Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، شناسایی و مولدسازی یا فروش اموال مازاد دولتی مبتنی بر جزء (۲) و (۳) بند (د) تبصره (۱۲) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور است که آیین‌نامه اجرایی آن را هیات دولت اواخر خرداد ماه تصویب و به استان ها ابلاغ کرد.

مجلس شورای اسلامی بر اساس این ماده واحده به دولت اجازه داده است تا اموال منقول و غیرمنتقول در اختیار دستگاه های اجرایی را که در راستای وظایف ذاتی دستگاه ها مورد استفاده قرار نمی گیرد ، شناسایی و به دو طریق مولد سازی از طریق قرار دادن پشتوانه انتشار اوراق صکوک اجاره و یا فروش تعیین تکلیف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت همچنین تکلیف هر استان را در جدولی با تفکیک مولدسازی یا فروش مشخص کرده است.

 بر اساس برنامه ریزی ابلاغی شناسایی و فروش ۱۸ هزار و ۶۳۷ میلیارد ریال اموال مازاد برای استان مازندران تکلیف شده است . تکلیف مازندران برای شناسایی و مولدسازی اموال مازاد دولتی هم سه هزار و ۷۲۹ میلیارد ریال تعیین شده است.

سید اسماعیل هاشمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود :  در مجموع  در فاز اول اجرای این قانون  ۱۵۴ پرونده از اموال فروش مازاد به ارزش چهار هزار و ۸۴۴ میلیارد ریال در کارگروه استانی مستقر در استانداری مازندران تایید و برای تایید نهایی به وزارت اقتصاد و دارایی و کارگروه مرتبط ارسال شد.
وی گفت : وزارت اقتصاد نیز ۵۳ پرونده مولد سازی استان را به ارزش سه هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال برای فروش نهایی به کارگروه استانی ابلاغ کرد و  استان نیز موفق شد تاکنون حدود ۴۰۰ میلیارد ریال از این اموال را به فروش برساند.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران با این وصف گفت که این استان بر اساس ارزیابی ملی در اجرای قانون مولد سازی در بین ۳۱ استان کشور رتبه اول را کسب کرده است.

تکلیف مازندران به همراه ۹ استان از جمله  تهران ، خراسان رضوی ، خوزستان و فارس برای فروش اموال مازاد و همچنین مولدسازی آن در یک سطح تعیین شده است.

به موجب  اصلاحیه ای که دولت نسبت به آیین نامه اجرایی قانون مولد سازی مرداد ماه سال جاری به استان های کشور ابلاغ کرد، سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است پس از اطمینان از وصول ردیف‌ درآمدی مربوط، تا ۵۰ درصد از منابع وصولی را بابت تکمیل طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه ای نیمه تمام و بقیه منابع وصولی را برای افزایش تخصیص اعتبارات قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور از جمله پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان و مطالبات آنها مندرج در ضوابط اجرایی قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور اختصاص دهد.
 

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی وزارت اقتصاد و امور دارایی مازندران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی وزارت اقتصاد و امور دارایی مازندران مجلس شورای اسلامی وزارت اقتصاد و امور دارایی مازندران اخبار کنکور میلیارد ریال اموال مازاد مولد سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۵۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۲۵ نفر از داوطلبان متقلب کنکور/ حدود ۱۲ درصد داوطلبان غایب بودند

عبدالرسول پورعباس در خصوص میزان سلامت و امنیت برگزاری نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ اظهار کرد: این آزمون علی‌رغم پیچیدگی‌هایی که داشت و فشاری که از جانب فضای تبلیغاتی شبکه‌های متقلب به سازمان سنجش وارد می‌شد، خوشبختانه در نهایت سلامت برگزار شد و ما یکی از بی‌نظیرترین و سالم‌ترین آزمون‌های خود را برگزار کردیم.

بیشتر بخوانید: ۸۸ هزار داوطلب آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ انتخاب رشته کردند

وی در ادامه از تقلب ۲۵ داوطلب نوبت اول ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: تمامی این ۲۵ افراد متقلب بازداشت و به پلیس امنیت کشور تحویل داده شدند و در مراحل انجام بازجویی هستند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: در برگزاری نوبت اول کنکور امسال تمامی دستگاه‌های امنیتی کشور با تمام قوا برای تامین امنیت آزمون پای کار آمدند و توانستیم امنیت، آرامش و سلامت آزمون را تامین کنیم.

پورعباس خاطرنشان کرد: ۲۵ نفر از افرادی که به عنوان داوطلب متقلب در جلسه آزمون بازداشت شدند از مناطق مختلف کشور اعم از تهران، غرب، شرق کشور بودند و این افراد در همان دقایق اول آزمون شناسایی و دستگیر شدند.

معاون وزیر علوم خاطرنشان کرد: نحوه تنظیم سوالات آزمون و شخصی سازی دفترچه‌های داوطلبان از دیگر عواملی بود که توانستیم کنکور بی‌نظیری را در امسال برگزار کنیم و خوشبختانه امسال نسبت به سوالات رضایت داشتند و سوالات امسال از تعادل خوبی برخوردار بود.

پورعباس در پایان با تاکید بر اینکه حدوداً ۱۲ درصد داوطلبان نوبت اول کنکور غایب بودند، گفت: معمولاً تعداد غایبین آزمون در گروه‌های مختلف حدود ۱۲ درصد تخمین زده می‌شود؛ اما اگر بخواهیم میانگین را در نظر بگیریم در آزمون نوبت اول نیز همان ۱۲ درصد داوطلبان غایب بودند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

مریم شمسایی نیا کد خبر: 1229058 برچسب‌ها کنکور

دیگر خبرها

  • حدود ۵۰ درصد اتباع در تهران ساکن هستند
  • اروپایی‌ها چقدر برای بازنشستگی خود پس‌انداز می‌کنند؟
  • عبرت‌های بابک برای اکبرها
  • توزیع پوشاک بین مددجویان بهزیستی یزد
  • دستگیری ۲۵ نفر از داوطلبان متقلب کنکور/ حدود ۱۲ درصد داوطلبان غایب بودند
  • سودآوری ۴۸ هزار میلیاردی ایمیدرو در یک سال
  • استقبال ۲۰ هزار میلیارد ریالی مازندرانی ها از طرح کالابرگ و فجرانه
  • تعیین تکلیف حدود ۴ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان
  • ادعای اقدام علیه املاک دولت ایران؛ باکو قصد مصادره اموال کرده است؟
  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران