Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-09@02:04:06 GMT

مرمت بقعه مالک سنقر پس از چهار دهه

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۳۶۸۶۸

مرمت بقعه مالک سنقر پس از چهار دهه

 به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، داریوش فرمانی بااشاره به اهمیت بنای تاریخی بقعه مالک، اظهار کرد: باتوجه به اینکه آخرین بار سال ۱۳۵۹ کار مرمتی روی این بنای تاریخی انجام گرفته بود، به علت گذشت زمان و فرسودگی بنا، سال گذشته برای مرمت و بازسازی آن اعتبار اختصاص دادیم.

وی تصریح کرد: هرچند طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار بود اواخر سال گذشته با بهتر شدن شرایط جوی عملیات مرمتی این بنا را آغاز کنیم، اما متاسفانه عدم به موقع تخصیص اعتبارات و شیوع بیماری کرونا باعث شد که نتوانیم این پروژه را در زمان مقرر اجرا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان سنقر در استان کرمانشاه افزود: پس از رفع موانع توانستیم از حدود یکی دوماه پیش عملیات مرمت و بازسازی این بنای تاریخی را پس از گذشت ۴۰ سال آغاز کنیم.

وی تاکید کرد: در این مرحله مرمت گنبد، نم زدایی و بندکشی دیوارها، مرمت بخش هایی از سردابه داخل بنا، تعویض ناودانی ها و ... در دستور کار قرار گرفت.

فرمانی از اتمام عملیات مرمت و بازسازی این بنای ارزشمند تاریخی خبرداد و اعلام کرد: در این مرحله حدود ۴۳۰ میلیون ریال برای مرمت بنا صرف شد و درصورتی که اعتبار جدیدی تخصیص پیدا کند، یک مرحله دیگر مرمت و بازسازی آن را اجرایی خواهیم کرد.

کد خبر 577175 برچسب‌ها فرهنگ - میراث فرهنگی استان کرمانشاه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: فرهنگ میراث فرهنگی استان کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۶۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو بنای غیر مجاز در بهشهر قلع و قمع شد

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،غلامرضا قنبری با اشاره به اجرای حکم قلع و قمع دو بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان بهشهر، گفت: این قلع و قمع برای جلوگیری از تغییرکاربری‌های غیرمجاز و اجرای بر اساس ماده 3 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها با هماهنگی دادستان و دبیر حفظ حقوق بیت المال این شهرستان اجرا شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر افزود: با قلع و قمع این بناهای غیرمجاز 182 متر مربع از اراضی کشاورزی این شهرستان آزادسازی و به چرخه تولید بازگشت.

 

وی تصریح کرد: مردم می توانند هرگونه تغییر کاربری در اراضی کشاورزی را به شماره تلفن 131 اطلاع دهند تا از سود جویی ‏برخی افراد و قلع و قمع اراضی ارزشمند کشاورزی که ضامن امنیت غذایی جامعه است، جلوگیری کنند.

دیگر خبرها

  • دیواره تاریخی خیابان باباطاهر مربوط به دوران ایلخانی است
  • مرمت مسجد تاریخی«چهلستون و یری» با جدیت ادامه یابد
  • تخصیص اعتبار برای مرمت مساجد تاریخی «چهلستون» و «یری پایین» زنجان
  • (ویدئو) جنجال تبدیل کلیسای تاریخی به مسجد به دستور اردوغان
  • جزییات بیشتر قطع یک درخت خطرساز در روستای کیسم آستانه اشرفیه
  • دو بنای غیر مجاز در بهشهر قلع و قمع شد
  • آغاز مرمت و بازسازی مسجد تاریخی یوردشاهی ارومیه
  • مرمت پل تاریخی زمان‌خان سامان مدیریت شود
  • ۵۰ درصد چاه‌های آب سمنان نیازمند مرمت و بازسازی است
  • کشف دیواره تاریخی در خیابان باباطاهر همدان + عکس