Web Analytics Made Easy - Statcounter

همدان - استاندار همدان گفت: در حال حاضر ۹۰ درصد اراضی مستعد کشاورزی استان همدان زیر پوشش آبیاری نوین و مکانیزه رفته است.

به گزارش قدس آنلاین نقل از روابط عمومی استانداری همدان، سیدسعید شاهرخی در جلسه کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی کشور گفت: دستگاه‌های اجرایی زیرمجموعه کارگروه استانی سازگاری با کم‌آبی کشور، اقدامات خوبی در راستای بررسی، تصویب و اجرای طرح سازگاری با کم‌آبی در استان انجام داده‌اند که قابل تقدیر است‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: استفاده درست و مستمر از آب در بخش‌های مختلف شرب، صنعت و کشاورزی از اهداف برنامه سه ساله توسعه استان همدان است‌.

شاهرخی با بیان اینکه یکی از اقدامات مهمی که در راستای تحقق سازگاری با کم‌آبی در مقیاس استانی صورت گرفته تغییر الگوی کشت و نحوه بهره‌برداری از آب در استان است‌، گفت: بیش از ۹۰درصد اراضی مستعد کشاورزی استان همدان زیر پوشش آبیاری نوین و مکانیزه رفته‌اند که می‌تواند نقش بسزایی در سازگاری با کم‌آبی داشته باشد.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه با داشتن برنامه ریزی جدی و عملکرد خوب امور آب، شرکت آب و فاضلاب استان دشت کبودرآهنگ نجات پیدا کرد، افزود: با اجرای طرح سازگاری‌ با کم‌آبی و برنامه‌های لحاظ شده در سند سه ساله توسعه استان، تهدید جدی کم‌آبی و در پی آن آسیب احتمالی به سلامت مردم را به فرصت تبدیل کردیم.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اراضی کشاورزی آبیاری همدان سازگاری با کم آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۸۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین نشای مکانیزه برنج در شفت انجام شد

به گزارش خبرنگار مهر، اولین نشای مکانیزه برنج ظهر پنج شنبه با حضور مسؤولان در روستای لاقان واقع در بخش مرکزی شهرستان شفت انجام شد.

«مهدی نقدی» فرماندار شفت در حاشیه این آئین با بیان اینکه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی بسیار ضروری است، اظهار کرد: باید کشاورزی را از حالت سنتی به مکانیزه تبدیل کنیم.

فرماندار شفت با بیان اینکه با بهره گیری از روش‌های علمی می‌توانیم برای پیشرفت کشاورزی و کاهش هزینه‌ها و مصرف بهینه آب گام‌های مؤثری برداریم، گفت: از مهمترین مزایای کشت مکانیزه کاهش هزینه تولید و افزایش محصولات در واحد سطح است.

«محمد رضا یوسف نژاد» مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شفت نیز در ادامه اضافه کرد: در سال زارعی جاری ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری این شهرستان معادل بیش از ۱۱ هزار هکتار از ۱۴ هزار و ۳۳۶ هکتار به صورت مکانیزه کشت می‌شوند.

گفتنی است، شهرستان شفت با داشتن ۲ بخش مرکزی و احمد سرگوراب، چهار دهستان جیرده، ملاسرا، چوبر، نصیر محله و ۱۰۲ روستا و ۱۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده و بالغ بر ۱۴۳۳۶ هکتار اراضی شالیزاری دارد که در این زمین‌ها سالانه ۴۵ هزار تن برنج سفید تولید می‌شود.

کد خبر 6088504

دیگر خبرها

  • ۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است
  • خاموشی موتورپمپ‌های کشاورزی رفسنجان از ۹ اردیبهشت
  • ۲۰ درصد پرونده های محاکم مازندران مربوط به اراضی کشاورزی است
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • آبیاری ۲۲۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • آبیاری ۸۰ درصد مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوار تیپ
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • نخستین نشای مکانیزه برنج در شفت انجام شد
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد