Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام صفدر الهی‌راد، عضو هیأت علمی گروه کلام و فلسفه دین مؤسسه امام خمینی (ره) در گفت‌وگو با خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس ضمن تسلیت ارتحال آیت‌الله مصباح یزدی اظهار داشت: علامه مصباح یزدی علم و عرفان را با سیاست، اقتصاد و انقلاب گره زده بود. واقعاً سخت است که یک انسان  فردی حماسی باشد، اما در عین حال رشد معنوی خود را حفظ کند و در میدان عمل کم نگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهمترین توصیه‌ آیت‌الله مصباح یزدی/ نظر عمار رهبری درباره انحراف برخی علما

وی با اشاره به مهمترین توصیه‌ مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی به همه افراد، افزود: ایشان خیلی متواضعانه همیشه به دو نکته تأکید داشتند: یکی رعایت اخلاق در همه امور و دیگری توجه به امام زمان (عج) حتی با ذکر صلوات.

حجت‌الاسلام الهی‌راد با بیان خاطراتی درباره تفکر آیت‌الله مصباح در زمینه‌های مختلف، گفت: گاهی برخی که حتی به درجه آیت‌الله رسیده بودند، از دین و انقلاب منحرف می‌شدند. در این هنگام وقتی نظر علامه را سؤال می‌کردیم، ایشان می‌گفت: «این تغییر نگرش ریشه در مسائل دنیوی و اخلاقی دارد». آیت‌الله مصباح معتقد بود که تعلقات دنیوی در انحرافات فکری مؤثر است.

تأکید علامه به بصیرت افزایی جوانان

وی با اشاره به تأکید آیت‌الله مصباح یزدی به برگزاری دوره‌های معرفتی برای جوانان و دانش‌آموزان، افزود: ایشان در چند ماه اخیر هم تصریح کرد: «تا می‌توانید برای جوانان دوره‌های معرفتی برگزار کنید و حتی یک نفر را هم از دست ندهید. اگر به همان یک نفر توجه نکنید، محتمل کفر است». خودشان نیز به جای حضور در مراسم و تشریفات، بسیاری از وقت خود را به بصیرت‌افزایی دانش‌آموزان و دانشجویان اختصاص می‌داد.

نقش آیت‌الله مصباح یزدی در مبارزه با طاغوت

عضو هیأت علمی گروه کلام و فلسفه دین مؤسسه امام خمینی (ره) به هجمه‌هایی که با آیت‌الله مصباح یزدی درباره نقش نداشتن در انقلاب شده بود اشاره کرد و گفت: ایشان دهه ۴۰ که حضرت امام (ره) برای مبارزه با طاغوت قیام کرد، نشریه‌ای منتشر و علیه طاغوت افشاگری‌هایی می‌کند. حتی بیشترین امضای زیر بیانیه‌ها علیه شاه بعد از آیت‌الله خلخالی، برای آیت‌الله مصباح یزدی است.

خط قرمز علامه مصباح یزدی، ولایت مطلقه فقیه بود/ افتخارم این است که سرباز و خاک پای رهبری هستم

وی با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی نیز خط قرمز علامه مصباح یزدی، ولایت مطلقه فقیه بود، تصریح کرد: ایشان همواره به نعمت ولایت فقیه و وجود شخص حضرت آقا اشاره داشت و در هر جایی سعی می‌کرد از رهبر معظم انقلاب اسلامی دفاع کند و حتی چندین بار به ما تأکید می‌کرد که «من افتخارم این است که سرباز و خاک پای رهبری هستم». علامه مصباح یک بار که با آیت‌الله محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر رهبر انقلاب دیدار داشت، می‌گوید «من توفیق نداشتم تاکنون پای حضرت آقا را ببوسم. شما نزد ایشان مشرف می‌شوید به نیابت از من پای آقا را ببوسید».

حجت‌الاسلام الهی‌راد با اشاره به اینکه آیت‌الله مصباح کبریت بی‌خطر نبود، افزود: برخی علما تقوا و علم دارند اما در مواقعی سکوت می‌کنند. علامه مصباح آنقدر مدافع ولایت و اسلام بود که حتی یکی از سران موساد گفته بود تنها کسی که می‌تواند مانع تحقق دموکراسی در ایران شود، مصباح است. آیت‌الله مصباح به معنای واقعی کلمه بصیرت داشت؛ به طوری که حضرت آقا فرمودند «اگر خدای متعال به نسل کنونی ما، این توفیق را نداد که از شخصیت‌هایی مانند علامه طباطبایی و شهید مطهری استفاده کند، اما به لطف خدا این شخصیت عزیز و عظیم القدر (آیت‌الله مصباح) خلاء آن عزیزان را در زمان ما پر می‌کند».

عضو هیأت علمی گروه کلام و فلسفه دین موسسه امام خمینی (ره) با بیان اینکه هر کسی به هر جایی رسیده سربازی رهبر معظم انقلاب را مهمترین دلیلش می‌داند، گفت: خدا سال گذشته علمدار و مالک اشتر و امسال عمار رهبر معظم انقلاب را از ما گرفت. شهید قاسم سلیمانی که در چنین روزی به شهادت رسید، در وصیت‌نامه‌اش خود را سرباز می‌داند و سلوک علامه مصباح هم چنین بود، تا جایی که ما هر چه به ایشان نزدیک می‌شدیم، خود را به حضرت آقا نزدیک‌تر می‌دیدیم و بیشتر محب رهبر معظم انقلاب می‌شدیم.

به گزارش فارس، آیت الله مصباح یزدی عصر روز گذشته ۱۲ دی ماه پس از تحمل مدتی بیماری به لقا الله پیوست.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: امام خمینی علم دین مصباح یزدی آیت الله مصباح یزدی رهبر معظم انقلاب علامه مصباح حضرت آقا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۵۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه رشت ضمن تسلیت ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: تلاش امام جعفر صادق (ع) در راستای گسترش اندیشه اسلام بود و در دوران امامت خویش چند کار اساسی انجام دادند که ثمرات آن را امروز در جامعه شیعی شاهد هستیم.

وی افزود: سه شنبه هفته آینده زمان خروج آمریکا از برجام و اعلام کاهش گام به گامی تعهدات هسته‌ای است، امام راحل درباره آمریکا می‌فرماید؛ این ابر قدرت‌ها می‌خواهند به همه جا مسلط شوند برخی دولت‌ها فکر می‌کنند که اگر در دامن آمریکا بروند موفق می‌شوند اما بدانند اشتباه است.

امام جمعه رشت با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ما هشت سال با صدام جنگ داشتیم اینها هر چقدر توانستند به رژیم بعثی کمک کردند، گفت: آمریکا هر چقدر طی این سال‌ها توانسته با کشور ما دشمنی کرده است.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه بیداری دانشجویان در دانشگاه‌های غرب و آمریکا نتیجه دوراندیشی مقام معظم رهبری است که سال‌ها قبل برای جوانان اروپایی و آمریکایی نامه نوشت، ادامه داد: امام جامعه ما ۱۰ سال پیش خطاب به جوانان اروپا و آمریکا چهره پردازی سخیف بین دانشجویان و واقعیت سد عاطفی و ایران هراسی و اسلام هراسی ارا تشریح کردند.

وی ادامه داد: امروز فرهیختگان دنیای اسلام جوانان اروپا و آمریکا را تحسین می‌کنند حقایقی که جمهوری اسلامی ۴۵ سال می‌گوید کسی باور نمی‌کرد اما امروز دنیا دارد حقانیت جمهوری اسلامی را باور می‌کند خدا را شکر بیداری در جهان ایجاد شده البته جبهه استکبار همواره از بیداری اسلامی و ملت‌ها در هراس بودند.

آیت الله فلاحتی اضافه کرد: استکبار جهانی برای اداره خود هیچ فردی برایشان مهم نیست هر کسی در عرصه بیداری قرار بگیرند برای اینکه خودشان بمانند از هیچ کاری فروگذاری نمی‌کنند.

امام جمعه رشت خطاب به همه مسؤولان اجرایی و قوای سه گانه کشور تصریح کرد: امروز شرایط خوبی حاکم است، امروز رسانه‌های جهانی به جان یکدیگر افتاده، صهیونیسم و استکبار جانی عقب نشینی کرده‌اند اما گاهی مواقع دلخوری‌ها و مشکلاتی نیز در داخل است که باید توسط مسؤولان جبران و مشکلات رفع شوند.

کد خبر 6095649

دیگر خبرها

  • بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است
  • دیدار استاندار لرستان و آیت‌الله «نیازی»
  • آیت‌الله مصباح نقش مهمی در تحول علوم انسانی داشتند
  • فاضل لنکرانی: «امید» در میان اساتید حوزه در حال از بین رفتن است / تعداد شاگردان استادی که ۱۰۰ شاگرد داشت به ۱۰ نفر رسیده / مراجع و رهبری به این مسائل توجه کنند
  • طرح ولایت آیت الله مصباح یزدی اثرات عمیقی در جوانان داشت
  • بررسی آراء و اندیشه های علامه مصباح یزدی در حوزه تعلیم و تربیت
  • تجلیل از ۷۰ سال خدمت علمی آیت الله جوادی آملی
  • تجلیل از آیت‌الله جوادی آملی به مناسبت روز معلم
  • نامه محرمانه ساواک درباره عروس بزرگ امام(ره)
  • دستور ساواک برای بازرسی از عروس امام (ره)+ سند