Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفر مهراد مؤسس مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه تعلیم و تربیت با بیان اینکه کشور آلمان در سال تحصیلی ۲۰۲۱-۲۰۱۹ در جذب دانشجویان بین المللی رشدی برابر با ۶ درصد را تجربه کرده است که در مقایسه با سال ۲۰۱۹-۲۰۱۸ افزایشی برابر با ۷ درصد را نشان می دهد، گفت: طی دهه گذشته یعنی از سال ۲۰۰۹ میلادی تعداد دانشجویان بین المللی در آلمان در مجموع ۷۶ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این داده‌ها در گزارش Wissenschaft Weltofen ویرایش ۲۰۲۰ که توسط خدمات مبادله‌ دانشگاهی آلمان(DAAD) تهیه می‌شود، منتشر شده است.

وی افزود: بر اساس این گزارش در سال تحصیلی ۲۰۲۰-۲۰۱۹ تعداد ۳۱۹/۹۰۰ تن به عنوان دانشجوی بین المللی در موسسات آموزش عالی این کشور مشغول به تحصیل بوده اند. این رقم در سال ۲۰۰۰ کمتر از ۲۰۰ هزار دانشجو بود.

چهره ماندگار علمی کشور خاطرنشان کرد: خدمات مبادله دانشگاهی آلمان نشان می‌دهد که تعداد دانشجویان بین المللی حتی در دوران همه گیری افزایش داشته و بر این باور است که در نتیجه این تحول ناگهانی، سهم بازار جهانی از دانشجویان خارجی در حال تغییر است. طبق این گزارش دانشجویان در انتخاب کشور مقصد به عواملی مانند باز بودن مرزها و آموزش های حضوری در کنار آموزش های مجازی توجه دارند. داده های موجود نشان می دهد که آلمان در میانه همه گیری ویروس کرونا اعتبار دانشگاهی خود را در بین دانشجویان خارجی ارتقاء بخشیده است. این اعتبار عمدتا از مدیریت خوب همه‌گیری در خلال موج اول در بهار و تابستان سال ۲۰۲۰ ناشی شده است.

به گفته مهراد، تحقیقات نشان می‌دهد که آلمان در مواجهه با روندهای کلی جهانی همه‌گیری کرونا که دانشجویان بیشتری به تغییر محل تحصیل (کشور مقصد ) علاقه مند بوده اند موقعیت خود را به طرز مناسبی تحکیم بخشیده است. بر اساس مطالعه‌ای که حاوی نظر دانشجویانی از ۷۰ کشور جهان است، ۷۴ درصد دانشجویان معتقدند که "به احتمال خیلی زیاد" آلمان را به عنوان کشور مقصد برای ادامه تحصیلات دانشگاهی انتخاب می کنند. تنها ۲ درصد گفته اند که "به احتمال خیلی کم" از برنامه تحصیل خود در آلمان صرفنظر می کنند. مقامات آموزش عالی آلمان سال ۲۰۲۰ را از آن جهت که این کشور در برخورد با چالش‌های همه گیری اقدامات موثری به عمل آورده اند، سالی پر رونق می دانند.

وی خاطرنشان کرد: مفاهیم و اشکال آموزشی نواورانه که بسیاری از موسسات آموزش عالی آلمان به آن روی آورده‌اند بیش از هر زمان دیگری به جذب دانشجویان بین المللی کمک می کند. این روند در انتخاب محل تحصیل به جذابیت این کشور می افزاید.
در بین کشورهای جهان چین و هند بازار مهم دانشجویان خارجی شاغل به تحصیل در موسسات آموزش عالی آلمان به حساب می‌آیند. سهم این کشورها به ترتیب چین با ۴۰ هزار دانشجو، هندوستان با ۲۰ هزار و ۶۰۰ دانشجو، سوریه با ۱۳ هزار دانشجو، اتریش با ۱۱ هزار و ۵۰۰ دانشجو و روسیه با ۱۰ هزار و ۵۰۰ دانشجو است. بعضی از کشورها به عنوان بازار منبع اهمیت بیشتری پیدا کرده اند. تعداد دانشجویان سوری به سرعت در حال رشد است. این روند از سال ۲۰۱۶ به میزان ۲۷۵ درصد رشد نشان می‌دهد.
مؤسس مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری ادامه داد: بر اساس این گزارش سه چهارم دانشجویان بین المللی در دانشگاه‌ها و ۲۷ درصد در موسسات آموزش عالی برای علوم کاربردی ثبت نام کرده اند. حوزه دیگری که در تعداد دانشجویان بین المللی افزایش نشان می‌دهد تحصیل در دوره های دکتری است. در سال تحصیلی ۲۰۲۰-۲۰۱۹ تعداد ۲۷ هزار و ۱۰۰ دانشجو در دوره های دکتری مشغول به تحصیل بوده اند. این تعداد نسبت به ده سال پیش ۵۲ درصد افزایش دارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشجویان آموزش عالی مهراد دانشجویان بین المللی موسسات آموزش عالی تعداد دانشجویان نشان می دهد همه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۷۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین آمار توزیع کارت کنکور اعلام شد

بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، بیش از ۹۷۰ هزار داوطلب نوبت دوم کنکور نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه خود اقدام کردند.

به گزارش ایسنا، مهلت دریافت کارت شرکت در آزمون داوطلبان نوبت اول آزمون سراسری به‌ همراه راهنمای شرکت در آزمون تا روز گذشته چهارشنبه ۵ اردیبهشت‌ماه در سامانه جامع آزمون سراسری در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور برای مشاهده و پرینت فعال بود.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، بیش از ۹۷۰ هزار داوطلب نوبت دوم کنکور نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه خود اقدام کردند.

رقابت برای کسب صندلی‌های سال ۱۴۰۳ دانشگاه‌های کشور از صبح امروز پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه جاری آغاز شد، در این آزمون در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آنها زن و ۳۷ درصد مرد هستند.

در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه، هنر و زبان‌های خارجی نیز عصر امروز  آغاز می‌شود و در اولین روز رقابت کنکور ۱۴۰۳ بیش از ۶۵۰ هزار داوطلب به رقابت می‌پردازند.
داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی نیز صبح فردا جمعه ۷ اردیبهشت ماه در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

گروه علوم تجربی با بیش از ۵۰۱ هزار داوطلب و گروه علوم ریاضی با بیش از ۱۲۸ هزار داوطلب بیشترین و کمترین تعداد داوطلبین در میان گروه‌های آزمایشی اصلی را به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان +فیلم
  • آمار مرگ و میر در سال گذشته
  • موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند | واقعیت سفره مردم را هم منعکس نمی‌کنند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی در تبریز برگزار می شود
  • آخرین آمار توزیع کارت کنکور
  • آخرین آمار توزیع کارت کنکور اعلام شد