Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی دانشیار دانشگاه تبریز و جزو یک درصد دانشمندان برتر جهان گفت: جامعه دانشگاهی کشور وظیفه دارد تا مسیری که سردار سلیمانی و شهدای بزرگوار هموار کردند، با تحقیق، آموزش و تربیت نیروهای متخصص و البته متعهد ادامه دهد.

دکتر جلال شیری در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت صدیقه کبری(س) و سالروز شهادت سردار سپهبد سلیمانی، با بیان اینکه سردار دلاور ما، تعبیر به تمام معنای کلمه "ناصر الحسین" بود، اظهار کرد: ناصرالحسین یعنی کسی که یار و یاور و پشتیبان امام حسین(ع)، امام عصر(عج) و نایب بر حق امام عصر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ناصر الحسین بودن در کربلای ۱۴۰۰ سال پیش جا نمانده است، بلکه در امتداد تاریخ تا قیامت ادامه خواهد داشت، گفت: امروز ناصرالحسین بودن یعنی ناصرالمهدی بودن و ناصرالمهدی یعنی یاری رسان رهبر و ولایت فقیه؛ که شهید سلیمانی به تمام معنای کلمه، ناصرالحسین بود.

وی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی، طبق فرموده رهبر معظم انقلاب شخصیتی بود که در میدان‌های جنگ نیز اصول اخلاقی و انسانی را رعایت می‌کرد و با اینکه یک فرمانده و سردار بلندمرتبه بودند، در عین حال انسانی متواضع خوش‌ برخورد و پدری مهربان برای بچه‌های شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم بود، گفت: سردار سلیمانی در خط رهبری و پیرو، مدافع و ملتزم خط رهبری بود؛ او هم به اصل ولایت فقیه و هم به شخص ولی فقیه معتقد بود.

حاج قاسم، یار و یاور مردم مظلوم و ستم‌دیده بود

دانشیار دانشگاه تبریز با بیان اینکه حاج قاسم، یار و یاور مردم مظلوم و مردم ستم دیده کشورهای منطقه و کشورهای جهان بود، تاکید کرد: سردار سلیمانی یار و یاور محرومان بود، چنانچه در سیل خوزستان هم دیدیم که سردار با چه اخلاصی وارد عمل شده و به کمک مردم شتافت.

وی با تاکید بر اینکه جمیع اخلاق حسنه در وجود سردار سلیمانی جمع شده بود و البته از انسان "ناصرالحسین" هم انتظاری جز این نیست، خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی کسی بود که به تاسی از دستورات دین مبین اسلام، قرآن کریم و رهنمودهای اهل بیت(ع) به عنوان یک منتظر واقعی، بیداری اسلامی و همچنین مبارزه با فساد و فتنه، انحراف، بداندیشی، کج فهمی و بدعت در دین را شروع کرده و این مسیر را گسترش داد.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی در زمان حیات پربرکت خودشان اثرات بسیاری در ریشه کنی نفاق و کج‌اندیشی‌ها و به ویژه گروه‌های تکفیری و تروریستی داشت، افزود: تروریست‌های تکفیری در ظاهر یک نماد هستند که پشت سرشان قدرت‌های سلطه‌طلب و استعمارگر قرار دارد و تمام هدفشان به استضعاف کشیدن ملت‌ها، به ویژه مسلمانان است؛ آنان می‌خواستند اصول اساسی اسلام را به زعم خود از بین برده و مردم جهان را با یک برداشت نادرست و فهم غیرواقعی و غیرعقلانی از دین اسلام مواجه کنند، اما سردار در مقابل همه این‌ها ایستاد و سینه سپر کرد.

شیری با اشاره به اینکه بعد از شهادت سردار سلیمانی نیز خون ایشان همانند یک آتشفشان مقدس و عظیم، آواری شد بر سر سلطه طلبانی که فکر می‌کردند با شهادت سلیمانی‌ها، مشی و مرام آن‌ها نیز به فراموشی سپرده خواهد شد، گفت: این خیال خام نه تنها محقق نشد، بلکه به لطف الهی، مراسم تشییع باشکوه ایشان در کشور و استان‌های مختلف، انسجام بخش بین افراد با سلایق مختلف شد.

وی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی بعد از شهادت هم امت اسلامی را متحد و یکپارچه کرد، افزود: سردار سلیمانی در مقابل جریانی که اسلام، انقلاب و محور مقاومت را مورد هدف قرار داده بود، سینه سپر کرد و به برکت خون این شهید و سایر شهدا، امروز پیشرفت‌های ایران اسلامی نه تنها در منطقه، بلکه در سطح بین الملل بسیار چشم گیر و مثال زدنی است.

وی در ادامه با بیان اینکه همه اقشار جامعه و به ویژه دانشگاهیان در حوزه علمی باید مسیر سردار سلیمانی را تداوم دهند، افزود: سردار شهید ما، جبهه‌ها و مرزهایی را که تروریست‌های خودخوانده ترسیم کرده بودند شکست و قالب پوشالی و نخ‌نمای توطئه‌هایشان را به دنیا نشان داد و ما نیز باید ادامه دهنده راه و رسم این شهید والامقام باشیم.

باید قدر این امنیت را بدانیم

دانشیار دانشگاه تبریز با بیان اینکه این مسیر به راحتی هموار نشده است، اضافه کرد: همواره باید در خاطر داشته باشیم که بستر این امنیت پایدار، از خون شهید سلیمانی‌ و جانفشانی شهدا نشات گرفته است؛ باید قدر این امنیت را بدانیم و خیال نکنیم که خود به خود ایجاد شده است، چراکه برای این امنیت، خون‌ها ریخته شده است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای انقلاب چندین هزار شهید ترور در کشور داریم، اضافه کرد: امروز، بهای این خون‌ها و تداوم مسیر شهدا باید واضح شود و اساتید و معلمان باید این‌ موارد را تبیین کنند، البته خدای ناکرده اگر یک عده قلیلی هم اگر بخواهند علنی و یا غیرعلنی به مواضع دینی، انقلابی و شهدا دهن کجی کنند، در هر درجه‌ای هم که باشند، قطعا با پاسخ کوبنده مردم مواجه خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه امروز خط ما خط رهبری است و ملاک و فصل الخطاب ما فرمایشات ایشان و معیار در تشخیص ما نیز خط رهبری است، گفت: اصل ولایت فقیه و شخص ولی فقیه، چیزی است که شهدا به ما آموختند.

شیری، به پیام ترور سردار سلیمانی و شهید فخری‌زاده نیز اشاره کرد و گفت: پیام خون‌های به ناحق ریخته شده در سراسر تاریخ، از یک مسئله نشات گرفته و در تمام آن‌ها یک پیام و اصل واحد می‌توان دید که همان اصل "هیهات من الذله" است؛ این اصل یعنی امت اسلام، شیعه علی و متمسکین به قرآن و اهل بیت، هرگز ذلت را نخواهند پذیرفت.

وی با اشاره به اینکه پیام دیگر این خون‌های به ناحق ریخته شده خطاب به جبهه استکبار، این است که جوانان ما راه این شهدا را ادامه خواهد داد و در حقیقت "نحن مقاومون" پیام دیگر شهادت این دلیرمردان است، ادامه داد: سومین پیامی که شهادت این بزرگواران به جبهه کفر و نفاق صادر کرد، این بود که امت اسلام متحد بوده و زیر لوای رهبری عظیم الشان انقلاب راه شهدا را ادامه خواهد داد و در به ثمر نشاندن تلاش‌ها و مجاهدت‌ها و جانفشانی‌های این شهدای بزرگوار، مصمم‌تر خواهد شد.

حقانیت انقلاب و محور مقاومت، پیام شهادت سردار سلیمانی و شهید فخری‌زاده است

وی با اشاره به اینکه نمایش حقانیت انقلاب و محور مقاومت برای جهانیان و مظلومیت جبهه مقاومت اسلامی از پیام‌های دیگر ترور سردار سلیمانی و شهید فخری‌زاده است، افزود: این ترورها نشان داد که جبهه مقابل و مستکبران و عمال داخلی آنها، چقدر نسبت به مومنان الهی وحشت زده و هراسان‌اند و چقدر در قلوب‌شان رعب و هراس افکنده شده است. در مقابل این مستکبران مرعوب، مردانی بودند که شهادت و ایثار را انتخاب کرده و به تاسی از آیه "مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلا" ایستادند که عده‌ای شهید شده و عده‌ای هم منتظراند.

دانشیار دانشگاه تبریز در خاتمه تاکید کرد: پیام دیگر شهادت سلیمانی‌ها و فخری‌زاده‌ها این است که همچنان "ناصرالحسین‌ها" تربیت می‌شوند تا اینکه انقلاب اسلامی را به انقلاب جهانی امام زمان ارواحنا فداه، پیوند داده و شاهد برپایی عدل و توحید در تمام جهان باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی شهادت سردار سلیمانی آذربايجان شرقي دانشگاه تبريز اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی دانشیار دانشگاه تبریز سردار سلیمانی سردار سلیمانی یار و یاور فخری زاده خط رهبری خون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۵۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین احمد لقمان پور بعداز ظهر شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: به مناسبت شهادت امام صادق علیه‌السلام، دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس میهمان شهر قم خواهند بود.

وی بیان کرد: یکی از این دو شهید والامقام در عملیات کربلای پنج در سال ۱۳۶۵ در شلمچه به شهادت رسیده و دیگری در عملیات عاشورای ۲ در سال ۱۳۶۴ در چنگوله به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم افزود: پیکرهای مطهر این دو شهید گمنام روز جمعه هفته جاری از ساعت ۱۶:۴۰ از میدان آل یاسین به سمت مسجد مقدس جمکران تشییع خواهند شد.

وی ادامه داد: این دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در صحن اصلی مسجد مقدس جمکرا ن خاکسپاری می‌شوند.

کد خبر 6090166

دیگر خبرها

  • ماجرای اظهار نظر سردار سلیمانی در سریال پایتخت ۵
  • جذب و تربیت سالانه دو هزار نیروی متخصص در حوزه فناوری کوانتوم
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • گرامیداشت شهید جاویدالاثر احمد قلی قائدی در بن
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • شهادت ۲ فلسطینی در غرب جنین/ درگیری‌های مسلحانه مقاومت با اشغالگران در طولکرم