Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدرضا اسدی رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کاشان، به مناسبت سی‌امین سالروز تصویب قانون تشکیل شرکت‌های آب و فاضلاب در نشست با خبرنگاران افزود: با وجود تمامی محدودیت‌های موجود از جمله شیوع ویروس کرونا که ۲۰ درصد مصرف آب در شهر‌ها را افزایش داد، شهرستان‌های آران و بیدگل و کاشان و ۱۲ شهر آن در تابستان امسال قطعی آب نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او، مصرف سرانه استاندارد آب را ۱۵۰ لیتر بر ثانیه دانست و گفت: متوسط مصرف سرانه آب در کاشان ۲۱۰ لیتر بر ثانیه است.

به گفته او، متوسط مصرف سرانه خانگی آب نیز در این منطقه ۱۵۹ لیتر بر ثانیه است در حالیکه مصرف سرانه استاندارد خانگی آب بین ۱۰۰ تا ۱۱۰ لیتر بر ثانیه است.

رییس هیات مدیره شرکت آب و فاضلاب کاشان، با تاکید بر پوشش ۹۹.۵ درصدی جمعیت شهری و نزدیک به ۹۸ درصدی از جمعیت روستایی در کاشان و آران و بیدگل از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند گفت: مصرف آب آشامیدنی مردم منطقه کاشان با افزون بر ۳۵۰ لیتر بر ثانیه آب انتقالی از زاینده‌رود و ۲۰۵ حلقه چاه عمیق و نیمه‌عمیق با میزان آبدهی ۲ تا ۲۰ لیتر بر ثانیه تامین می‌شود.

اسدی، اجرای طرح یکپارچه سازی آبفای شهری و روستایی را یادآورشد و گفت: با اجرای این طرح ۲۲ هزار فقره انشعاب با جمعیت ۴۵ هزار نفری در ۶۶ روستا در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب قرارگرفت که هم اکنون ۹ ماه بعد از اجرای این طرح رضایتمندی جمعیت روستایی ملموس و محسوس است.

او، ضمن تقدیر از تلاش همکاران در دو شهرستان قابل تقدیر افزود: واقعیت این است که کار‌های باقی مانده و انجام نشده زیادی است که باید انجام شود.

کاهش آبرسانی با تانکر از ۱۸ به پنج روستا در کاشان به گفته او، از بدو پوشش جمعیت روستایی با اجرای طرح ۱۸ روستایی که قبل از آن با تانکر آبرسانی می‌شد به پنج روستا شامل علی‌آباد، محمدآباد، یزدل سن سن و آب شیرین کاهش یافت.   مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان، تصریح کرد: اکنون ۵۵ روستا در کاشان و ۱۱روستا در آران و بیدگل با ۲۲ هزار انشعاب و جمعیتی افزون بر ۴۵ هزار نفر زیر پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب کاشان قرار دارند.

اسدی، با تاکید بر اینکه بعد از طرح یکپارچه سازی اصلاح شبکه‌های فرسوده آبرسانی روستایی و جلوگیری از هدررفت آب در این شبکه از نخستین اولویت‌های آبفا در سال جاری قرار گرفت گفت: در یک سال گذشته با صرف ۶ میلیارد تومان ۱۸ کیلومتر از شبکه‌های آب فرسوده به خصوص در روستا‌های شهر ابوزیدآباد و بخش بزرک (روستاس سده و مرق) اصلاح و بازسازی شده است.

او، هدررفت ۳۵ درصدی شبکه‌های فرسوده آبرسانی روستایی را تاکیدکرد و گفت: امسال ۱۴ کیلومتر خط انتقال مجتمع آبرسانی قهرود با صرف ۲.۵ میلیارد تومان که نزدیک به ۱۰ لیتر در ثانیه به ظرفیت آبرسانی آن افزوده شد، اصلاح شده است.

به گفته او، برای تکمیل مجتمع آبرسانی اردهال شامل روستای نشلج نیز ۱۲ کیلومتر خط انتقال و پمپاز با صرف اعتبار ۲ میلیارد تومان تکمیل شد.

رییس هیات مدیره شرکت آب و فاضلاب کاشان، افزود: آبرسانی پایدار به برخی روستا‌ها از جمله مرق با اتصال خط انتقال آب نابر به شبکه آب شهری و ۲۰ کیلومتر تعویض، بازسازی و اصلاح شبکه آبرسانی نیز با اعتباری بیش از ۸ میلیارد تومان انجام شد. افزایش ۱۷ هزار مترمکعب مخزن ذخیره آب در دو شهرستان اسدی، افزایش: ۱۷ هزار مترمکعبی مخزن ذخیره آب را با ۳۰ میلیارد تومان هزینه برای دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل که تابستان آینده به عنوان نخستین تابستان قرن در مدار بهره برداری قرار می‌گیرد یادآورشد و گفت: با افزایش این حجم مخزن۱۲۰ هزار مترمکعب میزان مخزن‌های موجود در مجموع به ۱۳۷ هزار مترمکعب افزایش یافت.

او، اظهارداشت: این مخزن‌ها که کار ساخت آن‌ها از یک و نیم سال پیش شروع شده شامل ۱۰ هزار مترمکعب مخزن در کاشان، یک هزار مترمعکب شهر جوشقان، پنج هزار مترمکعب در شهر آران و بیدگل و یک هزار مترمکعب در شهر قمصر است.

رییس هیات مدیره شرکت آب و فاضلاب کاشان، تامین آب اضطراری این منطقه را نیز تاکید کرد و گفت: از چند سال پیش حفر ۱۰ حلقه چاه آب با ظرفیت ۲۰۰ لیتر در ثانیه در منطقه راوند حاشیه آزاد راه امیرکبیر پیش بینی شده بود که اکنون هفت حلقه آن با میزان آبدهی ۱۲۰ لیتر در ثانیه با صرف ۳۵ میلیارد تومان از محل اعتبار‌های تنش آبی و منابع داخلی این شرکت در مدار بهره برداری قرار گرفته است.

اسدی، تلاش برای ارتقای کیفیت آب کاشان را نیز از دیگر اقدامات اولویت‌های شرکت آبفای کاشان برشمرد و گفت: اجرای این طرح ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که امید می‌رود مرحله نخست آن تابستان ۱۴۰۰ مورد بهره‌برداری و استفاده قرار گیرد. بهره برداری دستگاه آب شیرین کن نوش‌آباد۲ تا هفته آینده او، در دستور کار قرار گرفتن نصب دستگاه‌های آب شیرین کن در مناطق شهری و روستایی را به منظور ارتقای کیفیت آب کاشان را تاکیدکرد و گفت: در مناطق شهری اوایل سال‌جاری دستگاه آب شیرین کن سفیدشهر با ظرفیت تصفیه روزانه یک میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر در مدار بهره‌برداری قرار گرفت و در ۲ هفته آینده دستگاه دیگری با ظرفیت تصفیه روزانه یک میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر در شهر نوش‌آباد به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گفته او، اکنون در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل با مجموع ۱۲ شهر، دستگاه‌های آب شیرین کن در شهر‌های نیاسر با ظرفیت یک میلیون لیتر در روز، ابوزیدآباد با ظرفیت سه میلیون و ۶۰۰ لیتر در روز سفید شهر توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی با تضمین دولتی نصب شده است.   انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا اصلاح شبکه های فرسوده آبرسانی شرکت آب و فاضلاب کاشان کاشان و آران و بیدگل رییس هیات مدیره میلیارد تومان دو شهرستان لیتر بر ثانیه هزار مترمکعب بهره برداری آب شیرین کن مصرف سرانه گفته او

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۴۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۳ درصدی خدمات پستی البرز در خرید و فروش اینترنتی

رضا حمیدپور گفت: طی این مدت ۲۶۸هزار و ۶۹۷ مورد خدمات خرید و فروش اینترنتی در این استان انجام شد.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد فعالیت الکترونیکی با ۶۷۰ شرکت، فروشگاه و مشاغل خانگی اضافه کرد: اداره کل پست البرز برای توسعه اشتغال و کارآفرینی در بخش خدمات الکترونیکی پست مسیر جدیدی تعریف و هدفگذاری کرده است.

حمیدپور گفت: در دولت سیزدهم شرکت پست جمهوری اسلامی ایران در بخش توسعه تجارت الکترونیک و خرید و فروش اینترنتی کالا وارد مرحله جدیدی از فعالیت‌ها شده که در استان البرز با ۶۷۰ شرکت، فروشگاه، مشاغل خانگی به منظور صیانت از اشتغال و کارآفرینی قرار داد منعقد شده است.

مدیرکل پست البرز اضافه کرد: میزان مرسولات تجارت الکترونیک البرز طی سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته و ۲۶۸ هزارو ۶۹۷ مرسوله تجارت الکترونیک جابه جا شده است.

وی بیان کرد: بیش از پنج میلیون و ۷۱۹ هزار و ۶۷۰ مرسوله طی سال گذشته در شعب پستی این استان جابه جا شد.

حمید پور گفت: طی این مدت ترافیک پست پیشتاز چهار میلیون و ۷۹۰ هزارو ۷۹۶ مورد، پست سفارشی ۳۵ هزارو ۵۵۰ مورد و پست ویژه ۶۱۶ هزارو ۹۲۳ مورد بوده است.

وی بیان کرد: ترافیک مرسولات وارده طی این مدت ۶ میلیون و ۳۶۰ هزار مورد و مرسولات صادره پنج میلیون و ۴۴۳ هزار و ۲۳۴ مورد بوده است.

مدیرکل پست استان البرز یادآورشد: استقبال مشتریان از خرید‌های اینترنتی و روند رو به افزایش فروشگاه‌های عرضه کننده، موجب تقویت تجارت الکترونیکی در استان البرز شده است.

وی گفت: امسال بیش از هفت هزار گذرنامه زیارتی به ویژه در ایام محرم و صفر توزیع شده است.

وی افزود: اکنون ۱۶۱ واحد پستی در استان البرز فعالیت می‌کنند که ۱۵۶فقره آن شهری و بقیه روستایی است.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • از افزایش تراز آب دریاچه ارومیه تا آغاز تولید بنزین از متانول
  • افزایش ۱۸ درصدی تولید پتروشیمی ارومیه در ۱۴۰۲
  • انتقال ۱۳۷ میلیارد لیتر نفت و فرآورده در ۱۴۰۲/ طول خطوط لوله انتقال نفت ایران ۱۰۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد
  • افزایش ۱۷ درصدی توزیع کود کشاورزی در آذربایجان غربی
  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی کاشان
  • افزایش ۲۵ درصدی مصرف سوخت هواپیما در چابهار با افزایش ۳۸ درصدی پروازها
  • مشهد با کسری ۴۶ درصدی تامین آب مواجه است
  • افزایش ۳۳ درصدی خدمات پستی البرز در خرید و فروش اینترنتی
  • رشد ۱۰۴ درصدی تولیدات پتروشیمی شیراز
  • اختصاص ۶۵ میلیارد ریال جایزه کم‌مصرفی به مشترکان کاشانی