Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان فارس در پی درگذشت فقیه انقلابی علامه آیت الله مصباح یزدی بیانیه‌ای صادر کرد که متن آن به این شرح است:

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

روح بلند و ملکوتی فقیه انقلابی، فیلسوف مجاهد و عمار رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله علامه محمدتقی مصباح یزدی به ملکوت اعلی پیوست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علامه مصباح یزدی از شاگردان امام خمینی، آیت الله العظمی بروجردی، علامه طباطبایی و آیت الله بهجت رضوان الله تعالی علیهم بود. آن مرحوم از بزرگترین فیلسوفان معاصر بودند و شاگردان زیادی برای انقلاب و نظام تربیت کردند. از آن فقید سعید تألیفات و آثار متعددى در زمینه هاى فلسفه اسلامى، الهیات، اخلاق، عقاید و مباحث اجتماعى اسلام، از جمله جهاد، قضا و حکومت اسلامى، به یادگار مانده است. 

آن فیلسوف مجاهد در مقابله با رژیم معدوم پهلوى نیز حضورى فعّال داشت که از آن جمله، همکارى با شهیدان دکتر بهشتى، دکتر باهنر و سایر مبارزین انقلاب بود. آیت الله مصباح یزدی با همکاری شهید بهشتی و شهید قدوسی در اداره مدرسه علمیه حقانی نیز نقش فعالی داشت.

آن فقیه انقلابی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بوده و چهار دوره نیز نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری بودند. آن علامه بصیر تا آخرین لحظه حیات مبارک خویش در صحنه دفاع تئوریک و عملی از نظام اسلامی و ولایت فقیه حضوری تاثیرگذار داشتند و خار چشم استکبار جهانی و ایادی داخلی استکبار بودند.

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان فارس ضمن اظهار تاسف عمیق، فقدان اسفناک آن عالم مبرز و فیلسوف گرانمایه را محضر حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا لتراب مقدمه الفداء، مقام معظم رهبری دام ظله العالی، خانواده معظم له و همه ارادتمندان به ایشان و عموم مردم شریف ایران تسلیت عرض نموده و دوام و بقای راه بلند آن عالم مجاهد و روشنفکر را از خداوند متعال خواستار است.

انتهای پیام/ ن

 

منبع: فارس

کلیدواژه: آیت الله مصباح یزدی علامه فقیه انقلابی فیلسوف فقیه انقلابی مصباح یزدی آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۴۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسداران باید قدر فرصت حضور و خدمت در سپاه را بدانند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علی خاتمی ظهر شنبه در دیدار با جمعی از کارکنان سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان که به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در محل سپاه استان، گفت: عنایت خداوند متعال و فکر و اندیشه بلند امام راحل سبب تشکیل و عزت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد.

وی اظهار کرد: تشکیل نهاد نمایندگی در سپاه خردمندانه و هوشیارانه بو د و فلسفه وجودی نمایندگی ولی فقیه در سپاه، ساخت یک سپاه معنوی با روحیه جهادی و انقلابی است. نماینده ولی فقیه در استان زنجان، گفت: سپاه مولود انقلاب و بسیج مولود سپاه است و این نهاد به دلیل عملکرد فکری و بصیرتی، نزدیک‌ترین نهادها به نظرات مقام معظم رهبری است.

خاتمی، به اقتدار و عزت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان، موجب عزت و سربلندی می‌شود اما عقب نشینی در برابر آنان مایه ننگ و ذلت است.

وی افزود: سپاه یک نهاد انقلابی همه جانبه برای حراست و حفاظت از دستاوردهای انقلاب است و پاسداران باید قدر فرصت حضور و خدمت در سپاه را بدانند چرا که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نهادی مقدس است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان، با بیان اینکه امروز بالاترین سطح اقتدار و عزت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در کنار سایر نیروهای مسلح شاهد هستیم، تصریح کرد: سپاه در دوران دفاع مقدس و پس از آن خوش درخشیده و تمامی این فعالیت‌ها و خدمات رسانی می‌بایست برای نسل جوان تشریح و تبیین شود.

کد خبر 6089860

دیگر خبرها

  • پاسداران باید قدر فرصت حضور و خدمت در سپاه را بدانند
  • افشاگری روح الامینی درباره اشتباه انتخاباتی شانا در انتخابات ۱۱ اسفند /شهادت می دهم یزدی خواه به لیست ائتلاف تعهد داده بود
  • روحیه عقیدتی میان نیروهای انقلابی تقویت شود
  • آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید!
  • بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی پیرامون حضور وزیر علوم در این دانشگاه: آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید! شما اخراج اساتید ضد انقلاب و اسلام و دین از دانشگاه‌ را، تبدیل به ابزاری برای تسویه‌حساب‌های شخصی کردید
  • نکوداشت مبلّغ شهید و فقیه انقلابی دیارعلویان
  • پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی
  • پیام برادران انصاری در پی درگذشت عروس امام خمینی
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود
  • پورفرجی:حضور امینی در شهرداری اهواز باعث ایجاد اختلاف بین نیروهای انقلابی شده است