Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حسن بحرینی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر تعداد ۲۵ واحد دارای پروانه بهره برداری طراحی و مونتاژ آسانسور در سطح استان، مجاز به طراحی و نصب آسانسور می‌باشند.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای ارتقا سطح دانش و تجربه متقاضیان و دست اندرکاران این صنعت، افزایش کیفیت، ایمنی و رضایت متقاضیان و ساماندهی متقاضیان این کسب و کار، اقدام به صدور مجوز پروانه و طراحی و مونتاژ آسانسور می‌نماید که بر همین اساس پروانه واحد طراحی و مونتاژ آسانسور برای متقاضیانی که دارای شرایط لازم از جمله وجود مدیر طراحی و مهندسی، پرسنل فنی حداقل دو نفر، سوابق کاری مرتبط، مکان مناسب و غیره با حداقل ۶۰ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز داراباشند صادر می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بحرینی با اشاره به حساسیت عملکرد آسانسور‌ها در حمل و نقل نفرات و به تبع آن اهمیت این صنعت در پروژه‌های ساختمان‌سازی تاکید کرد: با توجه به وضعیت فعلی ساختمان‌سازی که عمدتاً به صورت مجتمع و آپارتمان‌سازی رایج می‌باشد، جا دارد فعالین این صنعت بصورت ویژه موضوعات مذکور را مورد توجه قرار دهند و از انعقاد قرارداد با شرکتهای فاقد مجوز از سازمان صمت و نصب و راه اندازی آسانسورهای بدون کیفیت و فاقد استاندارد لازم اجتناب نمایند.

وی عنوان کرد: اکثر حوادثی که عمدتاً در آسانسورهای نصب شده رخ می‌دهد ناشی از عدم دقت در طراحی، نصب و رعایت استانداردهای لازم می‌باشد و تنها راه موثر در کاهش حوادث و خطرات در بهره‌برداری از آسانسور، نصب قطعات ایمن و اجرای دقیق الزامات استاندارد می‌باشد.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با بیان اینکه شرکت‌های فاقد مجوز از این سازمان قادر به دریافت تاییدیه استاندارد از اداره کل استاندارد استان نخواهند بود تصریح کرد: مالکین ساختمان برای طراحی واجرای آسانسور می‌بایست از طریق شرکت‌های دارای پروانه از وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدام نمایند و از انعقاد قرارداد با شرکت‌هایی که فاقد پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور هستند پرهیز نمایند تا در مراحل بعدی دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بوشهر صنعت آسانسور معدن طراحی و مونتاژ آسانسور معدن و تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۷۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۴۰۰ مسئول ایمنی در سیستان و بلوچستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، گفت: ۴۰۰ مسئول ایمنی در کارگاه‌های تولیدی، خدماتی و عمرانی این استان بر اجرای دستورالعمل‌های ایمنی و بهداشت کار نظارت می‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، خلیل احمد سلامی صبح امروز در جلسه با مسئولین ایمنی استان، اظهار داشت: 400 مسئول ایمنی در کارگاه‌های تولیدی، خدماتی و عمرانی این استان بر اجرای دستورالعمل‌های ایمنی و بهداشت کار نظارت می‌کنند. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: ایمنی و بهداشت کار از مهترین مسائلی است که هر فرد در هر سطحی در محیط کار و زندگی باید به آن توجه کند، زیرا غفلت از آن باعث صدمات و ضایعات جبران ناپذیری می شود.

وی با بیان اینکه آموزش نکته کلیدی پیشگیری از حوادث کار است، افزود: طبق قانون کار، کارگاه‌ها پیش از راه‌اندازی باید چارچوب ایمنی را داشته و آموزش‌های لازم را به نیروهای خود داده باشند. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در سال گذشته با مجموع اقدامات نظارتی بازرسان کار و ارائه آموزش‌های کاربردی به جامعه هدف، میزان حوادث ناشی از کار در استان نسبت به سال قبل‌تر، 10 درصد کاهش یافت. 

سلامی از فعالیت 396 کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار در سیستان و بلوچستان هم خبر داد و گفت: از وظایف کمیته‌ حفاظت فنی و بهداشت کار می‌توان به طرح مسائل و مشکلات حفاظتی و بهداشتی در جلسات کمیته و ارائه پیشنهادات لازم به کارفرما برای رفع نواقص و سالم سازی محیط کار و همکاری با کارشناسان بهداشت حرفه‌ای و بازرسان کار برای اجرای مقررات حفاظتی و بهداشت کار اشاره کرد. 

وی تأکید کرد: جلب مشارکت کارگران در برنامه‌های ایمنی و آموزش‌های لازم در این زمینه نیز منجر به پیشگیری از حوادث ناشی از کار و رشد بهره‌وری در تولید می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توقیف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته بندی غیر استاندارد در استان کرمانشاه
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در حال ساخت است / احداث ۵۳ شهرک جدید استانی
  • حذف موازی کاری از صنعت داروسازی/ تسهیل در صدور پروانه و تولید
  • حذف موازی کاری از مسیر صنعت داروسازی/تسهیل در صدور پروانه و تولید
  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین
  • استاندارد اجباری پوشاک در مسیر اجرا
  • فعالیت ۴۰۰ مسئول ایمنی در سیستان و بلوچستان
  • فعالیت روانشناسان بدون پروانه اشتغال حرفه‌ای تخلف تلقی می‌شود + فیلم
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد
  • کاهش فواصل بهداشتی واحد‌های دامی از ۳۰ تا ۱۰۰ درصد