ها هیچ تلاشی نمی‌کنند و فقط به فکر حفظ کرسی خود هستند.

مردم از مسؤول دروغ‌گو بیزار هستند/ موضوع را از مجاری قانونی پیگیری می‌کنیم

وی با اشاره به ناراحتی مردم این شهر گفت: مردم پای این نظام و انقلاب ایستاده‌اند و در همه‌ی صحنه‌ها حضوری پررنگ داشتند اما این سخنان تنها باعث بی اعتمادی به دولت می‌شود چرا که مردم از مسؤول دروغگو بیزار هستند اما از مردم عزیز این شهر خواستارم تا با حفظ آرامش اجازه دهند مسئله را از مجاری قانونی پیگیری کنیم.

انتهای پیام/3339/م

منبع: فارس

کلیدواژه: امام جمعه شهر بن اداره آب و فاضلاب استاندار شهرستان بن تصفیه خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۴۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مدیرعامل ، سرپرست معاونت بهره برداری و توسعه آب و رئیس اداره بهره بردای آب شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی در سمینار توسعه نیروگاههای تجدیدپذیر در تبریز حضور یافتند

این سمینار با هدف ترغیب فعالان عرصه صنعت برای ایجاد نیروگاه های تجدیدپذیر به استناد ماده 16 قانون جهش تولید دانش بنیان در محل هتل پتروشیمی تبریز برگزار شد.

در این سمینار عنوان شد، صنایع با قدرت قراردادی بیش از یک مگا وات موظفند معادل یک درصد از برق مصرفی سالیانه خود را از طریق احداث نیروگاه های تجدیدپذیر تامین نمایند.

در حاشیه این سمینار یداله سلطانی مدیر آب و فاضلاب شهرستان خوی با بیان اینکه ظرفیت اسمی تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی بیش از یک مگا وات است، اظهار داشت: باید برنامه ریزی لازم برای احداث نیروگاه تجدید پذیر جهت تولید حداقل یک درصد از مصرف سالیانه خود انجام شود.

دیگر خبرها

  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر
  • بهره‌برداری از اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در قزوین
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • توسعه ۱۷ کیلومتری شبکه و خط انتقال فاضلاب در استان قزوین
  • ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد