Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، دکتر علی دارابی به مناسبت درگذشت آیت‌الله مصباح یزدی، یادداشتی را در صفحه اجتماعی خود منتشر کرد.

وی در آغاز با بیان اینکه آیت‌الله مصباح یزدی، فقیه، مجتهد، خطیب، نویسنده، فیلسوف و روحانی مشهور ایرانی بود و فقدان او ضایعه‌ای سنگین برای جامعه علمی کشورمان محسوب می‌شود آورده است: با نام و آثار «مصباح یزدی» از قبل از انقلاب آشنا بودم، نشریات مؤسسه در راه حق از طریق اشتراک پستی که داشتم را مرتب از قم دریافت می کردم و با پیروزی انقلاب اسلامی هم در برنامه‌های تلویزیونی در کنار تئوریسین بزرگ انقلاب اسلامی شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی و دکتر سید عبدالکریم سروش، او را می‌دیدم که در مناظره با سران حزب توده چون نورالدین کیانوری، احسان طبری و چریک‌های فدایی خلق چون فرخ نگهدار حضور داشت و به «نقد فلسفه مارکسیسم و اثبات برتری اسلام» می‌پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد ارتباطات دانشگاه در ادامه به فعالیت مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی در اصلاح امور دانشگاه‌ها و مسئولیت «دفتر همکاری حوزه و دانشگاه» اشاره و خاطرنشان کرده است: با شکل‌گیری دولت سید محمد خاتمی در دوم خرداد ۱۳۷۶ موسوم به اصلاحات او که خطر «رادیکالیسم و افراطی‌گرایی» را در پرتو شعارهای «جامعه مدنی» به درستی درک کرده بود از تریبون نماز جمعه تهران سخنرانی‌ها و مقالات به «روشنگری» پرداخت و البته آماج حملات و تخریب‌ هم قرار گرفت اما هنر بزرگ «مصباح یزدی» ثابت قدمی در اندیشه و اعتقاداتش بود.

دکتر دارابی ادامه داده است: در میان وجوه شخصیتی او «فیلسوف حوزه» از نظر من بیش از هر ویژگی برتری دارد. او فیلسوف اسلامی کم نظیری بود؛ درباره عقاید، دیدگاه‌ها و نقدهای وارده به ایشان به تفصیل در کتاب «جریان‌شناسی سیاسی در ایران» و «فقه سیاست و حکومت» به تفصیل نوشته‌ام.

وی در پایان با اشاره به دیگر فعالیت‌های مرحوم آیت الله مصباح یزدی به عنوان عضو مجلس خبرگان رهبری، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و رئیس موسسه پژوهشی و علمی امام خمینی(ره) تصریح کرده است: او سهم نقش بزرگی در روشنگری و بیداری حوزه و دانشگاه در تاریخ معاصر ایران داشت، خدایش بیامرزد و مشمول رحمت ورضوان الهی خود قرار دهد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مصباح یزدی ویژگی های شخصیتی هنر رسانه آیت الله مصباح یزدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۷۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از حال و هوای منزل سیدحسین خمینی بعد از فوت مادرش + تصاویر

در پی درگذشت «معصومه حائری»، همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی (ره)، جمعی از علما، فضلا و روحانیون با حضور در منزل حجت الاسلام و المسلمین سید حسین خمینی این ضایعه را به وی و اعضای بیت امام خمینی تسلیت گفتند.

مرحوم معصومه حائری نوه مرحوم حضرت آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری یزدی (ره)، موسسه حوزه علمیه قم و فرزند مرحوم آیت الله شیخ مرتضی حائری یزدی صبح دیروز پس از طی دوره‌ای بیماری در گذشت.

 


منبع: جماران

tags # اخبار سیاسی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • تصاویری متفاوت از سید حسین خمینی بعد از فوت مادرش
  • وضعیت منـزل سید حسین خمینی بعد از فوت مادرش را ببینید | تصویـر
  • تصاویری از حال و هوای منزل سیدحسین خمینی بعد از فوت مادرش + تصاویر
  • تصاویری از حال و هوای منزل سیدحسین خمینی بعد از فوت مادرش
  • عضو هیأت علمی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد
  • اعزام کاروان زائران یزدی به بیت الله الحرام