Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «شیخ همام حمودی» رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در بیانیه ای به مناسبت شهادت فرماندهان شهید حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس گفت: فرماندهان عملیات پیروزی شهیدان ابومهدی المهندس و قاسم سلیمانی در عملیات ناجوانمردانه آمریکا به دلایل متعددی به شهادت رسیدند. در صدر این دلایل، نقش فرماندهی شجاعانه این دو شهید در شکست دادن داعش بود که مهمترین تکیه گاه پروژه صهونیستی و نقشه های قدرت های استکباری برای ویران کردن عراق و کشورهای منطقه و استعمار مجدد آنها بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: روشی که نیروهای آمریکایی عملیات ترور فرماندهان عملیات پیروزی را انجام دادند، همانطور که مرجعیت عالی دینی آن را توصیف کرد، بیانگر تروریسم دولتی به تمام معنا است. این روش همچنین بیانگر نقض آشکار حاکمیت ملی عراق و اقدامی است که در خدمت گروههای تروریستی و پروژه داعش است که این دو شهید، افتخار فرماندهی نبرد و شکست آنها و خنثی سازی نقشه های کسانی را داشتند که دل به این گروه بسته بودند.

شیخ حمودی گفت: لذا این امر ایجاب می کند که همه جریان های میهن پرست دولت آمریکا را مجرم بدانند و از آن بخواهند که عذرخواهی رسمی کند و قاتلان را بازخواست کند. این امر همچنین تلاش مجدانه برای پایان دادن به حضور نظامی آمریکا مطابق با تصمیم پارلمان را ایجاب می کند.

در این بیانیه تصریح شد که زنده نگه داشتن یاد و خاطره دو فرمانده شهید به منظور احترام به رشادت های جاودانه و وفاداری به خون پاک آنها و سپاسگذاری برای پیروزی است که آنها با قدرت ایمان، اراده و روحیه حسینی (ع) رقم زدند زیرا آنها الگوی صالحی هستند که ما باید عشق آنها را در دل فرزندان خود قرار دهیم و آنها را نماد افتخار و عزت برای نسل ها قراردهیم.

شیخ حمودی تاکید کرد: ترور این دو شهید لکه ننگی بر پیشانی قاتلان بزدل خیانتکار خواهد بود و نفرین آن همیشه آنها را دنبال خواهد کرد.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه هشت نفر دیگر از همرزمانشان بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور مستقیم «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با شلیک راکت از پهپادهای ارتش این کشور، به شهادت رسیدند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به  این اقدام تروریستی کاخ سفید، بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه چندین فروند موشک بالستیک را به سمت پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» در استان «الانبار» عراق شلیک کرد.

در پی این موشک باران، پنتاگون در چندین مرحله و به صورت تدریجی اعلام کرد که تعداد ۱۱۰ نفر از نیروهای آمریکایی حاضر در پایگاه عین الاسد دچار آسیب مغزی شده و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

این جنایت پلید آمریکا علیه فرماندهان شهید سلیمانی و المهندس سبب شد که نمایندگان منتخب مردم عراق در پارلمان این کشور مصوبه اخراج نیروهای بیگانه از کشورشان را تصویب کنند تا مرحله دیگری از مبارزه مردم عراق علیه اشغالگری آمریکا آغاز شود.

برچسب‌ها مجلس اعلای اسلامی عراق جهان و سردار سلیمانی ابومهدی المهندس قاسم سلیمانی پروندهٔ خبری نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس اعلای اسلامی عراق جهان و سردار سلیمانی ابومهدی المهندس مجلس اعلای اسلامی عراق جهان و سردار سلیمانی ابومهدی المهندس قاسم سلیمانی اخبار کنکور ابومهدی المهندس قاسم سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۵۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انقلاب اسلامی ایران در حال انتشار در جهان است

ایسنا/زنجان امام جمعه زنجان گفت: مفاهیم انقلاب مانند عطر گل‌های بهاری است و کسی نمی‌تواند در مقابل آن بایستد. بنابراین انقلاب ایران همین‌گونه در حال انتشار در جهان است. 

آیت‌الله علی خاتمی امروز (جمعه، ۱۴ اردیبهشت ماه) در خطبه‌های نماز جمعه زنجان، اظهار کرد: وقتی امام راحل فرمودند ما انقلاب را به دنیا صادر می‌کنیم، بسیاری‌ تصور می‌کردند قرار است ما لشکری به کشورهای دیگر بفرستیم، اما خیر این نبود.

وی با اشاره به فرمایش امام راحل در این رابطه که اگر در مقابل دشمن یک قدم عقب بنشینید، آنها ۱۰ قدم پیش‌روی خواهند کرد، گفت: در ۴۵ سال گذشته، هر کشوری یک قدم عقب‌نشینی کرده، آمریکا ۱۰ قدم جلوتر آمده است.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه دشمنان ادعاهای حقوق بشری دارند، ادامه داد: در آمریکا به ۷۰ دانشگاه با نیروی نظامی حمله‌ور شده‌اند، در صورتی که در مجامع حقوقی، نیروهای نظامی و انتظامی حق ورود به مراکز علمی را ندارد. بیش از ۲۰۰۰ هزار نفر در دانشگاه‌های آمریکا و کشورهای اروپایی دستگیر شده‌اند، در حالی که تنها درخواست دانشجویان توقف کشتار مردم بی‌گناه غزه است، اما آنها به خوابگاه‌های دانشجویی شبانه حمله کردند و دانشجویان را با دستبند بردند؛ این است حقوق بشر آمریکایی؟!

خاتمی در بخشی دیگری از سخنانش با اشاره به روز جهانی صلیب سرخ، گفت: ایران در این رابطه با تمام قدرت در منطقه در حال نقش‌آفرینی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تحرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • احرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • نگرانی آمریکا از حضور روسیه در نیجر
  • انقلاب اسلامی ایران در حال انتشار در جهان است
  • شهید مطهری نیم قرن در راه اعتلای فکری جامعه اسلامی قلم زد/عملیات وعده صادق بسیار گسترده بود
  • «ما ملت شهادتیم» از شهید زاهدی تا سردار سلیمانی
  • پایان دوره آموزشی نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم
  • پیکر شهید «فرزین بلیان» در بانه تشییع شد
  • یکی از ثمرات طوفان‌الاقصی بیداری وجدان‌های دانشجویان است
  • پایان انتظار ۳۷ ساله مادر شهید اسدپور در شیراز