Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهندس سمیرا رضازاده یک فعال حوزه پوشاک در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه فعالیت تولید پوشاک را به صورت غیر رسمی و بدون ثبت برند از سال ۱۳۸۹ آغاز کردیم و دو سال بعد موفق به ثبت برند و تولید انبوه شدیم .

او در ادامه گفت: هم اکنون ۴ شعبه تولید و فروش مانتو در تهران ، یک شعبه در اراک ، و ۱۲نمایندگی در سایر شهرهای کشور فعالیت داریم که در ۲۳۴ عاملیت فروش محصولات را به مشتری عرضه میکنیم ، همچنین از اواخر بهمن ماه امسال تولیدات پوشاک خود را به کشور ترکیه صادر خواهیم کرد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فعالان صنعت پوشاک تصریح کرد: هم اکنون ماهانه ۳۵۰۰ دست مانتو به اررزش ۳هزار میلیون ریال تولید میکنیم که کل سرمایه گذاری انجام شده معادل ۴۰ میلیارد ریال است .

رضا زاده ادامه داد : در حال حاضر به صورت مستقیم برای ۲۵ نفر و بصورت غیر مستقیم برای ۳۵ نفر ایجاد اشتغال کرده ایم که از صد در صد ظرفیت تولید استفاده می کنیم .

او در خصوص واردات پوشاک از کشورهای شرق آسیا از جمله تایلند، مالزی، چین و کشورهای همسایه مثل ترکیه که امروز بزرگترین تولید کننده و صادرکننده پوشاک منطقه است گفت : واردات موجب ایجاد رقابت بین تولیدکننده های بین المللی و افزایش کیفیت کالا می شود .

رضازاده با تاکید بر اینکه موانع تولید پوشاک از جمله پرداخت ۹ درصدی ارزش افزوده در کشور باید برداشته شود و تولید ملی را فدای ارزش افزوده نکنند .

این فعال صنعت پوشاک خاطر نشان کرد: اگر دولت موانع تولید را مرتفع کند تولیدکنندهای داخلی بهترین توان را دارند با همین امکاناتی که داریم تولید کنیم و با نازل ترین قیمت ارایه دهیم، مسئولان متاسفانه از ما حمایت نمی کنند ، مثلا ترکیه با پرداخت یارانه و حمایت از تولید کننده تبدیل به بزرکترین و صادرکننده پوشاک منطقه شده است بنابر این مسئولان مربوطه باید از تجربیات موفق کشورها الگو برداری کنند تا صنعت کشور بتواند از بهترین امکانات برخوردار شود تا بتوانیم در بازارهای جهانی جایگاه خود را تقویت کند .

به گفته وی، هم اکنون قیمت تمام شده تولید كالا در ایران بالا است. حق بیمه در ایران نسبت به سایر كشورها بالاتر است. در تركیه هر سه تا چهار سال ماشین آلات تغییر می كنند درحالیکه تجهیزات پوشاک در ایران بروز نیست که این امر توجه ویژه مسئولان را می طلبد .

رضا زاده ادامه داد: با توجه به نزدیک شده به ماههای پایانی سال و لزوم تولید پوشاک به منظور عرضه فروش نوروزی ، در حال حاضر مهمترین دغدغه تولید کننده های پوشاک تامین مواد اولیه است که به علت نوسان نرخ ارز واحتکار پارچه های خارجی از فروش آن خودداری می کنند و ما نمی توانیم تولید به موقع داشته باشیم یا با خرید پارچه با قیمت گزاف از حاشیه سود ۲۰تا ۲۵ درصدی برخوردار شده و قادر به پرداخت هزینه های تولید نباشیم و متضرر شویم .

این تولیدکننده پوشاک از دولت خواستار هر چه سریعتر موانع موانع تولید شد و گفت: اگر دولت از تولیدکننده داخلی حمایت کند تا بتوانند مواد اولیه مورد نیاز را تامین کنند علاوه براینکه نرخ پوشاک کاهش و کیفیت افزایش می یابد و مردم از خرید کالای ایرانی استقبال می کنند از خروج ارز نیز جلوکیری می شود و عرضه با تقاضا در بازار داخلی متعادل می شود .

او در خاتمه خاطرنشان کرد : به منظور ثبت طرح و مدل برای تولید مانتو ، تولید کننده ها باید از کارگروه مد و لباس مجوز بگیرند تا بتوانند طبق سلایق مشتری مانتوهای متنوع و مناسب تولید و عرضه کنند .

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فعالان اقتصادی تولید پوشاک تولید کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۷۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هجوم عجیب برای خرید طلا/ فروش طلا رکورد زد

‌به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در بیست و چهارمین جلسه حراج شمش طلا که ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مرکز مبادله ایران برگزار شد، ۳۱۹ کیلو گرم شمش طلای استاندارد با عیار ۹۹۵ در هزار معامله شد.

تسنیم در گزارشی نوشت: از مجموع ۴۱۰ کیلوگرم شمش طلای عرضه شده در حراج های عمده و خرد تالار معاملات طلای این مرکز، ۳۱۹ کیلوگرم با میانگین قیمت چهار میلیارد و ۴۴۳ میلیون تومان به ازای هر شمش طلای استاندارد معامله شد.

گفتنی است، در مجموع ۲۴ جلسه حراج حضوری مرکز مبادله ایران، حدود ۳,۵ تن شمش طلا مورد معامله قرار گرفته است.

لازم به ذکر است، عرضه کنندگان شمش طلا در مرکز مبادله ایران، واردکنندگان شمش طلا و تولیدکنندگان داخلی شمش طلا هستند. متقاضیان این تالار نیز شامل تولیدکنندگان و سازندگان فعال مصنوعات طلا، فروشندگان عمده شمش طلا، خرده فروشان طلای آبشده و بانک های عامل با تایید بانک مرکزی هستند.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904082

دیگر خبرها

  • افزایش حمل ریلی مواد اولیه به شرکت معدنی و صنعتی چادرملو + عکس
  • گرانی پوشاک اسلامی از دغدغه‌های مردم شده است
  • هجوم عجیب برای خرید طلا/ فروش طلا رکورد زد
  • باید از ماشین‌آلات معدنی تولید داخل حمایت شود
  • پژوهشگران مشهدی موفق به تولید ماده اولیه داروها شدند
  • مشکلات و دغدغه های تولیدکنندگان ملارد پیگیری و حل شود
  • بنگاه‌های اقتصادی چشم انتظار حل مشکل مواد اولیه هستند
  • برنامه‌های بخش کشاورزی بر اساس اطلس موجود تعریف شود
  • دست کوتاه تولیدکنندگان در تامین مواد اولیه/ راه پر پیچ و خم است!
  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی دلال پتروشیمی در فارس