Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@21:14:01 GMT

تقویت پارک علم و فناوری در گلستان ضروری است

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۳۵۱۹۳

تقویت پارک علم و فناوری در گلستان ضروری است

غلامحسین رحیمی شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در گرگان اظهار داشت: گلستان به تلاش و سرمایه گذاری بیشتر در حوزه‌های پژوهش و فناوری احتیاج دارد و مسوولان و متولیان امر باید برای حل مشکلات این بخش جدیت بیشتری داشته باشند.

وی بیان کرد: یکی از راه های تقویت حوزه پژوهش در گلستان، تشکیل گروه‌ها و مراکز تحقیقاتی متناسب با ظرفیت‌ و مزیت‌های نسبی این استان در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون پژوهش و فناری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین بر لزوم تقویت مراکز میزبان طرح‌های نوآورانه تاکید کرد و گفت: روند حرکت شرکت های دانش بنیان و مراکز فناورانه باید به گونه ای باشد که  این مراکز با تولیدات و محصولات خلاقانه زمینه تحول اقتصادی را فراهم کنند.

غلامحسین رحیمی، معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به همراه روسای دانشگاه‌های گلستان روز پنجشنبه از مراکز دانشگاهی مینودشت، علی‌آبادکتول، آزادشهر، گرگان و گنبدکاووس دیدن کرد.

همچنین با حضور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، علاوه بر افتتاح مرکز آزمایش تحقیق و توسعه دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، نخستین تسهیلات صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی استان گلستان توسط معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم به یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان عضو پارک علم و فناوری گلستان اهدا شد.

برچسب‌ها معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری گرگان غلامحسین رحیمی شعرباف گلستان دانشگاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری گرگان معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری گرگان گلستان دانشگاه اخبار کنکور تحقیقات و فناوری پژوهش و فناوری وزیر علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۵۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای

اکبر قنبرپور مشاور وزیر و سرپرست پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات در سفر اخیرشان به کرمانشاه حامل خبر‌های خوبی در حوزه دیجیتال برای استان کرمانشاه بود.

اول اینکه اجرای دو پروژه عمده در حوزه اقتصاد دیجیتال استان کرمانشاه و به‌ویژه شهر کرمانشاه دنبال خواهد کرد که یکی از این پروژه‌ها ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال بوده و شامل تجهیز دو مرکز نوآوری در پارک فناوری استان و دانشگاه رازی است.

 قنبرپور برنامه‌ در دست پیگیری بودن توانمندسازی اقتصاد دیجیتال در استان و آغاز فعالیت در حوزه دانش‌آموزی و هم در بعد تربیت نیروی متخصص کاری در استان کرمانشاه را خبر خوب دیگرش در سفر به استان برای دنبال کردن بررسی میزان پیشرفت این برنامه‌ها بود.

مشاور وزیر و سرپرست پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات اولین مرکز تولید بازی‌های رایانه‌ای در پارک فناوری کرمانشاه از ماه آینده با ۲۰ تیم راه‌اندازی و فراهم شدن آمادگی لازم برای اینکه این تیم‌ها تا پایان سال به ۵۰ تیم افزایش پیدا کند و در صورت لزوم مراکز دیگری برای توسعه این صنعت ایجاد شود خبر خوب سومش به مردم کرمانشاه بود.

خبر خوب دیگر در جریان این سفر به پیگیری ایجاد یک شهرک اقتصاد دیجیتال در کرمانشاه بود که قرار است شعبه‌ای از پارک توسعه فناوری و نوآوری اقتصاد دیجیتال را که تحت عنوان پارک فاوا در استان فعالیت کند و در آینده تبدیل به یک پردیس علم و فناوری شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • وزیر علوم: صندلی خالی زیادی در دانشگاه‌ها داریم
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • برخی جو سازی‌ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد
  • افتتاح و کلنگ‌زنی چند پروژه در دانشگاه یاسوج 
  • استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به یاسوج سفر می کند