Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-04@00:19:25 GMT

ضرورت شناخت انواع حساب بانکی

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۳۸۴۹۷

ضرورت شناخت انواع حساب بانکی

ضرورت شناخت انواع حساب بانکی

در اقدام به افتتاح حساب بانکی اولین مسئله ای که برای شما در پر کردن فرم افتتاح حساب مطرح می شود این است که از انواع حساب بانکی کدام نوع را بایستی برگزینم؟ همچنین شاید در یک منبع مطالعه نموده یا از یکی از دوستان و آشنایان خود شنیده باشید که یک بانک، وام کم بهره ای را ارائه می دهد که از شرایط دریافت آن، داشتن حساب جاری در بانک مربوطه است؟ و یا در طی یک اطلاعیه قرعه کشی بانک مطلع شوید که حساب هایی در این قرعه کشی شرکت داده می شوند که از نوع قرض الحسنه پس انداز باشند و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..

تمام این موارد و مسائلی از این دست، کسب اطلاعات در زمینه شناخت انواع حساب بانکی و مقایسه آنها با هم و تمییز تفاوت هایشان را به موضوعی ضروری تبدیل می کند.

طبقه بندی کلی برای انواع حساب بانکی

در یک طبقه بندی کلی انواع حساب بانکی در سیستم پولی و مالی ایران به دو قسمت حساب های از نوع سرمایه گذاری و حساب های قرض الحسنه تقسیم می شود. با انتخاب یک نوع حساب و افتتاح حساب از آن نوع، یک بانک می تواند در مورد نوع خدمات مورد ارائه خود برای مشتریان، صدور کارت یا دفترچه حساب و اعطا یا عدم اعطای تسهیلات مخصوص به هر نوع حساب تصمیم گیری نماید.

اما این دو نوع از انواع حساب بانکی، سرمایه گذاری و قرض الحسنه، هر یک خود به دو نوع تقسیم می شوند که در ادامه در مورد جزئیات آنها صحبت می کنیم.

انواع حساب بانکی سرمایه گذاری کدامند؟

پیش از معرفی انواع حساب بانکی سرمایه گذاری بهتر است بدانید که به تمام انواع حساب های بانکی سرمایه گذاری سود تعلق می گیرد؛ پس در اینجا تکلیف کسانی که قصد افتتاح حساب برای دریافت سود سرمایه به صورت ماهیانه از بانک را دارند مشخص می شود و آنها بایستی به دنبال انتخاب یکی از انواع حساب بانکی سرمایه گذاری باشند. البته دریافت سود بانکی تنها در مورد حساب های بانکی سرمایه گذاری تنها به دریافت سودهای ماهیانه از بانک ختم نمی شود و بانک ها در پایان سال نیز سود واقعی حساب را محاسبه و در صورت بیشتر بودن مبلغ سود از مبلغ سودهای واریز شده به صورت ماهیانه، مابه التفاوت مبلغ را به حساب مشتری واریز می کنند. اما انواع حساب بانکی سرمایه گذاری کدامند؟

حساب بانکی سرمایه گذاری کوتاه مدت

در این نوع از انواع حساب بانکی سرمایه گذاری، مبلغ سود سپرده به صورت روزانه مورد محاسبه قرار گرفته و به حساب مشتری واریز می شود. البته لازم به تذکر است که در این مورد برخی افراد به اشتباه تصور می کنند که مبلغ سود در یک روز معین از روی حداکثر یا حداقل مقدار موجودی حساب محاسبه می شود در حالی که محاسبه سود در مورد حساب بانکی سرمایه گذاری کوتاه مدت به این صورت است که در انتهای روز و پس از انجام تمام برداشت ها و واریزها به حساب، مبلغ سود با توجه به مبلغ نهایی باقی مانده در حساب محاسبه می شود.

به عنوان مثال اگر شخصی در یک تاریخ مشخص دارای یک حساب سرمایه گذاری کوتاه مدت به ارزش 10 میلیون تومان باشد و ابتدا 3 میلیون تومان به حساب واریز کند و ارزش حساب او به 13 میلیون تومان برسد، سپس 5 میلیون تومان از حساب برداشت و ارزش حساب خود را به 8 میلیون تومان برساند و سپس مجددا 2 میلیون تومان به حساب واریز و ارزش پول را در انتهای روز به 10 میلیون تومان برساند سود سپرده او نه از روی 13 میلیون تومان که سقف ارزش سپرده در آن روز بود و نه با در نظر گرفتن 8 میلیون تومان که کف ارزش سپرده در آن روز بود و بلکه با توجه به مبلغ باقی مانده در حساب که همان 10 میلیون تومان است محاسبه می شود.

همچنین بهتر است بدانید که سود حساب بانکی سرمایه گذاری کوتاه مدت نیز هر چند به صورت روزانه محاسبه می شود اما به صورت ماهیانه به حساب مشتری واریز می شود و برخی افراد با توجه به نام دیگر این حساب که روز شمار است تصور می کنند که سود آن روزانه واریز خواهد شد.

حساب بانکی سرمایه گذاری بلندمدت

همانطور که در مورد حساب های بانکی سرمایه گذاری کوتاه مدت گفته شد شما روزانه می توانید از این نوع حساب برداشت یا واریز وجه به آن داشته باشید اما در مورد حساب های بانکی سرمایه گذاری بلند مدت این امکان وجود ندارد و در طی مدتی که مشخص شده و بانک و مشتری بر سر آن به توافق رسیده اند اجازه برداشت از وجه حساب وجود ندارد. همچنین تفاوت دیگر حساب بانکی سرمایه گذاری بلندمدت با حساب بانکی سرمایه گذاری کوتاه مدت در این است که در حساب بانکی سرمایه گذاری بلند مدت کارتی از طریق آن مشتری به حساب سپرده دسترسی داشته باشد وجود ندارد و به هنگام افتتاح حساب به وی دفترچه حساب بانکی اعطا می شود.

حساب بانکی سرمایه گذاری بلند مدت از انواع حساب بانکی است که خود به چند نوع تقسیم می شود. حساب بانکی سرمایه گذاری بلند مدت می تواند 3، 6 یا 9 ماه و یا یکساله و در مورد برخی بانکها 5 ساله و حتی ویژه باشد. که با افزایش مدت زمان سپرده گذاری بلند مدت میزان سود آن بیشتر می شود؛ در نتیجه در میان حساب های بانکی معرفی شده، حساب سرمایه گذاری بلند مدت ویژه دارای بیشترین سود است (سود این حساب در پایان یک دوره سرمایه گذاری محاسبه و به حساب مشتری واریز می شود).

همچنین از آنجایی که در بالا گفتیم در حساب بانکی سرمایه گذاری بلند مدت به مشتری دفترچه اعطا شده و کارت بانکی به او تعلق نمی گیرد جهت واریز سود او می تواند اقدام به افتتاح حساب دیگری از نوع سرمایه گذاری کوتاه مدت نماید.

انواع حساب بانکی قرض الحسنه

از آنجایی که در این مقاله مجال پرداختن به ادامه معرفی انواع حساب بانکی وجود ندارد برای آشنایی با انواع حساب بانکی قرض الحسنه که حساب قرض الحسنه جاری یکی از آنهاست و شرط دریافت برخی وام ها در بعضی بانک ها از جمله وام بانک دی می باشد  می توانید به مقاله شماره دوم با همین عنوان مراجعه نمایید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

منبع: تابناک

کلیدواژه: ابومهدی مهندس قاسم سلیمانی شهادت سردار سلیمانی واکسن ایرانی کرونا مصباح یزدی ناو هواپیمابر یو اس اس نیمیتز حساب بانکی انواع حساب بانکی وام بانک دی رپرتاژ آگهی ابومهدی مهندس قاسم سلیمانی شهادت سردار سلیمانی واکسن ایرانی کرونا مصباح یزدی ناو هواپیمابر یو اس اس نیمیتز حساب بانکی سرمایه گذاری کوتاه مدت حساب های بانکی سرمایه گذاری حساب مشتری واریز انواع حساب بانکی محاسبه می شود میلیون تومان مورد حساب افتتاح حساب وجود ندارد قرض الحسنه مبلغ سود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۸۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جدید ساندرو کارکرده / با ۸۲۰ میلیون خودرو خارجی بخرید

قیمت انواع ساندرو در بازار امروز مشخص شد. 

به گزارش اقتصاد آنلاین، رنو ساندرو اتوماتیک مدل ۱۳۹۵ با کارکرد ۱۰۱ هزار کیلومتر ۸۲۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

همچنین ساندرو مدل ۱۳۹۷ با کارکرد ۷۴ هزار کیلومتر یک میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

شما در جدول زیر می‌توانید قیمت انواع ساندرو در بازار آزاد تهران را مشاهده کنید:

دیگر خبرها

  • باید ضمانت نامه‌های بانکی شرکت‌های دانش بنیان تسهیل شود/بودجه اندک در مقایسه با دانشگاه‌ها
  • آخرین قیمت طلا، سکه و دلار تا پیش از امروز ۱۵ اردیبهشت
  • قیمت انواع پژو پارس امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • جدیدترین قیمت شاهین در بازار؛ شاهین کارکرده چند؟
  • قیمت جدید ساندرو کارکرده / با ۸۲۰ میلیون خودرو خارجی بخرید
  • بین منافع پست بانک ایران و کارکنان بانک مرزی وجود ندارد
  • وزارت بهداشت تا پایان اردیبهشت باید حساب‌های بانکی خود را مسدود کند
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در چناران
  • انواع کیف دوشی های مناسب برای استایل بهتر + 3 مدل عک
  • قیمت انواع لپ تاپ ایسر امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول