Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در پیامی رحلت آیت الله علامه محمد تقی مصباح یزدی را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

روح بلند عالم متفکر و انقلابی، فقیه و فیلسوف ومفسر عالیقدر حضرت آیت ‌الله حاج شیخ محمدتقی مصباح یزدی به ملکوت اعلی پیوست و به جوار ارواح پاک عالمان و شهیدان، شتافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایشان در طول بیش از شصت سال حیات پربرکت علمی و تحقیقی و سلوکی و تربیتی خود، مانند چشمه جوشان علم و معرفت و اخلاق جوشید و جان مشتاقان را سیراب کرد.

آن عالم ربانی، بزرگمرد میدان مجاهدت های خاموش در تربیت نیرو و ترویج معارف الهی در سالهای قبل از انقلاب در مبارزه با طاغوت و الحاد و انحراف بود. ‌درسالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی، علیرغم ایفای نقش موثر در جامعه مدرسین و شورای عالی انقلاب فرهنگی و دفتر وحدت حوزه و دانشگاه ومجلس معظم خبرگان؛عرصه تربیت وتعلیم و تحقیق را رسالت اصلی خود دانست و‌ تا آخرین روزهای عمر با برکتش، لحظه ای از پای ننشست.

نسلهایی از جوانان گذشته و اکنون ایران اسلامی، مدیون و‌ وامدار آثار تالیفی و جهاد تربیتی او هستند.

آن تربیت یافته مکتب امام راحل (ره) و علامه طباطبایی ‌و خوشه چین خرمن فیض آیت الله العظمی بهجت، از روحی مصفا و جانی مهذب و تواضعی سرشار و لسانی نافذ و قلمی روان برخوردار بود. از رهگذر آثار قلم و بیان سازنده او، هزاران جان شیفته از طلاب و دانشجویان و فضلا بهره ها برده و خواهند برد. نگاه عمیق و بصیرت نافذش در تشخیص خطوط و جریانهای انحرافی، صراحت و شجاعت و صلابتش مثال زدنی اش ایشان را آماج حملات مسموم دشمنان و منحرفان قرار داده بود.

آثار تالیفی ایشان در عرصه معارف قرآنی و حدیثی و فلسفی و ‌حکمی و اخلاقی هرکدام چشمه جوشان هدایتند که در خلا وجود آن بزرگمرد جان ‌های مشتاق را رهنمون خواهند بود. شاگردان و تربیت شدگان ایشان در حوزه علمیه خصوصا در موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی« ره» و نیز مستفیدان ایشان در مجامع دانشگاهی، بحمدالله منشأ آثار و برکات زیادی هستند.

سرانجام آن عالم خدمتگزار و بصیر پس از عمری تلاش و مجاهدت انقلابی درخدمت به اسلام و تشیع و حوزه های علمیه و انقلاب و نظام اسلامی، در ایامی که منور به ذکر حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها است و در شبی که معطر به عطر شهادت سردار دلها است، به لقاءالله پیوست.

اینجانب با قلبی آکنده از اندوه و غم، فقدان غمبار علامه بزرگوار آیت الله مصباح یزدی را از لسان اعضای مکرم شورای سیاستگذاری و نمایندگان معزز ولی فقیه در استانها و امامان محترم جمعه سراسر کشور، به محضر حضرت ولیعصر ارواحنافداه، رهبرحکیم انقلاب، حوزه مقدسه علمیه قم و شاگردان و مستفیدان و علاقمندان و به ویژه خاندان مکرم ایشان تسلیت و تعزیت می گویم و علو درجات آن روح پاک و صبر و اجر را برای بازماندگان و علاقمندان ایشان تمنا می‌کنم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آیت الله مصباح یزدی حاج علی اکبری شورای سیاستگذاری ائمه جمعه بیانیه مصباح یزدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۶۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماده واحده «اصلاح ماده ۴ آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی» ابلاغ شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رئیسی، رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی ماده واحده «اصلاح ماده ۴ آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی» که در جلسه ۸۹۷ مورخ ۱۴۰۲.۱۲.۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌تصویب رسیده است، را به شرح زیر برای اجرا ابلاغ کرد.

شورای ‌عالی حوزه‌ های علمیه

شورای تخصصی حوزوی

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی

ماده واحده «اصلاح ماده ۴ آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی» که در جلسه ۸۹۷ مورخ ۰۸.۱۲.۱۴۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی و براساس مصوبه جلسه ۴۶۵ مورخ ۰۱.۱۲.۱۴۰۲ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی (به پیشنهاد شورای عالی حوزههای علمیه) به تصویب رسیده است؛ به شرح ذیل برای اجراء ابلاغ می شود:

«ماده واحده- ماده ۴ اصلاحی آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی (مصوب جلسه ۸۸۴ مورخ ۱۳.۰۴.۱۴۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی) به شرح ذیل اصلاح می شود:

ماده ۴- اعضای شورا:

سه نماینده از شورای‌عالی حوزه‌های علمیه

سه نماینده از شورای‌عالی انقلاب فرهنگی

مدیر حوزه‌های علمیه یا نماینده وی

رئیس جامعة ‌المصطفی العالمیه یا نماینده وی

مدیر حوزه علمیه خراسان

مدیر حوزه علمیه اصفهان

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران

مدیر جامعة الزهرا(س)

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی

هفت نفر از فضلای صاحب‌نظر حوزوی

تبصره - اعضای حقیقی موضوع بند ۱۰ بنا به پیشنهاد شورای‌ عالی حوزه‌های علمیه و تصویب شورای ‌عالی انقلاب فرهنگی و با حکم رئیس شورای ‌عالی انقلاب فرهنگی، برای یک دوره ۳ ساله منصوب می‌شوند».

کد خبر 6096964

دیگر خبرها

  • بیشترین مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در دوره اخیر برای آموزش و پرورش بوده است
  • ظرفیت استقبال از گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا بی نهایت است
  • انزوای رژیم صهیونیستی در جشنواره‌ها/ از فرصت‌ها استفاده نکردیم
  • کاندیداهای شورای ائتلاف در حوزه انتخابیه قائم‌شهر معرفی شد
  • کاندیدا‌های شورای ائتلاف در شیراز و زرقان معرفی شد
  • کاندیداهای شورای ائتلاف در شیراز و زرقان معرفی شد
  • حوزه‌های علمیه مهمترین نقش تربیتی را در جامعه دارند
  • ماده واحده «اصلاح ماده ۴ آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی» ابلاغ شد
  • رئیس جمهور ماده واحده شورای عالی انقلاب فرهنگی را برای اجرا ابلاغ کرد
  • دشمن به دنبال از بین بردن هویت گفتمان انقلاب اسلامی است