Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-رئیس‌جمهور گفت: اگر همه مردم همچنان با پایداری مراقبت نکنند احتمال دارد موج دیگری از کرونا در بهمن و اسفند داشته باشیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز (شنبه) در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: برخی کشورها فکر می‌کردند با کارهای پلیسی در مدت کوتاهی می‌توانند کرونا را مهار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشورهایی که مردم‌شان بیشتر همراهی کردند و رهبران کشورها توجه ویژه‌ای به این بیماری داشتند، موفق‌تر بودند.

روحانی افزود: در ایران موفقیت خوبی را در موج اول و دوم و سوم داشتیم و همه ارگان‌ها نیز در این زمینه فعال شدند و توانستیم موج سوم را در زمان کوتاهی مهار کنیم. ما امروز به جز ۴ شهرستان، کل کشور زرد و و در برخی موارد نارنجی است.

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از مهر و ایرنا بخوانید؛

* در این موفقیت نقش رهبری را باید مدنظر داشت. رهبر انقلاب از آغاز هم به پروتکل‌ها تاکید و هم شرعا و قانونا رعایت آنها را تکلیف کردند.

* رسیدن به روند کاهشی بیماری بسیار سخت، پرهزینه و نفس‌گیر است، زمانی که این شرایط مناسب بخواهد بهم بریزد، در یک زمان کوتاهی به شرایط بدتر برمی‌گردیم که جبرانش سخت است. اگر همه مردم همچنان با پایداری مراقبت نکنند احتمال دارد موج دیگری در بهمن و اسفند داشته باشیم. این را بدانیم هزینه کرونا در اواخر بهمن و اسفند بسیار سنگین است زیرا کاسبی عده‌ای از کسب و کارها در بهمن و اسفند بیشتر است.

* از مردم به خاطر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام سوگواری حضرت زهرا(س) و سالروز شهادت سردار سلیمانی تشکر می کنم. مردم علاقه‌مند بودند که در ایام شهادت سردار سلیمانی برای این عزیز، مراسم باشکوه‌تری در سراسر کشور برگزار کنند. از مردم تشکر می‌کنم ضمن ابراز احساسات پاک‌شان نسبت به این شهید، پروتکل‌های بهداشتی را در همه رده‌ها رعایت کردند.

*موضوع کرونا یک بیماری عادی یا اپیدمی معمولی نبود بلکه پاندمی بود که تقریبا سراسر جهان را فراگرفت، کرونا یک آزمایش تاریخی برای کشورها و رهبران کشورها نیز بود. برخی از کشورها وقتی این اپیدمی شیوع یافته بود، فقط به فکر مسائل اقتصادی بودند و می‌گفتند به هیچ عنوان اجازه محدودیتهای اقتصادی را نمی‌دهیم اما در نهایت، مردم و اقتصادشان را گرفتار کردند.

* در برخی از کشورها در آغاز این پاندمی که هنوز این ویروس به آنها وارد نشده بود، کشورهای گرفتار و شیوه‌های مقابله را مسخره می‌کردند که بعد از مدت کوتاهی آنها دومرتبه گرفتار شدند.

ادامه دارد...

منبع: خبرآنلاین

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد بهمن و اسفند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۸۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حسن روحانی در جلسه دوره‌ای خود با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، از انتشار پاسخ خود به نامه شورای نگهبان برای ردصلاحیت در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در آینده‌ای نزدیک خبر داد و تصریح کرد: من به ایرادات شورای نگهبان پاسخ خواهم داد تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند.

وی گفت: موارد ردصلاحیت یکی ادعای اهانت به قوه قضائیه و شورای نگهبان است و دیگری عدم ایستادگی در برابر غرب و اشکال در اجرای برجام و… این پاسخ هم به این دلیل است که باور دارم جایگاه شورای نگهبان مقدس است و این شورا شکل گرفته تا مردم اطمینان حاصل کنند قوانین تدوین‌شده خلاف موازین اسلامی و قانون اساسی نیست.

وی ادامه داد: اگر داوری شورای نگهبان مورد تردید قرار بگیرد، به جمهوریت و اسلامیت ما ضربه وارد خواهد شد. مجلس اقلیت، دولت اقلیت و خبرگان اقلیت به نفع کشور و نظام نیست. به همین جهت باید احساس مسئولیت کنیم، ساکت ننشینیم و مردم را به مشارکت در همه امور و پشتیبانی از نظام و کشور تشویق کنیم.

دیگر خبرها

  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • عاشق دوآتشه استقلال؛ التماس می‌‎کردم دستانم را قطع نکنند!
  • مردم این کشورها کُشته مُرده بستنی ایرانی هستند
  • احتمال ریزش بهمن در گردنه تته/ مردم از تردد پرهیز کنند
  • ظریف: تصور نکنیم اگر FATF را نپذیرفتیم تنبیه نمی‌شویم
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • هشدار نارنجی به کشاورزان در پی بارش تگرگ/ ۱۶ استان درگیر بارش
  • بوی خون و تعفن در میدان بهمن | وجود کابلهای فشار قوی مردم اطراف راه آهن را آزار می دهد