Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: ارائه مدارک فرزندخواندگی نیازی به حضور فیزیکی ندارد و متقاضیان می‌توانند مدارک خود را از طریق سامانه ملی فرزندخواندگی به آدرس http://adoption.behzisti.net بارگذاری کنند.

به گزارش ایمنا، حبیب‌الله مسعودی فرید، اظهار کرد: در اوایل شیوع کرونا در کشور روند فرزندخواندگی با تأخیر مواجه شد چون نمی‌توانستیم اجازه دیدار متقاضیان با فرزندان در مراکز را بدهیم اما به تدریج با رعایت پروتکل‌های بهداشتی این امکان، فراهم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در حال حاضر مشکلی در فرآیند فرزندخواندگی در کشور وجود ندارد و فرزندخواندگی طبق روال مرسوم انجام می‌شود اما تا آنجا که می‌شود، روندهای اداری آن غیرحضوری انجام می‌شود.

به گفته مسعودی فرید، در حال حاضر ۱۰ هزار فرزند در ۶۸۰ مرکز شبه خانواده و شیرخوارگاه نگهداری می‌شوند.

سامانه ملی فرزندخواندگی بهزیستی کشور به آدرس http://adoption.behzisti.net در اردیبهشت ماه امسال رونمایی شد و بسیاری از مشکلات بوروکراسی در فرآیند فرزندخواندگی را رفع کرد زیرا با اجرای این سامانه فرآیند ثبت درخواست، رسیدگی، ارجاع، معرفی کودک و پیگیری‌های متقاضیان به شکل الکترونیکی انجام می‌شود.

همچنین از مزایای این سامانه می‌توان به این نکته اشاره کرد که همه افراد متقاضی سرپرستی کودکان چه در داخل کشور و چه در خارج می‌توانند از طریق این سامانه، همه فرآیندها را از مرحله ثبت نام تا پایان به صورت الکترونیکی دنبال کنند.

بنابه گزارش ایرنا، متقاضیان فرزندخواندگی می‌توانند با مراجعه به سامانه فرزندخواندگی بهزیستی، درخواست خود را مطرح کنند. زن و شوهر بدون فرزند و زن و شوهر دارای فرزند می‌توانند متقاضی سرپرستی از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور باشند اما دختران و زنان بدون شوهر نیز بر اساس قانون جدید فرزندخواندگی از سال گذشته نیز می‌توانند متقاضی فرزندخواندگی باشند.

کد خبر 465831

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شیرخوارگاه سازمان بهزیستی فرزندخواندگی کودکان بی سرپرست کودکان بدسرپرست شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۸۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی پیام رسان بله برای ارائه خدمات به مسافران سرزمین وحی

امتداد - قائم مقام پیام رسان بله گفت:تعداد تماس‌های روزانه از طریق پیام رسان بله در زمان حج ۱۴۰۲ به بیش از یک میلیون تماس رسید.همچنین این پیام رسان آمادگی دارد تا در حج امسال نیز به حجاج گرامی خدمات صوتی و تصویری و خدمات تهیه ارز مسافرتی ارائه دهد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، امین تجملیان، قائم مقام پیام رسان بله با اعلام این خبر گفت: این میزان تماس از طریق پیام رسان بله در حالی است که بسیاری از حجاج ارز مسافرتی خود را نیز سال گذشته از طریق این پیام رسان خریداری کرده اند.

وی افزود:امسال نیز حجاج گرامی می‌توانند همچون سال گذشته به راحتی ارز مسافرتی خود را از طریق پیام رسان بله تهیه کنند. همچنین تماس صوتی و تصویری به صورت فردی و گروهی از دیگر قابلیت‌‌های بله برای حجاج است تا تجربه این سفر معنوی را با اعضای خانواده‌ و دوستان‌ خود به اشتراک بگذارند.

امین تجملیان، اضافه کرد: با توجه به محدودیت‌هایی که کشور عربستان برای برقراری تماس اینترنتی دارد، حجاج ایرانی بهتر است از پیام‌رسان‌هایی استفاده کنند که قابلیت ارسال و دریافت کد به عربستان را دارد.

وی تاکید کرد: پیام رسان بله این امکان را دارد و حجاج می‌توانند به راحتی با دسترسی به بله، از آن استفاده کنند.

تجملیان با تشریح ویژگی های این پیام رسان گفت:ویژگی‌ مهمی از قبیل تماس گروهی تا ۲۰ نفر  وجود دارد که می‌تواند برای هماهنگی بین اعضای کاروان یا عوامل کاروان با یکدیگر مورد استفاده قرار گیرد. ارزمسافرتی هم از دیگر ویژگی‌های شناخته شده بله محسوب می‌شود که افراد قبل از شروع سفر خود می‌توانند از بله دریافت کنند.

قائم مقام پیام رسان بله درباره دریافت ارز مسافرتی از طریق پیام رسان بله تاکید کرد: برای دریافت ارز مسافرتی ابتدا باید بلیط هواپیمای سفر تهیه شود؛ سپس با مراجعه به پیام رسان بله، در زبانه خدمات، بخش خدمات بانکی و انتخاب ارز مسافرتی، مراحل دریافت ارز، آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: بعد‌ از انجام مراحل خرید ارز مسافرتی، مسافران با داشتن کد ۱۵ رقمی شناسۀ فروش، می‌توانند ارز خود را در فرودگاه‌های بین‌المللی از دستگاه‌های خودپرداز بانک ملّی ایران دریافت کنند.

گفتنی است پیام رسان بله، پیام‌رسان رسمی بانک ملّی ایران، با هدف تبدیل شدن به زیست‌بوم دیجیتال مردم ایران در تلاش است که مردم تمامی نیاز‌های ارتباطی و خدماتی و دیجیتالی خود را با بهترین کیفیت در این بستر مرتفع سازند.

  برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • ۵۰ درصد پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی مربوط به آب و خاک است
  • بهره مندی بیش از ۵ هزار نفر در البرز از مشاوره ژنتیک
  • آمادگی پیام رسان بله برای ارائه خدمات به مسافران سرزمین وحی
  • درگیری فیزیکی در حاشیه مناظره انتخاباتی!
  • چه کسانی در دوم انتخابات مجلس می‌توانند شرکت کنند؟/ اعتبارنامه منتخبان مجلس و خبرگان رهبری با طراحی جدید ارائه خواهد شد/ همه شعب اخذ رای امکان برخط بودن را دارند و استعلام‌ها به صورت برخط انجام می شود/ از بین ۹۰ نامزد در دور دوم انتخابات مجلس، ۲۵ نفر هم ا
  • آغاز بیست‌وسومین حراج شمش طلا از ساعت ۱۲ امروز | متقاضیان حداکثر چند شمش می‌توانند خریداری کند؟
  • «مکران» می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ بی‌نیازی کشور از نفت با استفاده از ظرفیت منطقه
  • خبر ویژه برای متقاضیان خودروهای وارداتی
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال احمر زنجان در نذر سلامت
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال زنجان در نذر سلامت با قرارگاه جهادی الکفیل