Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@00:22:52 GMT

بنا: ۷ مرحله اردو تا گزینشی المپیک برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۳۸۶۵۵

بنا: ۷ مرحله اردو تا گزینشی المپیک برگزار می‌شود

به گزارش ایرنا، رقابت‌های گزینشی قاره آسیا ۲۰ تا  ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ و رقابت‌های قهرمانی آسیا روزهای ۲۳ تا ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ در شهر آلماتی قزاقستان برگزار خواهد شد.

در کشتی فرنگی علیرضا نجاتی، محمدعلی گرایی و امیر قاسمی منجزی در پیکارهای جهانی سال ۲۰۱۹ موفق به کسب سهمیه المپیک در وزن‌های ۶۰، ۷۷ و ۱۳۰ کیلوگرم شدند و نمایندگان کشورمان باید برای کسب سهمیه در اوزان ۶۷، ۸۷ و ۹۷ کیلوگرم نیز در ۲ رقابت گزینشی قاره آسیا و گزینشی جهانی تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد بنا روز شنبه در گفت و گویی اظهار داشت: پس از مسابقات لیگ، اردوی تیم ملی کشتی فرنگی بلافاصله برگزار شد. در این شرایط زمانی و با این فاصله‌ای که به خاطر شیوع کرونا ملی‌پوشان در این ۱۰ روز نشان دادند که از انگیزه ی بالایی برخوردار هستند و این انگیزه به آنان کمک می‌کرد که حرکت و پیشرفت کنند.

وی با بیان این که تا رقابت‌های کسب سهمیه المپیک در فروردین ماه هفت مرحله اردو را پیش‌رو داریم، گفت: باید این اردوها را به خوبی و مانند اردوی قبل برگزار کنیم و تا آن زمان کشتی‌گیران به شرایط مطلوبی می‌رسند و راهی رقابت‌های قهرمانی آسیا و گزینشی المپیک می‌شوند.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی تصریح کرد: پس از رقابت‌های گزینشی، ۶ نفر منتخب برای حضور در بازی‌های المپیک را مشخص و برای آماده کردن آنان تلاش می‌کنیم البته ورزشکارانی که به المپیک نمی‌روند باید بدانند که ۲ ماه بعد از المپیک مسابقات جهانی است و باید در آن مسابقات شرکت کنند و اگر موضوع کرونا حاد نشود در مجموع روند پیشبرد کارها را خوب می‌بینم.

وی در مورد مسابقات صربستان عنوان کرد: آن زمانی که رقابت‌های انتخابی را برگزار کردیم، در شرایط حساسی بودیم و با توجه به شیوع ویروس کرونا مشخص نبود که مسابقات برگزار می‌شود و بعد از آن نیز رقابت‌ها تبدیل به جام جهانی شد. هیچکسی حدس نمی‌زد که با انصراف یکسری از تیم‌ها این مسابقات در این سطح و با این کیفیت برگزار شود اما با توجه به اینکه قصد داشتیم با اتحادیه جهانی همراهی کنیم، تصمیم بر این شد که چند کشتی گیر به این رقابت‌ها اعزام کنیم. من نیز برای اینکه در ۳ وزن سهمیه المپیک نگرفته‌ایم تصمیم گرفتم که در اوزان ۶۷، ۸۷ و ۹۷ کیلوگرم نماینده به این رقابت‌ها اعزام کنیم.

بنا ادامه داد: البته به خاطر اینکه محمدرضا گرایی و حسین اسدی ۲ کشتی‌گیر خوب ما در وزن ۶۷ کیلوگرم درگیر ویروس کرونا شدند نتوانستیم در این وزن کشتی‌گیر اعزام کنیم و در نهایت حسین نوری و محمدهادی ساروی راهی این مسابقات شدند. البته در تیم آزاد نیز قرار بود که عموزاد و یزدانی به خاطر اینکه این شانس را دارند تا ۷ ماه آینده به شرایط المپیکی شدن برسند به این رقابت‌ها اعزام شوند که امیرمحمد یزدانی نیز به خاطر مثبت شدن تست کرونا از این مسابقات باز ماند.

وی درخصوص اینکه چرا با تیم کامل راهی این مسابقات نشدند، اظهار داشت: آنان که کارشناس هستند، بررسی کنند. هر روز یک خبر از برگزاری یا عدم برگزاری می‌ آمد و هیچ چیز صد درصد نبود و این مساله کار را برای تصمیم‌گیری سخت می‌کرد. روزهای آخر دیدم روسیه با ترکیب اصلی می‌آید و اگر می‌توانستیم روادید تهیه کنیم و وقت داشتیم حتما تعداد بیشتری کشتی‌گیر برای اینکه با کشتی‌گیران روس رقابت کنیم اعزام می‌کردم و برد و باخت مهم نبود. اما الان می‌گویند تیم کامل باید اعزام می‌شد که باید بگویم اول باید مستقیما در جریان مسابقات، اردوها و مسائل کرونا قرار بگیرند و بعد این بحث‌ها را مطرح کنند که آیا تشخیص برای اعزام به این رقابت‌ها درست بوده یا نه.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی خاطرنشان کرد: حسین نوری اصلا یک جلسه حریف نداشت که تمرین خاک کند و به من هم اعلام کرد که شرایط خوبی ندارم اما گفتم باید اعزام شود چرا که هم برد و هم باختش به نفع او است. کلا ۲ نفر اعزام کردیم و آنها در حد آمادگی که داشتند، خوب کشتی گرفتند و برای من برد و باخت مهم نبود و این مسابقات برایم یک نگاه فنی و عالی داشت و خیلی چیزها از این مسابقات درک و حس کردم که می‌تواند بعدها به ما کمک کند.

وی یادآور شد: این مسابقات جام جهانی بود و روس‌ها با همکاری لالوویچ اصرار بر برگزاری آن داشتند. برای همین روی داوری‌ها نفوذ داشتند اما دنبال این حرف‌ها نیستم و از اعزام این ۲ نفر چیزی که می‌خواستم، دستم آمده است. قرار بود که مسابقات کسب سهمیه المپیک در چین برگزار شود و به نظرم ما در آنجا خیلی راحت تر بودیم. قزاقستان هم میزبانی قهرمانی آسیا را گرفته و هم گزینشی را و این کار را برای ما سخت می‌کند. چراکه به احتمال زیاد آنجا نیز باز هم مشکل داوری داریم اما در جاهایی مانند المپیک که نظارت کامل کمیته بین‌المللی المپیک وجود دارد، به آن صورت اعمال نفوذ داوری زیاد نیست.

بنا در خصوص تأخیر در برگزاری اردوها به دلیل ویروس کرونا گفت: این عقب افتادگی تنها مختص تیم ما نیست و همه دنیا به خاطر شرایط کرونا کمی عقب هستند. اما در حال حاضر کاری که پیش روی ما است این است که فعلا بحث آماده‌سازی کشتی گیران را پی بگیریم و به آن برسیم. در حال حاضر اعزام کردن نفرات به مسابقات بین‌المللی خیلی سخت است. نباید به کیفیت جام جهانی نگاه کنیم. مسابقات بین‌المللی در کرواسی تنها با ۲۴ نفر برگزار می‌شود و وقتی مسابقات ایتالیا رنکینگ المپیکی ندارد، زیاد برای ما مناسب نیست  اما حضور در مسابقات زیلکوفسکی و پیت لازینسکی لهستان در آزاد و فرنگی برای ما خوب است. بهتر است قبل از گرفتن سهمیه به فکر رقابت‌های برون مرزی نباشیم و بیشتر روی آماده سازی کشتی‌گیران وقت بگذاریم.

وی در مورد برگزاری اردوها در خانه کشتی شهید هادی گفت: کمتر از ۴ ماه تا رقابت‌های کسب سهیمه المپیک اعزام در قزاقستان که فروردین ماه است، وقت داریم و من موافق هستم اردوها در خانه کشتی برگزار شود اما می‌توان یک یا ۲ اردو را برای تنوع  به شرط آنکه در جاهایی که امکانات کامل مثل خانه کشتی داشته باشد، برگزار کنیم. ۱۳ نفر را با خود به قزاقستان می‌بریم که ۱۰ نفر در رقابت‌های قهرمانی آسیا شرکت می‌کنند و ۳ نفر نیز برای کسب سهمیه به میدان می‌روند. در خانه کشتی همه چیز فراهم است و آماده سازی کشتی گیران را راحت‌تر می‌توانیم انجام دهیم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در خصوص اینکه لیگ به تیم‌های ملی کشتی کمک کرد یا خیر، اظهار داشت: در مورد لیگ موضوع فرق می‌کند. در این دوره که ما ۷ ماه از کشتی دور بودیم و به خاطر کرونا مسابقات و تمرینات برگزار نشد، این دوره از لیگ برای تیم ملی آورده‌اش این طور بود که وقتی به علت کرونا مسابقه نداریم مجبوریم به مسابقات لیگ نگاه کنیم. در صورتی که این کار استانداردی نیست، چرا که کشتی گیر عصر فردایی که مسابقه است با ۲ کیلوگرم ارفاق وزن به روی باسکول می‌روند و فرادشب در فینال ۵۵ کیلوگرم با ۶۳ کیلوگرم وزن به روی تشک می‌رود و این معیار مناسبی برای انتخاب نیست. لیگ سنجش و ملاک صد درصدی برای کادر فنی نیست برای اینکه بالا و پایین و برد و باخت زیادی دارد و کشتی‌گیران حتی در صورت ناآماده بودن به خاطر استفاده از منافع مادی در آن شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: بعنوان مثال در لیگ «علیرضا نجاتی» چند کشتی در دوره‌های رفت و برگشت و فینال کشتی گرفت و وزن کم کرد و این کشتی گیر یکی از شانس‌های ما برای المپیک است. اگر شرایط به صورت عادی بود و ما اردوها را برگزار  و در مسابقات بین المللی شرکت می‌کردیم اصلا اجازه نمی‌دادم که در لیگ کشتی بگیرد. لیگ به دلیل آن خوب بود که ما مسابقه‌ای جز آن نداشتیم.

بنا در مورد آمادگی کشتی‌گیران روس گفت: روس‌ها همیشه عادت دارند مخفیانه کارشان را انجام دهند و حضور موفقشان در صربستان به دلیل این بود که رییس فدراسیون روسیه به آنان گفته بود که صد درصد مسابقات را برگزار می‌کنیم و آنان برای حضور در این رقابت‌ها آماده بودند. البته با دیدن کشتی آنان در صربستان شناخت خوبی پیدا می‌کنیم اما با کشتی بدی که «داوید چاکواتادزه» دارنده مدال طلای المپیک در فینال وزن ۸۷ کیلوگرم جام جهانی کشتی فرنگی گرفت احتمال تغییر نیز در ترکیب روس‌ها وجود دارد. خیلی از مسابقات را به طور مستقیم می‌دیدم و از فدراسیون خواستم که تمامی فیلم های این مسابقات را در اختیار ما قرار بدهد تا به طور کامل آن رصد کنیم و این رقابت ها برای ما خیلی آموزنده بود.

وی در خصوص شرایط کشتی فرنگی ایران در المپیک توکیو اضافه کرد: اگر شرایط به همین صورت باشد و بتوانیم به همین شکل اردوها را برگزار کنیم و کار را همینطور ادامه بدهیم و از دردسر کسب سهمیه گذر کنیم در بعضی از اوزان شانس این را می‌بینم که به مدال برسیم اما رنگ آن را نمی‌توانم تعیین کنم. داشته‌هایمان همین کشتی گیران هستند اما کلا همیشه در کارم با امید کار کردم و پشت کار و ممارست داشتم و به برگزاری اردوهای خوب توجه دارم برای من فرق نمی‌کند چند کشتی گیر شاخصی داشته باشیم و چه کشتی گیری نداشته باشیم ما یک زمان و در یک دوره تیم خوبی داشتیم اما الان هم این کشتی گیران می‌توانند راه آنان را ادامه دهند.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با تقدیر ز فدراسیون کشتی که شرایطی را به وجود آورد که تیم ملی بتواند در قرنطینه اردوها را برگزار کند، اظهار داشت: امیدوارم که کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش کمک حال کشتی، فدراسیون و رییس آن باشند و شرایط را طوری مهیا کنند تا ما راحت به المپیک برسیم اگر شرایط المپیکی نباشد حتی کسب سهمیه هم خیلی سخت می‌شود.

وی در مورد نحوه گزینش کشتی گیران تصریح کرد: از رقابت‌های لیگ نمی‌توان کشتی گیر گزینش کرد، یک کشتی گیر باید در مسابقات رسمی داخلی مانند قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی شرکت کند و بعد از حضور در اردوهای تیم ملی باید مراحل آماده سازی را طی کنند، پس از آن باید آنان را به مسابقات بین المللی ببریم تا تشخیص بدهیم فرد شایستگی پوشیدن پیراهن تیم ملی را دارد یا ندارد. برای خیلی ها عدالت این است که یک کشتی گیر در یک رقابت به پیروزی برسد و راهی مسابقات شود و سال‌های گذشته در این موارد ضرر کرده‌ایم. عدالت این است که بدون غرض یک تشخیص می‌دهم و باید تیم ملی کشورمان پیروز شود و بالاترین عدالت برای من پیروزی و برافراشته شدن پرچم ما در میادین بین المللی است. حتی بهترین مربی دنیا نیز نمی‌تواند کاری را تنهایی انجام دهد. اول مدیریت است که به ما کمک می‌کند و پس از آن انجام شدن مسابقات، برگزاری منظم اردوها و اعزام های بین المللی است. مربیان تیم ملی در بعضی موارد مظلوم‌تر از سایرین هستند.

بنا خاطرنشان کرد: در این چند سال خیلی از آدم‌های بزرگی کنارم زحمت کشیدند و افرادی که هم اکنون در کنار من هستند نیز معلوم نیست که در آینده باشند یا نه. طی این سال‌ها تغییرات زیادی را در کادر فنی داشتم و در حال حاضر نیز با توجه به خواست رییس فدراسیون از مربیان جوان در کنار خود استفاده می‌کنم تا در آینده مربیان خوبی را در تیم ملی داشته باشیم. الان هم اعلام می‌کنم که المپیک واقعه مهمی است و در مسیر آن نفرات کادر فنی را می‌سنجم و احتمال اینکه از نفرات دیگر نیز در کنار خود استفاده کنم بسیار زیاد است.

برچسب‌ها کشتی فرنگی محمد بنا علیرضا دبیر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشتی فرنگی محمد بنا علیرضا دبیر کشتی فرنگی محمد بنا علیرضا دبیر اخبار کنکور سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی مسابقات بین المللی رقابت ها قهرمانی آسیا سهمیه المپیک آماده سازی کشتی گیران کسب سهمیه جام جهانی خانه کشتی کشتی گیر برای ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۸۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال حضور ۵ کشتی‌گیر خوزستانی در مسابقات المپیک

رسول گرمسیری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: بعد از سال‌ها شاهد بودیم اهواز در دو سه سال گذشته میزبانی‌های زیادی را در زمینه ورزشی گرفته که جا دارد از ریاست کشتی خوزستان «رمضان جمالپور» و آقای زمانپور تشکر کنیم.

وی عنوان کرد: احتمال اینکه ۵ وزن از ۶ وزن خوزستانی‌ها به المپیک بروند، بسیار زیاد است که این امر را مدیون تلاش‌های متولیان امر هستیم.

ملی پوش کشتی فرنگی اضافه کرد: مردم خوزستان به کشتی فرنگی علاقه مند هستند و مربیان زحمت کشی و سازنده خوبی در این استان وجود دارد.

وی اظهار کرد: در مسابقات قهرمانی آسیا که ۲ سال پیش برگزار شده بود، توانستم مدال طلا را کسب کنم و می‌خواستم در چهل و چهارمین دوره مسابقات کشتی فرنگی جام تختی مدال طلای خود را تکرار کنم که در فینال با داروی نادرست، مدال طلای من به نقره تبدیل شد.

ملی پوش کشتی فرنگی گفت: بیش از ۱۵ تا ۲۰ سال است که در سطح بالا کشتی می‌گیرم و نماینده مردم خوزستان و کشورم ایران هستم و این قول را می‌دهم که یک مدال جهانی کسب کنم.

کد خبر 6089940

دیگر خبرها

  • تشکیل کمپین علیه آنتونیو؛ احتمال کودتا در استانبول!
  • جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا؛ حذف کننده ایران به المپیک رسید
  • فرصت دفاع برای مصلایی‌پور؛ وقتی فقط یک نفر تعلیق شد
  • حذف نمایندگان ایران در روز نخست شمشیربازی انتخابی المپیک در منطقه آسیا
  • احتمال حضور ۵ کشتی‌گیر خوزستانی در مسابقات المپیک
  • برگزاری اردوی تیم تنیس روی میز دختران جوان
  • ابهام در اعزام الناز رکابی به مسابقات گزینشی المپیک
  • زنگ خطر برای کشتی ایران؛ آزادکاران نفس کم آوردند
  • ابهام در اعزام «الناز رکابی» به مسابقات سنگنوردی گزینشی المپیک
  • قضاوت سلطان‌زاده در گزینشی نهایی کشتی المپیک