Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@17:19:06 GMT

امنیت خاورمیانه مدیون شهید سلیمانی است

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۳۸۱۲۳

امنیت خاورمیانه مدیون شهید سلیمانی است

به گزارش خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا، غلامرضا غفاری روز شنبه در مراسم بزرگداشت شهید سلیمانی، با بیان اینکه امروزه امنیت به عنوان یک خیر عمومی شناخته می شود، افزود: همه جوامع به امنیت نیاز دارند و نه تنها جامعه امروز بلکه وقتی سراغ دوره های تاریخی می رویم، هر دوره ای که شاهد درخشش بیشتر بوده و دستاوردهای بیشتری داشته است، از امنیت برخوردار بوده است و این موضوع را مدیون سردار شهید سلیمانی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: نه تنها کشور، بلکه منطقه خاورمیانه به صورت ویژه و خاص این امنیت را مدیون سردار شهید سلیمانی است. همه لایه های جمعیتی، شخصیت خود را در او پیدا می کنند و از این بابت به عنوان یک سرمایه برای همه سنین مطرح است.

غفاری اظهار داشت: شهید سلیمانی با رشادت های خود برگ زرینی در تاریخ همیشه جاودان ایران رقم زد و چراغی برای عاشقان راه حق و حقیقت شد. تعالی یک کشور در وجود و تربیت روحیه ایثار و شهادت است که به نوعی انسجام بخش بوده و وفاق ملی را تحکیم می بخشد.

وی ادامه داد: جامعه ما سرمایه بزرگی را که در شخصیت شهید قاسم سلیمانی وجود داشت، مشاهده کرد. امید بر این داریم همچنان این گرمای روح افزا و انسجام بخش که یکی از عناصر اصلی و کلیدی برای امنیت است، ادامه داشته باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم خاطرنشان کرد: استمرار و تداوم آن گرمای انسجام بخش در گرو این است که چگونه از این سرمایه نمادین در جامعه بهره ببریم. صحبت کردن در خصوص شخصیت، سیره و مسیری که شهید سلیمانی جوییده است، الگوی مناسبی برای ما محسوب می شود. امروز در پناه امنیت فراهم شده، فعالیت هایی در عرصه های فردی و اجتماعی داریم.

مراسم بزرگداشت شهید سردار قاسم سلیمانی امروز به صورت مجازی توسط جهاد دانشگاهی برگزار شد.

به گزارش ایرنا، سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با شلیک پهپادهای ارتش این کشور به شهادت رسیدند.

برچسب‌ها غلامرضا غفاری امنیت قاسم سلیمانی پروندهٔ خبری نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: غلامرضا غفاری امنیت قاسم سلیمانی غلامرضا غفاری امنیت قاسم سلیمانی اخبار کنکور شهید سلیمانی قاسم سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۸۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر پاکستان: حمله اسرائیل به کنسولگری ایران صلح منطقه را به خطر انداخت

عثمان خان جدون طی سخنانی در نشست شورای امنیت با موضوع فلسطین و خاورمیانه تاکید کرد که توقف نسل‌کشی در غزه، جلوگیری از تشدید جنگ و احیای روند صلح برای حل مساله فلسطین از وظایف اصلی شورای امنیت سازمان ملل است.

وی اظهار داشت: ما شاهد آنچه بیم آن را داشتیم، هستیم. اسرائیل درصدد گسترش جنگ غزه است که به شدت صلح و امنیت خاورمیانه و صلح جهانی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

سفیر پاکستان افزود که پس از تجاوزات اسرائیل به کرانه باختری، لبنان، یمن و عراق، تجاوز به سرکنسولگری ایران در دمشق نیز صلح منطقه‌ای را به خطر انداخته است.

وی خواستار خویشتنداری و تنش‌زدایی در خاورمیانه شد و تاکید کرد: تا زمانی که ماشین جنگی اسرائیل در کشتار مداوم مردم غزه متوقف نشود، خطر بزرگی برای گسترش خشونت و جنگ وجود خواهد داشت و نه تنها خاورمیانه بلکه فراتر از آن را فرا خواهد گرفت.

عثمان جدون افزود: عضویت فلسطین در سازمان ملل گامی در جهت اصلاح بی عدالتی تاریخی و تایید حق تعیین سرنوشت آنها خواهد بود. همچنین این یک واقعیت سیاسی ایجاد خواهد کرد که می‌تواند به حل و فصل مناقشه فلسطین شامل تشکیل یک کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شریف کمک کند.

وزارت بهداشت غزه با انتشار تازه‌ترین آمار شهدا و مجروحان تجاوز‌های رژیم صهیونیستی، اعلام کرد که شمار شهدای فلسطین از آغاز تجاوزگری ارتش این رژیم به نوار غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) به ۳۴ هزار و ۳۰۵ نفر افزایش یافته است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم صهیونیستی حملات علیه غزه را از سرگرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • عدم امنیت شغلی جامعه کارگری با قرارداد های شرکتی و کوتاه مدت
  • عدم امنیت شغلی جامعه کارگری با قراردادهای شرکتی و کوتاه مدت
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • آغاز عملیات پروژه بهسازی آسفالت بلوار شهید سلیمانی قم و انسداد مسیر
  • سفیر پاکستان: حمله اسرائیل به کنسولگری ایران صلح منطقه را به خطر انداخت